- Hirdetés -

Topsztorik a hazai médiapiacról

|

- Hirdetés -

Az idén is akadt jó néhány érdekes esemény a hazai médiapiacon. Vezetőváltás volt a Mediaworksnél és az NMHH-nál, az Axel Springer és a Sony kiszállt a magyar médiapiacról, a Magyar Posta pedig a napilapterjesztésből. Gazdát cserélt a Media Vivantis és a Brit Mediában is feltűnt egy új tulajdonos.

Vezetőváltás a Mediaworksnél

Váratlanul új vezérigazgatót neveztek ki a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány érdekeltségébe tartozó Mediaworks Zrt. élére. Szabó László 2020 tavasza óta irányította a médiavállalatot, viszont november 15-én gyógyszer-innovációért felelős miniszteri biztosi pozíciót kapott. Ezzel párhuzamosan Kálmán Erika lett a társaság vezérigazgatója. Az új vezető ezt megelőzően a Mediaworks lineáris médiáért felelős vezérigazgató-helyetteseként dolgozott.

Kálmán még az előző tulajdonos, Heinrich Pecina idején került a kiadóhoz és részt vett a cégcsoport akvizíciós folyamataiban is. A vezetőváltással párhuzamosan többen távoztak a társaság menedzsmentjéből. Közéjük tartozott Páldi Tamás szervezetfejlesztési vezérigazgató-helyettes, Arany János értékesítési és marketingigazgató, Paplanos Péter innovációs igazgató, Bodnár Gyula oktatási és továbbképzési igazgató, valamint Nagy Tamás digitális igazgató.

A Magyar Posta kiszállt a napilapterjesztésből

Az idén két fontos változásra is sor került a Magyar Posta esetén. Július elsejétől már nem vállalják címzetlen reklámkiadványok, magyarán a szórólapok terjesztését. A médiapiacot érintő döntésük is július első napján lépett életbe, ugyanis megszüntették a napilapterjesztéssel foglalkozó üzletágukat. A döntést azzal indokolták, hogy a hírlapterjesztés egyre kevésbé számított jó üzletnek, 2016 óta 60 százalékkal csökkent a posta által kezelt napilapok előfizetőinek a száma.

Igaz, ebben szerepet játszhatott az is, hogy az elmúlt években egyre több településen szüntették meg a kora reggeli hírlapkézbesítést, a legtöbb helyen a leveleket is kihordó postások feladata volt a napilapok célba juttatása. A döntés nem érintette a hetilapok és a folyóiratok terjesztését. A Magyar Posta kiszállása óta a Mediaworks érdekeltségébe tartozó MediaLOG végzi az összes napilap esetén az előfizetéses példányok kézbesítését.

Ringier-tulajdon lesz a RAS

Kiszáll a Ringier Axel Springerből (RAS) a német Axel Springer. A döntés a magyarországi érdekeltség mellett a szerb és a szlovák piacot, valamint a balti államokat érinti. Ezekben az országokban az eddigi RAS kiadók 100 százalékos tulajdonosa a svájci Ringier lesz. Ugyanakkor a lengyel piacon megmarad a két vállalat 2010 óta tartó együttműködése.

Az Axel Springer azzal indokolta a döntését, hogy a jövőben a digitális üzletágaikra koncentrálnak, ezen belül is a német, az amerikai és a lengyel piac lesz számukra a legfontosabb. A RAS magyarországi médiapiaci érdekeltségei az elmúlt évben 13,9 milliárd forint összesített árbevételt értek el. Olyan erős printmárkákkal vannak jelen a piacon, mint a Blikk, a Kiskegyed vagy a Glamour. Ugyanakkor az elmúlt években a digitális fejlesztésre is jelentős erőforrásokat fordítottak, ennek az egyik eredménye, hogy a Blikk.hu ma már ott van a leglátogatottabb hírportálok között.

