Tovább nőtt a Huawei

A Huawei Technologies közzétette 2019-es éves, globális jelentését, amely stabil üzleti teljesítményről számol be. A vállalat globális árbevétele megközelítette a 123 milliárd dollárt, ami 19,1 százalékos növekedést jelent a 2018-as évhez viszonyítva. A nettó haszon elérte a 9 milliárd dollárt, a működési tevékenységekből származó készpénzáramlás pedig elérte a 13,1 milliárd dollárt, ami 22,4 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez viszonyítva. Hosszútávú jelenlegi befektetéseinek részeként a Huawei 2019-es bevételének 15,3 százalékát fordította kutatásra és fejlesztésre. Az elmúlt évtizedben K+F célra fordított összeg így elérte a közel 86 milliárd dollárt.

A 2019-es évben a Huawei távközlési (Carrier) üzletága vezette a kereskedelmi 5G-hálózatok bevezetését. A folyamatos üzleti felhasználás elősegítése és az új innovációk népszerűsítése érdekében a vállalat több, következő generációs, mobilhálózati 5G innovációs központot hozott létre világszerte, szolgáltatókkal közösen. A Huawei úgynevezett RuralStar bázisállomás-megoldásai hatékonyan képesek kezelni a lefedettségi problémákat akár rendkívül távoli helyeken is. Ezeket a megoldásokat több mint ötven országban és régióban használják világszerte, így negyvenmillió, elszigetelten élőkhöz juttatják el a mobilinternetet. Az elmúlt egy évben a Huawei távközlési üzletágából származó árbevétel elérte a 42,5 milliárd dollárt, ami 3,8 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez viszonyítva.

A vállalati (Business) üzletág továbbra is támogatja a digitális átalakulást minden iparágban, a Huawei segít a digitális világ alapjainak megteremtésében. Világszerte több mint 700 város és 22, a Fortune Global 500 listán szereplő vállalat választotta a partneréül Huawei-t a digitális átállásához tevékenységeiben. Az elmúlt évben a Huawei bejelentette új számítási stratégiáját, ennek részeként a vállalat bemutatta a világ leggyorsabb AI processzorát, az Ascend 910-et, valamint az Atlas 900 tréning klasztert is. A 2019-es évben a Huawei vállalati üzletágából származó árbevétel elérte a 12,8 milliárd dollárt, ami 8,6 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez képest.

A Huawei fogyasztói üzletága folyamatosan erőteljes növekedést mutat, az elmúlt évben összesen 240 millió okostelefont szállítottak le. A vállalat ugyancsak fejlődést jelentett a minden forgatókönyvre és készülékre – személyi számítógépekre, tabletekre, hordozható okoseszközökre és okosképernyőkre – kiterjedő Seamless AI Life ökoszisztéma kialakításában is. 2019-ben a Huawei fogyasztói üzletágából származó árbevétel elérte a 66,9 milliárd dollárt, ami 34 százalékos növekedést jelent 2018-hoz mérten.

„A külső környezet a jövőben egyre csak bonyolódik” – figyelmeztetett Eric Xu, a Huawei elnöki tisztségét rotációs alapon betöltő elnöke. „Tovább kell fejlesztenünk termékeink és szolgáltatásaink versenyképességét, népszerűsítenünk a nyitott innovációt, és nagyobb értéket kell teremtenünk felhasználóink és a társadalom egésze számára. Egy az egyetlen módja annak, hogy megragadjuk azokat a történelmi jelentőségű lehetőségeket, melyeket az ipar digitális és intelligens átalakulása jelent, az erőteljes növekedést pedig hosszútávon is fent kell tartanunk” – emelte ki.

A 2019-es éves beszámolóban szereplő pénzügyi kimutatásokat a nemzetközi független KPMG ellenőrzi.