- Hirdetés -

Tovább nőtt a CIB Lízing

|

- Hirdetés -

A koronavírus-járvány negatív hatásai ellenére a CIB Lízing az idei év első kilenc hónapjában tovább tudott növekedni, jelentős részben köszönhetően az NHP programokban vállalt aktív szerepének. A CIB Lízing kihelyezései csak a járvány első hulláma alatti korlátozások három hónapjában maradtak az egy évvel korábbi alatt, jól látható tehát a társaság 2019 tavaszán újrafogalmazott stratégiájának eredménye.

Tovább erősítette piaci pozícióit 2020 III. negyedévében a CIB Lízing. Az új kihelyezések jelentős részét, közel 11 milliárd forintot NHP Fix és NHP Hajrá! konstrukcióban igényeltek a vállalatok a lízingcégnél. Utóbbi konstrukcióban a teljes piacon eddig hozzávetőleg 13 ezer ügylet született, összesen 717 milliárd forintos összegben.* A CIB Lízing piaci részesedése az NHP Fix és NHP Hajrá! lízingtermékből 11 százalékot meghaladó. Az NHP Hajrá! programban az eddigi tapasztalatok szerint a kereskedelem, a feldolgozóipar és a mezőgazdaság területén működő vállalkozások képviseltetik magukat a legnagyobb arányban: együttes súlyuk eléri az ötven százalékot a finanszírozáson belül. A vállalkozások mérete szerint a megoszlás viszonylag egyenletes, területileg pedig Budapest és Pest megye számít a legnagyobbnak, több mint 40 százalékos aránnyal.

A személygépjármű-piacon jelentősen visszaesett a kihelyezés

A koronavírus-járvány a CIB Lízingnél leginkább a személygépjármű-piaci kihelyezések területén éreztette a hatását: az új személygépkocsik, kishaszonjárművek és motorkerékpárok esetében éves összehasonlításban közel 9 százalékkal csökkent a folyósítások volumene 2020 első kilenc hónapjában, ugyanakkor a piac ezt jelentősen meghaladó mértékű visszaesést szenvedett el.

Emellett míg a piacon jelentősen, több mint 20%-kal csökkent a gépekre/berendezésekre igényelt lízingkihelyezés volumene*, a CIB Lízing ezen a területen több mint 20 százalékos növekedést ért el, és hasonlóan jól teljesített a mezőgazdasági gépek esetén is, ahol a piac stagnálásával szemben szintén több mint 20 százalékos növekedést hozott össze a CIB lízingcége.

A többség nem élt a moratóriummal

A tavasszal bevezetett fizetési moratóriummal a CIB Lízing ügyfeleinek több mint 40 százaléka élt, a többség kilépett a moratóriumól. Azok között, akik éltek a lehetőséggel, a legalacsonyabb – közel 30 százalékos – az érintettség az IT és kommunikációs iparágban, miközben az oktatásban és a gyártás-termelésben az átlagnál jóval magasabb (közel 70, illetve közel 50 százalékos) az arány. Arra egyelőre nem rendelkezik becsléssel a CIB Lízing, hogy 2021. január 1-jétől mekkora lehet azon vállalatok aránya, akik élhetnek a moratórium meghosszabbításának lehetőségével, az erre vonatkozó pontos jogszabályi rendelkezések megjelenése még nem történt meg.

„A CIB Lízing 2020-as teljesítménye csak a karantén szigorúan vett három hónapjában (április, május, június) volt a 2019-es alatt, azt megelőzően és azt követően minden egyéb hónapban meghaladta a 2019-es szintet. A nagyszerű teljesítményhez nagyban hozzájárult az MNB NHP Hajrá! konstrukciója, amely rendkívül kedvező, maximum 2,5%-os kamattal vehető igénybe, és kiszámítható, a teljes futamidő alatt végig fix kamatozású finanszírozást biztosít forintalapon, árfolyamkockázat nélkül. Ez a termék sokat segített abban, hogy a járványhelyzetben nehezebb helyzetbe került cégeknek is megfelelő finanszírozást tudjunk elérhetővé tenni, de emellett saját megoldásainkkal is támogatni tudtuk ügyfeleinket céljaik elérésében” – emelte ki Fekete Csaba, a CIB Lízing vezérigazgatója.

A társaság első embere szerint a magyar piac egyik legrégebbi és legnagyobb szereplőjeként működő CIB Lízinget a 2008-as válság óta folyamatos jelenlét és aktivitás, de csökkenő piaci részesedés jellemezte. Ebben a lassú, csökkenő trendben viszont sikerült fordulatot elérni a társaság stratégiájának 2019 tavaszi újragondolásával, amely jobban épít a bank tőkeerejére és keresztértékesítési lehetőségeire, miközben gyorsan és rugalmasan komplex, teljeskörű finanszírozási megoldásokat kínál. A CIB Lízing azóta folyamatosan növeli piaci részesedését, javuló portfólióminőség mellett.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA