Történelmi magyar siker a BrandManiában

Idén először léphettek nagyszínpadra magyarok a világ legnagyobb reklámfesztiválján, a Cannes Lions-on, és a BrandMania stábja természetesen utánajárt a történelmi siker hátterének is. Az RTL Klub műsorának első őszi adásából az is kiderül, hogy mekkora üzlet egy ilyen fesztivál és szó esik arról is, hogy mi lesz a jövője.

 

A világ legnagyobb reklámfesztiválja, a Cannes Lions idén 40 ezer nevezést vonzott és közel 15 ezren vettek részt az eseményen. A világ reklámpiaca idén 600 milliárd dolláros lesz, óriási üzletről van tehát szó, és aki Cannes-ban nyerni tud, annak exponenciálisan nő a renoméja, ami persze a megbízásokban is megmutatkozik.

 

A BrandMania stábjának nyilatkozott többek között Dan Brooke, a Grand Prix-t nyerő Channel 4 tévécsatorna marketing igazgatója, aki beszélt a paralimpikonokat bemutató kampányukról. Alex Schwan, a Burger King marketing igazgatója a Cannes Lion díj elnyerésének jelentőségéről szólt, míg a Telekomnak a Gorillaz együttessel közös, Arany Oroszlánt kapott kampánya kapcsán Jan Teulingkx, a Saatchi&Saatchi kreatív igazgatója többek között a technológia szerepéről beszélt.

 

A BrandMania Cannes-i beszámolójában természetesen megszólaltak a magyar szakemberek is a helyszínen, így például Aczél László, a MAKSZ elnöke, Juhász Péter Tibor, a Magyar Telekom marketingkommunikációs vezetője, illetve Bujdosó Bianka, az ACG Budapest kampányigazgatója.

 

A Cannes Lions-ra 800 euró csak a nevezés, a belépő pedig 3000 euró, ezekkel számolva egy 20 milliárd forintos üzlet csak maga a reklámfesztivál, nem csoda, hogy mások is szívesen megrendeznék. A BrandMania ezzel kapcsolatban megkérdezte Terry Savage-t, az esemény elnökét, aki nem meglepő módon azt mondta, hogy nem tudja elképzelni, hogy máshol legyen a fesztivál.

 

Az idei rendezvényen történelmi magyar siker is született, a 30 év alattiaknak kiírt Young Lions versenyen a HPS két fiatal szakembere által megalkotott kampány első helyet nyert PR-kategóriában. A BrandManiának nyilatkozott a két ifjú tehetség, Hadnagy Luca és Medina Paloma is.

 

A BrandMania új évada első részének ismétlését megnézheti szombat délelőtt az RTL Klubon, vagy ide kattintva.