- Hirdetés -

Tovább nő a globális hirdetési piac

|

- Hirdetés -

A tavalyi 15,6 százalékos bővülés után idén további 9,1 százalékos növekedés jöhet a globális hirdetési piacon a Publicis Groupe-hoz tartozó Zenith új, Advertising Expenditure Forecasts című jelentése szerint. A Zenith becslése szerint a globális hirdetési kiadások 2021-ben elérik a 705 milliárd USD-t, szemben a 2019-es 634 milliárd USD-vel, és 2024-re 873 milliárd USD-ra emelkednek.

A Zenith prognózisa szerint a globális hirdetési kiadások 2023-ban 5,7%-kal, 2024-ben pedig 7,4%-kal bővülnek, mivel a márkák továbbra is intenzív reklámköltésekkel ösztönzik az e-kereskedelem további növekedését. A járvány alaposan felborította a vásárlási szokásokat. A személyes vásárlás visszaesésével és az online vásárlás megerősödése miatt a vállalkozások válaszként rengeteget fektettek új technológiákba, infrastruktúrába, szervezeti változásokba és reklámozásba.

„Bár a digitális átalakulás lelassulására lehet számítani, a járvány felgyorsította azokat a trendeket, amelyek már korábban is alapjaiban alakították át a gazdaságot, és ez a jövőben várhatóan nem is változik” – tette hozzá Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary médiaügynökségekért, így a Zenithért is felelős vezetője. A Zenith előrejelzése szerint 2022-re a globális digitális hirdetési kiadások 14%-os növekedése várható a korábbi 10%-os előrejelzéshez képest, amit 2023-ban 9%-os, 2024-ben pedig 10%-os növekedés követhet.

A hirdetések nagyobb szerepet játszanak az e-kereskedelmi eladások ösztönzésében. Különösen a kiskereskedelmi médiahirdetések felfutása figyelhető meg, azon belül is az e-kereskedelmi platformokon megjelenő display vagy search hirdetéseké. A Zenith becslése szerint kizárólag a kiskereskedők médiaköltései a 2019-es 24%-os növekedésről 2020-ra 53%-ra, majd 2021-ben 47%-ra nőttek, elérve a 77milliárd dolláros összeget. 2024-re a kiskereskedők médiahirdetései várhatóan elérik a 143 milliárd dollárt.

A hirdetési kiadások jelenleg minden régióban jóval meghaladják a járvány előtti szintet, és várhatóan mindegyik egészségesen fog növekedni a következő néhány évben. A Zenith előrejelzése szerint 2021 és 2024 között a leggyorsabb növekedés Közép- és Kelet-Európából, valamint a Közel-Keletről és Észak-Afrikából érkezik, átlagosan 12,2%-os, illetve 10,0%-os éves növekedési rátával. A leglassabb növekedést Nyugat-Európa érett piacairól várják, ahol évi 5,3%-os növekedést prognosztizálnak.

A Zenith azonban arra számít, hogy a hirdetési piac növekedéséhez a legnagyobb mértékben az Egyesült Államok járul hozzá, ahol az előrejelzések szerint 2021 és 2024 között a hirdetési kiadások 80 milliárd USA-dollárral bővülnek, mely a teljes növekedés 48%-át jelenti. A következő legnagyobb növekedés Kínából (15,8 milliárd USD, a teljes forgalom 9%-a), az Egyesült Királyságból (6,0 milliárd USD, 4%) és Japánból (5,4 milliárd USD, 3%) érkezik. Ez a világ négy legnagyobb hirdetési piaca.

A Zenith előrejelzése szerint 2021 és 2024 között a közösségi média lesz a leggyorsabban növekvő csatorna, átlagosan 14,8%-os éves növekedési rátával, amelyet szorosan követ az online videó 14%-kal. A fizetett keresés évente 9,8%-kal fog növekedni, a rádió és a televízió kismértékben, 2,2%-kal, illetve 1,4%-kal nő, míg a nyomtatott sajtó 4,7%-kal csökken.

