- Hirdetés -

Topvezetők 2021-ről és 2022-ről: Guttengéber Csaba és Kovács Tibor

|

Sorozatunk következő részéből kiderül, hogyan sikerült az Atmedia számára a 2021-es év, Guttengéber Csaba, a cég vezetője pedig arról is beszél, hogy mi az az évtizedes probléma, amit meg kell oldani. Kovács Tibor, a RAS vezetője a papírár emelkedésének hatásai mellett arról is beszámolt, hogyan hat a cég magyarországi működésére az, hogy változás történt a tulajdonosi szerkezetben.

A rengeteg feladat mindig újabbakkal gyarapodik

Guttengéber Csaba, Atmedia, ügyvezető igazgató

2021

Egyértelműen remek évünk volt, nincs okunk panaszra, megvalósultak az ambiciózus terveink, bizonyos területeken még kicsit túl is teljesítünk. Multimédiás kereskedőházként szinte minden piaci szegmensben érdekeltek vagyunk. A fő üzletágunk, a tévé iránt tovább nőtt a kereslet, a szektor már 2020 utolsó negyedévére ledolgozta a járvány okozta sokkot, az idén pedig már voltak olyan hónapok, amikor túlkereslettel szembesültünk.

Az online üzletágunk egész évben dübörgött, az internethasználat magasabb szinten stabilizálódott és növelte a hirdetési kedvet is. Külön kiemelném a jogtiszta videóindítás és a programmatic iránti igény megugrását. Talán a rádiós piac volt a többihez képest kicsit nehezebb helyzetben, mert kifejezetten rádiós hirdetői ágazatok – rendezvények, fesztiválok – kerültek nehéz helyzetbe, és ezek lassabban térnek vissza, de ott is markáns, két számjegyű növekedést értünk el.

Évtizedes probléma

 

A legnagyobb kihívás egyértelműen a televízió árszínvonalának növelése, amely nem véletlenül volt az őszi szakmai fórumok egyik témája is. Ez évtizedes probléma, miközben van egy általános piaci konszenzus ennek a szükségességéről. De az egyedi tárgyalásokon mégis kemény ellenállásba ütközünk. Ugyanakkor tudjuk, hogy a piac egészéért vállalnunk kell a szükséges lépések megtételét. Emiatt a teljes piacra vonatkozóan, transzparensen a szezonindexek változtatásával kell elérnünk az árszint korrigálását.

A jövő év végi labdarúgóvébé még inkább indokolja a szezonindexek emelését, hiszen ez nagy valószínűséggel jelentős mértékben befolyásolja a rendelkezésünkre álló ratingmennyiséget is, pont abban az időszakban, amikor a legnagyobb a kereslet.

 

Növekedés, mint mindig

A cél hozni az üzleti terveinket, növelni a bevételeinket, megőrizni és lehetőleg tovább bővíteni a tévés, a rádiós és az online portfóliónkat, vagyis az Atmedia stratégiájához híven további növekedés a cél, mint mindig. Növeljük a rádiós piacot, hiszen rengeteg nem rádiózó hirdető van, és ebben óriási potenciált látok. Ha már audio, igyekszünk minél előbb minél előkelőbb pozíciót elfoglalni a podcastpiacon is.

Emellett továbbra is nagy hangsúlyt fektetek a HR-menedzsmentre, hiszen a profi csapatunk megérdemli, hogy minél jobb körülmények között, minél kellemesebb légkörben, minél hatékonyabban tudjon dolgozni. Összességében tehát a rengeteg feladat mindig újabbakkal gyarapodik, és ez inspirál mindannyiunkat az Atmediában.

Kitettség és sokk

Kovács Tibor, RAS, ügyvezető igazgató

Sok feladatot adott nekünk

Ez az év mintha egybefolyt volna 2020-szal, annyi különbséggel, hogy az idén a kiadók Covid-kitettségét felváltotta a papírár-emelés okozta sokk, valamint a mi esetünkben a napilapterjesztési rendszer átalakulása, amely sok feladatot adott nekünk az első fél évben. A RAS számára színezte az évet az anyacégeink, a svájci Ringier Csoport és a német Axel Springer nyári bejelentése arról, hogy a Ringier átveszi az Axel Springer részvényeit Kelet-Közép-Európában.

Ezt a bejelentést egy nagyon intenzív stratégiai tervezési időszak követte a második fél évben, és már fordulunk is a kivitelezési szakaszba a fejlesztéseinkkel. Azt látom tehát, hogy ez a tulajdonosi változás nemhogy hátrányosan nem érinti a kiadónkat, sőt inkább kedvező lehetőségeket tartogat, és a digitális fejlesztéseinkre is jó hatással lesz.

Kihívások

 

Ami a printlapkiadást illeti, az emelkedő nyersanyag- és energiaárak különösen megnehezíthetik majd 2022-t. A digitálismédia-megoldások terén pedig továbbra is fő cél a felpörgetett termékfejlesztés, a piaci erősödés, amelyben az idén már sikerült nagyot lépnünk előre. Külön projektként kell kezelni az egész szakma számára fontos, digitális szerzői jogi védelmi szabályok érvényesítését is, akár kiadói összefogás révén. És ne feledjük, hogy választási év lesz, annak minden izgalmával és nehézségével!

 

Van okunk büszkeségre

Egész évben folyamatosan erősödött a Blikk.hu teljesítménye a hazai híroldalak versenyében, egészen addig, hogy az egyedi látogatók napi átlagát tekintve novemberre az oldal elvitte a pálmát: megelőzte a legnagyobbakat és fellépett a látogatottsági ranglista első helyére. Pontosan ez a célunk a Blikk online csatornáival hosszú távon.

Az év eleje pedig a Glamour.hu és az EgészségKalauz.hu teljesítménye szempontjából volt különösen jó időszak, hiszen saját szegmensében mindkét szájt vezető pozícióra tett szert. A Glamour-napok mobilapplikációval pedig rekorderedményeket értünk el a digitális fogyasztói bevétel terén.

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...