Cégvezetőként az embereket tartja a legfontosabbnak, mert a csapat a teljesítmény motorja, ezért jelenleg a munkatársak elkötelezettségének növelésére fókuszál – mondta el a lapunknak adott interjúban Artsiom Rabtsevich. Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. februárban kinevezett ügyvezetője beszélt a Jófogás és a Használtautó.hu márkákkal kapcsolatos terveikről és arról is, hogy a metálzene rajongójaként milyen meglepetést okozott neki Budapest.
- Fehéroroszországban dolgoztál korábban, ott is Adevinta-színekben. Néhány hónap elteltével hogy látod, miben más a magyar piac?
- A látszólag hasonló posztszovjet háttér, a népesség és a kelet-európai mentalitás ellenére sok különbség van a két piac között. Amellett, hogy Magyarország az EU tagja, egyszerűen több pénz van a magyar piacon. Az egy főre jutó GDP például 17 100 dollár, szemben a fehéroroszországi 6500-zal, ami eleve fejlettebbé teszi, és több lehetőséget nyit meg a másodlagos infrastruktúra tekintetében: például csomagkézbesítési szolgáltatások, fizetési szolgáltatók, digitális szerződések. A két cég vonatkozásában a magyarországi vállalat teljesen más megközelítést igényel, hiszen itt két különböző nagy márka is jelen van két jól megkülönböztethető profillal: a Jófogás mint széles körben ismert piactér és a Használtautó.hu mint az egyik legmeghatározóbb gépjármű-apróhirdetési oldal. Továbbá az Autónavigátor.hu online autós magazinnal is jelen vagyunk a hazai piacon.
- Mekkora kihívást jelentett számodra, hogy egy idegen országban kellett átvenned egy vállalat irányítását? Mennyire más az itteni vállalati kultúra, mint Fehéroroszországban, hogyan sikerült ehhez alkalmazkodnod?
- Mivel csupán kicsivel több mint három hónapja vagyok ebben a pozícióban, azt kell mondanom, hogy még mindig az alkalmazkodás fázisában vagyok. Magyarország nem érződik olyan idegennek számomra, mert hasonló a mentalitás, illetve mert az előző pozíciómban is az Adevinta Csoport ezen piaci portfóliójához tartoztam. Eddig azt tapasztaltam, hogy könnyen megtalálom a közös nyelvet az itteni emberekkel, még ha egyelőre nem is beszélek magyarul. Természetesen a nagy kihívás az volt és az is marad, hogy elnyerjem a csapat bizalmát, de itt is látok már előrelépést. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a team kezdetektől fogva barátságos és támogató az irányomban. Bár tudom, hogy a vezetési stílusom eltér attól, amihez eddig hozzászoktak, és ez azt jelenti, hogy rengeteg munka kell még a bizonyításhoz, de készen állok erre.
- Cégvezetőként számodra mi a legfontosabb?
- Azt mondanám, hogy az emberek, mert a csapat a teljesítmény motorja. Lehetetlen, hogy egy cég ügyvezető igazgatója egy időben mindenhol ott legyen, erre az egyetlen és leghatékonyabb eszköz az, hogy megbízunk a teamben és ennek mentén irányítjuk őket. Ehhez viszont kulcsfontosságú, hogy a csapat teljesen elkötelezett legyen a cég, valamint annak célkitűzései iránt. Ezért ebben a szakaszban a szerepemet különösképpen a team elkötelezettségének növelésében látom. Hiszen egy olajozottan működő szervezetben minden csapattag a sajátjának érzi a vállalat és a márkáink teljesítményét, ezáltal közösen érjük el a kitűzött célokat.
- Úgy tudom, a keményebb zenei stílusok híve vagy, szereted a metált és gitározol is. Felderítetted már Budapestet ebből a szempontból? Hová jársz kikapcsolódni?
- Tizenöt éves koromtól egészen a közelmúltig több hardcore és metálzenekar énekese is voltam. Ez az élmény nagyban befolyásolja azt, aki vagyok, és most is ezt a szenvedélyt viszem magammal az életben. Budapest sok programot kínál a metálosoknak. Régóta nem tapasztaltam ekkora koncertkoncentrációt, szinte minden héten van egy olyan esemény, ahová elmegyek. Úgy érzem, hogy ez még a hallásomra is negatívan hatott. Amellett, hogy egyszerűen csak élvezem a zenét, a társasági életemre is jó hatással van – nagyon sok embert és így a magyar kultúrát is megismerhetem közelebbről. A kedvenc helyem a Dürer Kert, az A38 és az Akvárium, de még nem fedeztem fel mindent.
- Milyen célokat fogalmaztál meg magadnak és az Adevinta Hungary-nek 2022-re?
- Arra koncentrálunk, hogy a Jófogás márkát még nagyobbá és erősebbé tegyük a piacon. Ehhez jelenleg megfelelő kiinduló helyzetben vagyunk egy részletes márkafrissítés után, beleértve a kifinomultabb vizuális megjelenést és a finomhangolt kommunikációs hangvételt. A Használtautó.hu esetén pedig az a tervünk, hogy továbbfejlesszük az egyszerű autó-adásvétel folyamatát, és még több szolgáltatást, valamint értéket szeretnénk nyújtani a felhasználóinknak.
Kalocsai Zoltán
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már megvásárolható digitális formában is, ide kattintva.