A Zenith arra számít, hogy a közösségi média hirdetései 2022-ben elérik a 177 milliárd dollárt. A közösségi média hirdetései 2024-re 225 milliárd dollárra emelkednek, amikor az összes hirdetés 26,5%-át teszik ki, ezt követi a fizetett keresés 22,5%-kal és a televíziózás 21,0%-kal. A digitális reklámozás összességében 2022-ben először haladja meg a globális hirdetési kiadások 60%-át, elérve az összes kiadás 61,5%-át, és 2024-re 65,1%-ra növeli részesedését.

 

A televíziós reklámok továbbra is egyszerű utat jelentenek a tömeges közönség eléréséhez, ugyanakkor drágulás jellemzi a piacot. A Zenith előrejelzése szerint a televíziós reklámok költségei 11%-kal emelkednek 2022-ben, az outdoor kampányoké 4%-kal, a digitális kijelzőké 3%-kal, a rádióké 2%-kal, a print reklámoknál nem várható jelentős emelkedés.

Az online videós hirdetések hatékonysága még egy gyorsan fejlődő terület, de az adatokba és a tervezési technológiába való befektetéssel, valamint a szolgáltatókkal való partnerség kialakításával a márkák az online videók segítségével növelhetik elérésüket és csökkenthetik költségeiket. A Zenith előrejelzése szerint az online videóhirdetések kiadása a 2021-es 62 milliárd dollárról 2024-re 91 milliárd dollárra nő, amikor először haladja meg a televízió ilyen méretű 50%-át. Ugyanebben az időszakban a televíziós hirdetések 171 milliárd dollárról 178 milliárd dollárra emelkednek.

„Mivel a fogyasztók egyre inkább a digitális technológiára támaszkodnak összeköttetésük és szórakoztatásuk, valamint vásárlásaik inspirációja és teljesítése érdekében, a reklámok egyre nagyobb szerepet játszanak az eladások és a márkanövekedés előmozdításában” - emelte ki Horváth Rita, a Publicis Group Hungary ágazati vezetője, hozzátéve - „Az elkövetkező három évben arra számítunk, hogy a hirdetési piac 2000 óta a legmagasabb tartós növekedési ütemet éri el.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Zsákbamacska nézőszám TV2

A Zsákbamacska még a Szerencsekeréken is túltett

A korábbi hetekben a Szerencsekerék erős nézettséget hozott a TV2-nek, azonban a Zsákbamacska még annál is jobb eredményt ért el. A vetélkedőnek is köszönhető, hogy múlt héten a TV2 nagyon elhúzott az RTL-től. Combos előnyt...

Együttműködik a GKID és a Mastercard

2023-tól az e-kereskedelmet immár 10 éve kutató GKID a Mastercarddal közösen vizsgálja a teljes digitális kereskedelmi ökoszisztémát, melynek részeként három fordulóban elkészítik Magyarország egyik legátfogóbb e-kereskedelmi kutatását. Az együttműködés alapját a felek Digitális Kereskedelmi...

Új podcastot indított a Comedy Central és a Dumaszínház

A hazai stand-upos szcéna feltörekvő és már-már veteránnak számító humoristáival indított podcast-sorozatot a Comedy Central és a Dumaszínház. A maga nemében hiánypótló, DumaCast nevű projekt a műfaj kulisszái mögé enged betekintést.A DumaCast a stand-upos...

Lerövidíti az irodai munkát a Microsoft új eszköze

A Microsoft a mesterséges intelligencia felhasználását új szintre emelte azzal, hogy bejelentette a Microsoft 365 Copilotot, ami az Office-alkalmazásokba építve töredékére csökkenti le a napi, klasszikus értelemben vett irodai munkát. A jelenleg tesztüzemben működő...

Reálértéken 10 százalékkal csökkent a média reklámbevétele

A nominális értéket tekintve ugyan kis mértékben nőttek tavaly a reklámköltések Magyarországon, azonban reálértéken számolva már 10 százalékot meghaladó csökkenést lehetett tapasztalni – derül ki a Magyar Reklámszövetség friss jelentéséből. A teljes kommunikációs költést...

Pénzt spórolhatnak a cégek a digitalizációval

Infláció, recesszió, válság: napjaink gazdasági problémái minden szervezet életére hatással vannak. Jelentős kihívás a szervezetek számára a költségek racionalizálása, a hatékonyabb működés, a gyorsabb és produktívabb munka. A digitalizáció mindezek megvalósításához hatékony megoldásokat biztosít...