Görög vállalat a magyar médiapiacon

Ősszel a Sony Pictures Television megvált minden régiós érdekeltségétől, ami Magyarországon az AXN, a Sony Max, a Sony Movie Channel, a Viasat 3 és a Viasat 6 csatornát érintette. Ez a portfólió 2015-ben állt össze, amikor a Sony felvásárolta a Viasat Hungária két magyarországi csatornáját a svéd Modern Times Grouptól. A vevő a görög Antenna Group, amely a Kiriakú (Kyriakou) család tulajdonában van. Jelenleg ez számít a legnagyobb görögországi médiavállalatnak, övék a legnézettebb ottani tévécsatorna, de rádióik, digitális termékeik és magazinjaik is vannak. M

űholdas tévészolgáltatásokkal már a 90-es években megvetették a lábukat Észak-Amerikában és Ausztráliában. Ott voltak a Facebook, a Twitter és a Spotify első befektetői között. A mostani tranzakciót megelőzően már volt több médiapiaci érdekeltségük a Balkánon. A tulajdonosváltás miatt a Sony Max és a Sony Movie Channel nevű televízióik hamarosan új nevet kapnak.

Új társtulajdonos a Brit Médiában

Tavaly kiszállt a Brit Media Kft.-ből az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség, a tulajdonrészüket pedig Milkovics Pál vette át, aki az idén a társaság mögött álló holdingcég felét egy régóta Magyarországon élő befektetőnek, Shabi Michaelinek értékesítette. A társaság pedig a Michaeli, Schwartz & Brit Média Holding Zrt. nevet vette fel. Shabi Michaeli eddig a Princess pékséglánc tulajdonosaként volt ismert, de fogászati implantátumokat gyártó cége is van, valamint jelentős ingatlanbefektetésekkel is büszkélkedhet.

A kiadó érdekeltsége a 168 Óra, az ingyenesen terjesztett Pesti Hírlap, amelyből vidéki mutációk indítását is tervezik. Ezenfelül a Neokohn.hu, valamint az Elle magazin tartozik a portfóliójukba.

Új elnök az NMHH élén

Október 15-én benyújtotta lemondását Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Médiatanács elnöke. A NMHH vezetőjét – Szalai Annamária halálát követően – 2013. augusztus 19-én nevezte ki az államfő, egy hónappal később pedig a parlament a Médiatanács élén is megerősítette őt. Ennek értelmében a mandátuma 2022 szeptemberében járt volna le. Karas novembertől az Állami Számvevőszék alelnöki posztját tölti be.

Az NMHH új elnökévé Koltay András jogászt, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektorát nevezték ki, december 4-én. Ezzel Koltay automatikusan a Médiatanács elnökjelöltjévé vált, erről a megbízatásáról a parlament szavazott. Az új elnök 2010 és 2019 között már tagja volt a Médiatanácsnak és részt vett a jelenlegi médiatörvény megalkotásában is.

Új tulajdonosnál a Media Vivantis

Novemberben a Vaszily Miklós nevével fémjelzett Progress Média Kft. tulajdonába került a Media Vivantis Zrt. A Life Tv-t és az Ozone Tv-t működtető társaság ezt megelőzően Mészáros Lőrinc exnejének, Kelemen Beatrixnak az érdekeltségébe tartozott. A Life Tv általános szórakoztató tematikájú csatorna, amely többek közt saját gyártású szórakoztató műsorokat, filmeket és televíziós sorozatokat sugároz, az Ozone Tv pedig elsősorban a környezettudatos nézőknek szól, a kínálatában dokumentumfilmek, ökoreality sorozatok és ismeretterjesztő műsorok szerepelnek. A két csatornát még 2019-ben vásárolta meg a New Wave Mediától a Media Vivantis Zrt.

A Progress Médiához így immár három adó tartozik, hiszen övék a 2020-ben indult Pesti Tv is. A társaság közlése szerint elégedettek a Media Vivantis menedzsmentjének a munkájával, így a cég vezérigazgatói posztját továbbra is Hajdú Péter tölti be.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA