- Hirdetés -

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

|

- Hirdetés -

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki a gyártó és a Kifli.hu idén június 16-án indult piaci tesztje során: az AdeZ növényi alapú italt rendelők az innovatív csomagolásból is kaptak egy-egy mintát. Tapasztalataik és visszajelzéseik alapján folytatódik a környezetbarát csomagolási megoldás fejlesztése, a Coca-Cola Magyarország pedig a gyártáshoz felhasznált famennyiség pótlásáról is gondoskodik egy fasor ültetésével.

A The Coca-Cola Company globális stratégiájának, a Hulladékmentes Világ koncepciójának lényege a csomagolási hulladék megszüntetése és a fenntartható, körforgásos gazdaság kialakítása, amelyben minden hulladékból újra és újra alapanyag lesz. Ennek érdekében a vállalat az alábbi vállalásokat tette:
· 2030-ig minden elsődleges italcsomagolásnak 100 százalékban újrahasznosíthatónak kell lennie – a Coca-Cola Magyarországon felhasznált italcsomagolásai – köztük a PET palackok - már ma is 100 százalékban újrahasznosíthatóak;
· a PET palackok előállításához egyre nagyobb arányban kell újrahasznosított műanyagot felhasználni – 2025-ig az újrahasznosított műanyag arányát 35 százalékra, 2030-ra 50 százalékra növelik;
· 2030-ra az italpalackok és -dobozok 100 százalékának megfelelő mennyiségű hulladék visszagyűjtését vállalták, függetlenül attól, ki gyártotta, csomagolta a palackokat és dobozokat.

Emellett a vállalat világszerte együttműködik partnereivel ígéretes új technológiák és csomagolási megoldások fejlesztésében, illetve a nagyüzemi szintű gyártás megvalósításában.

A 100 százalékban újrahasznosítható papírpalack fejlesztése már 2019 óta folyik az üdítőitalgyártó brüsszeli kutatás-fejlesztési laboratóriumában. A jelenlegi fázisban a csomagolás a papír borításon belül egyelőre teljes mértékben újrahasznosítható műanyag belsőt tartalmaz, ahogy kupakja is 100 százalékban újrahasznosítható műanyag. A prototípus bemutatása után a fogyasztói tesztelés időszaka következett, a hazai vásárlók próbálhatták ki először az új csomagolás első kísérleti darabjait. 2021. június 16-tól a kifli.hu online bevásárlóhelyen rendelt AdeZ növényi alapú ital mellé ajándék termék is járt, amely már a papírpalack prototípusában érkezett a vásárlókhoz. A kiürült palackokat a Coca-Cola Magyarország visszagyűjtötte, a fejlesztőközpont pedig laboratóriumi vizsgálatoknak vetette alá, hogy kiderüljön, hogyan teljesített a csomagolás, miként állta ki a szállítás és a használat próbáját.

Az üdítőitalgyártó részletesen felmérte a magyar vásárlók véleményét, a palack teljesítményét és megítélését. Az új csomagolás kipróbálása után a válaszadók közel 90 százaléka kifejezetten szerette az AdeZ új papírcsomagolását, és ha választaniuk kellene két azonos termék közül, akkor a válaszadók 85 százaléka határozottan a papírpalackban kapható ital mellett döntene.

A The Coca-Cola Company a brüsszeli központjában fejlesztett papírpalackokra egyelőre nem a meglévő újrahasznosítható csomagolások helyettesítéseként, hanem azok kiegészítéseként tekint. A cél: 100 százalékos újrafeldolgozhatóság, hulladékmentesen – az összes csomagolás összegyűjtésével és újrahasznosításával, hogy ne kerüljön csomagolási hulladék a környezetünkbe.

A most következő fázisban a visszajelzések és a visszagyűjtött palackok vizsgálatának eredményei alapján folytatódnak a fejlesztések, hogy mielőbb megszülethessen egy teljesen bioalapú és 100%-ban papírként újrahasznosítható papírpalack. Ennek előállításához kizárólag fenntartható eredetű faanyagot használnak majd, amely fogyasztás után ismét papírként dolgozható fel. A palackok gyártáshoz szükséges fa pótlására is gondolt a cég: a Coca-Cola Magyarország tavasszal fasor ültetésbe kezd Dunaharasztiban lévő központja szomszédságában a városi önkormányzattal közösen, helyi szinten pótolva a kísérleti projekthez felhasznált természetes, megújuló alapanyagot.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma

A 2021 és 2027 közötti időszakban közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma a Digital TV Research friss előrejelzése szerint. A vizsgált időszak végére a Disney+ megelőzi a Netflixet. A prognózis szerint 2027-re 1,69...

Hosszú szünet után visszatér a Főzdefeszt

Még 2011-ben, a Mikszáth téren rendezték meg az első Főzdefesztet, az esemény is szerepet játszott abban, hogy beindult itthon a kézműves sörök forradalma. Hat év szünet után idén visszatér a rendezvény, június közepén a...

