- Hirdetés -

Tovább bővült az irodapiac

|

2019 negyedik negyedévében két irodaépülettel bővült a budapesti modern irodapiaci állomány. Átadásra került a dél-budai részpiacon a Bartók Udvar 2 első fázisa (8.200 m2), valamint a Váci úti irodafolyosón található Balance irodapark legújabb épülete, a Balance Hall (16.100 m2). A teljes budapesti modern irodaállomány jelenleg 3.687.620 m2-t tesz ki, amiből 3.083.050 m2 „A” és „B” kategóriás modern spekulatív irodaterület, míg 604.570 m2 saját tulajdonú iroda.

Az üresedési ráta rekord alacsony 5,6%-ra süllyedt, ami 0,3 százalékpontos negyedéves csökkenésnek felel meg. A legalacsonyabb üresedési rátát (1,4%) a Nem-Központi Pest részpiacon regisztráltuk, míg a legmagasabb üresedési ráta (34,5%) továbbra is az Agglomerációban mérhető. A negyedév során két részpiacon emelkedett némileg az üresedési ráta, Buda-Központ és az Agglomerációban, míg a maradék hat részpiac mind csökkenő vagy stabil üresedést regisztrált.

A nettó abszorpció a negyedik negyedév során 28.170 m2-t tett ki, így az éves abszorpció 128.380 m2 volt.

A bruttó kereslet 2019 utolsó negyedévében 202.510 m2- t tett ki, ami 18%-kal magasabb az előző év azonos időszakában regisztrált értéknél. A teljes keresleten belül a szerződés-hosszabbítások képviselték a legnagyobb arányt a bérbeadási volumen 44,5%-ával, amit az előbérleti szerződések követtek különösen magas 31,1%- kal. Az új szerződések részaránya 18,6%-ot, míg a bővülések 5,8%-ot tettek ki a negyedév során. A teljes kereslet 2019-ben 637.120 m2-t tett ki, ami a valaha regisztrált legmagasabb érték.

A legmagasabb bérlői aktivitás a Váci úti folyosó részpiacon volt mérhető, ami a teljes volumen 46%-át tette ki. Ezt követték a Nem-Központi Pest és a Buda- Központ részpiacok, 18% és 12%-os keresleti részesedéssel.

A BRF összesen 170 bérleti szerződést regisztrált a negyedév során. A számos nagyméretű tranzakció eredményeként az ügyletek átlagos mérete 1.191 m2 volt, ami 41%-os év/év növekedést jelent, azonban 12%-kal alacsonyabb az előző negyedév átlagánál.

13 szerződést kötöttek 3.000 m2-nél nagyobb területre: 1 új bérleti szerződést, 5 előbérleti szerződést és 7 szerződéshosszabbítást.

A negyedév öt legnagyobb méretű tranzakciójából négyet a Váci úti folyosón írtak alá, egyet a Dél-Buda részpiacon. A fent említett tranzakciók előbérletek és hosszabbítások voltak, összesen 64.100 m2-en. Az előbérleti volumen növekedése ismét a hosszabbítások arányának visszaszorulását eredményezte.

2019 utolsó negyedéve hozta a valaha regisztrált legnagyobb előbérleti tranzakciót egy folyamatban levő fejlesztésben: ez az ExxonMobil megállapodása volt a Váci úti folyosón épülő Pillar irodaház összes irodaterületére (27.330 m2). A legnagyobb hosszabbítást a Buda-Központ részpiacon a Bartók Házban írták alá 9.240 m2-re, míg a legnagyobb új bérleti szerződést 4.780 m2-re kötötték a Nem-Központi Pest részpiacon található Hungária Centerben. A legnagyobb bővülés 2.470 m2-re történt a Váci úti Vision Towers-ben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...

Már a mozikban a magyar Eufória

Két fiatal szerhasználó felépülésének első 1,5 évét követi nyomon a hazai mozikban december 5-től látható új magyar dokumentumfilm, a Nemzeti Filmintézet támogatásával elkészült Mélypont érzés. Miklós Ádám rendező és Száki Adrián producer úgy nyúltak...

A sarki fény is beköltözik a Nyugati téri Mekibe

A látogatók egy varázslatos utazás részesei lehetnek, ahol a rénszarvasszánon utazó Mikulás, angyalkák, mézeskalácsfigurák és karácsonyi fényárban úszó házikók mellett a misztikus és látványos sarki fény is megjelenik.A McDonald’s Nyugati téri egységének egyedi attrakciója,...

Fenntartható magyar márkákat díjaztak

Fenntarthatóságért és környezetvédelemért tett kimagasló erőfeszítésekért díjaztak vállalatokat, kiemelkedő márkákat és személyiségeket december 3-án a GREEN BRANDS regionális Gálán Bécsben, a gyönyörű Niederösterreich Palais-ban, ahol számos magyar márka is elismerésben részesült. Itt derült ki...

Ilyen ajándékokra vágynak a fiatalok

Bár a legújabb AirPodsra vagy egy dizájner táskára sem mondanak nemet, a Mastercard felmérése szerint a Z generáció számára ezek az ajándékok inkább eszközök, amelyek segítségével elérhetik azt, amire igazán vágynak: az életre szóló...

Agymanók-rajongóknak kötelező: új sorozat indul

Az „Agymanók” világában játszódó az „Álom Stúdió” (Dream Productions) 2024. december 11-én, a „Nyerni vagy Veszíteni” (Win or Lose) saját gyártású sorozat 2025. február 19-én érkezik a platformra.Majdnem 40 évvel az indulása után két...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...