Tillával érkezik a TV2 új vetélkedője

Április 3-án rajtol a TV2 új vetélkedője az Ütős Ötös. A műsorvezető Till Attila lesz, a vetélkedőben ismert emberek családtagjaikkal, barátaikkal vagy hozzájuk közel álló személyekkel, 5 fős csapatokban küzdenek meg az akár 10...

Vidéki rádiókról döntött a Médiatanács

Véglegesítette egy veszprémi helyi rádiós pályázat felhívását a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület ugyanezen az ülésen hatósági szerződéskötést kezdeményezett a Debrecen 94,4 MHz körzeti frekvencia pályázatán nyertes szolgáltatóval.Véglegesítette a Médiatanács...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

Húszmillió euróból épül új gyár Ukrajnában

Az Unilever 20 millió eurós befektetéssel új gyártóüzemet épít Ukrajna Kijev régiójában. A beruházás célja, hogy támogassa a vállalat növekvő ukrajnai üzletágait, illetve demonstrálja hosszú távú elkötelezettségét az ország iránt. Az építkezés idén kezdődik,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Otthonról is megnézheted az idei Oscar-díjas filmeket

Az Oscar-díj a filmipar legrangosabb díja, és mint minden évben, hétfőn hajnalban a Filmakadémia idén is értékelte a tavalyi év legszínvonalasabb filmes teljesítményeit. A különböző, Magyarországon is elérhető streamingszolgáltatóknak köszönhetően már számos friss Oscar-díjas...
Zsákbamacska nézőszám TV2

A Zsákbamacska még a Szerencsekeréken is túltett

A korábbi hetekben a Szerencsekerék erős nézettséget hozott a TV2-nek, azonban a Zsákbamacska még annál is jobb eredményt ért el. A vetélkedőnek is köszönhető, hogy múlt héten a TV2 nagyon elhúzott az RTL-től. Combos előnyt...

Együttműködik a GKID és a Mastercard

2023-tól az e-kereskedelmet immár 10 éve kutató GKID a Mastercarddal közösen vizsgálja a teljes digitális kereskedelmi ökoszisztémát, melynek részeként három fordulóban elkészítik Magyarország egyik legátfogóbb e-kereskedelmi kutatását. Az együttműködés alapját a felek Digitális Kereskedelmi...

Új podcastot indított a Comedy Central és a Dumaszínház

A hazai stand-upos szcéna feltörekvő és már-már veteránnak számító humoristáival indított podcast-sorozatot a Comedy Central és a Dumaszínház. A maga nemében hiánypótló, DumaCast nevű projekt a műfaj kulisszái mögé enged betekintést.A DumaCast a stand-upos...

Lerövidíti az irodai munkát a Microsoft új eszköze

A Microsoft a mesterséges intelligencia felhasználását új szintre emelte azzal, hogy bejelentette a Microsoft 365 Copilotot, ami az Office-alkalmazásokba építve töredékére csökkenti le a napi, klasszikus értelemben vett irodai munkát. A jelenleg tesztüzemben működő...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A fenntarthatóságért kampányol az UniCredit

Az UniCredit Bank kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra, ami az üzleti döntések során is fontos szerepet játszik. A pénzintézet harmadik éve futó fenntarthatósági kampányában ismét néhány olyan ügyfelét mutatja be, akiknek finanszírozást biztosít és...

Új eszköz az energiapazarlás csökkentésére

Akár 20 százalékkal is csökkenthető az épületek energiapazarlása a Schneider Electric „EcoStruxure Building Operation 2023” megoldásának alkalmazásával. A társaság új rendszerei azon túl, hogy támogatják az épületek energiahatékony működtetését, a szén-dioxid kibocsátás csökkentésében is...

Prágában már lehet hidrogént tankolni

Az ORLEN Unipetrol finomító és petrolkémiai vállalatcsoport új típusú üzemanyaggal, hidrogénnel bővítette csehországi ORLEN Benzina töltőállomás-hálózatának kínálatát. A magyarországi ORLEN töltőállomásokat üzemeltető vállalat személygépkocsik, teherautók és buszok kiszolgálására is alkalmas hidrogén-töltőállomást helyezett üzembe a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....