Minden patika! – Így kampányol Istenes Bence a Rossmannak

Új kampányt indított a Rossmann, amelynek gyártója és főszereplője Istenes Bence. A Rossmann futár-kampánnyal a cég azt a szolgáltatást népszerűsíti, amellyel az online felületükön vásárlók 5 órán belül hozzájuthatnak a megrendelt árukhoz Budapesten és...

Rekordáron kelt el két Star Wars plakát Budapesten

Hazai viszonylatban rekordáron kelt el a Falra fel! 7.0 plakátaukcióján több tétel is egy budapesti árverésen. Star Wars poszterért magyarországi teremárverésen ennyit korábban még senki sem fizetett: a kalapács egymillió-kétszázezer, valamint egymillió forintnál csapott...

Elszállhat a nyári táborok ára

Egyre több táborszervező kénytelen megemelni a táborok árait a megnövekedett költségeik miatt, így a vakáció programok díjai is eltérhetnek akár két hét múlva is a mostanitól. A már lefoglalt táborok árait tartják a táboroztatók...

Nagy változás a budapesti plázában

A hazai bevásárlóközpontok közül elsőként a Westend tette lehetővé a teljesen automatizált, okos mobilitási megoldásokkal bővített parkolás lehetőségét. Mostantól nincs szükség sem papíralapú parkolójegyre, sem aprópénzre, csupán indulás előtt egy egyszeri, gyors applikációs regisztrációt...

Fiataloknak kínál munkalehetőséget a Lufthansa

A Lufthansa Systems Hungária feltett szándéka, hogy a jövő IT szakemberei számára vonzó karrierlehetőséget és hosszútávú perspektívát kínáljon egy egyedi területen. A légiközlekedési informatika egyik piacvezető vállalata ennek érdekében idén is elindítja IT Young...
tévé tévézés nézőszám

Nézettség: átok van a balatoni sorozatokon

A kereskedelmi célcsoportnál A mi kis falunk, a teljes lakosságnál pedig a Tények bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Az RTL-es Konyhafőnök továbbra is kifejezetten erős nézettséget hozott, a TV2-s Drágám, add az életed...

Új elnökségi tagok a DIMSZ-ben

Megtartotta idei éves tisztújító közgyűlését a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ), ahol több pozíció megerősítése mellett új elnökségi tagokat is választott a tagság.Május elején tartotta rendes éves tisztújító ülését a szövetség, ahol Huszics...

A jövőnket veszélyeztetik a közösségi médiában terjedő dezinformációk

Az emberek zöme bízik a tudományban, annak képviselőiben és eredményeiben, és ez a bizalom a pandémia hatására csak nőtt – derül ki a 3M kutatásából. Nagy arányban aggasztja a válaszadókat, hogy a tudomány hitelét...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többet kérnek a munkavállalók

2020 óta évről évre 12 százalékot emelkedtek átlagosan a munkavállalói nettó bérigények Magyarországon. Ezzel párhuzamosan a cégek többsége is dolgozik a bérfejlesztéseiken a munkavállalóik megtartása érdekében, lekövetve az inflációt – derül ki a Profession.hu...

Közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma

A 2021 és 2027 közötti időszakban közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma a Digital TV Research friss előrejelzése szerint. A vizsgált időszak végére a Disney+ megelőzi a Netflixet. A prognózis szerint 2027-re 1,69...

Hosszú szünet után visszatér a Főzdefeszt

Még 2011-ben, a Mikszáth téren rendezték meg az első Főzdefesztet, az esemény is szerepet játszott abban, hogy beindult itthon a kézműves sörök forradalma. Hat év szünet után idén visszatér a rendezvény, június közepén a...

Minden patika! – Így kampányol Istenes Bence a Rossmannak

Új kampányt indított a Rossmann, amelynek gyártója és főszereplője Istenes Bence. A Rossmann futár-kampánnyal a cég azt a szolgáltatást népszerűsíti, amellyel az online felületükön vásárlók 5 órán belül hozzájuthatnak a megrendelt árukhoz Budapesten és...

Rekordáron kelt el két Star Wars plakát Budapesten

Hazai viszonylatban rekordáron kelt el a Falra fel! 7.0 plakátaukcióján több tétel is egy budapesti árverésen. Star Wars poszterért magyarországi teremárverésen ennyit korábban még senki sem fizetett: a kalapács egymillió-kétszázezer, valamint egymillió forintnál csapott...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

Ökotudatos sorsjegyekkel rukkolt elő a Szerencsjáték Zrt.

Új, 100 százalékban újrahasznosított papír alapanyagból gyártott, környezetbarát sorsjegyeket vezetett be a Szerencsejáték Zrt., amelyre Magyarországon eddig még nem volt példa. Az Ökokaland sorsjegypár főnyereménye 50, illetve 75 millió forint.A Szerencsejáték Zrt. stratégiai céljaival...

Izgalmas ötletekkel tennék fenntarthatóbbá a jövőt a fiatalok

A program utolsó fázisára készülnek a Samsung x EdisonKids Megoldások a holnapért kihívás résztvevői, a zsűri tagjai szerint pedig idén is ígéretes ötleteket hoztak magukkal a fiatalok. Több mint 300 diák és tanár vett...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....