- Hirdetés -

Tovább nőtt a Kifli.hu anyacége

|

A Rohlik Group, amely a hazánkban is működő Kifli.hu anyacége, ismét sikeres pénzügyi évet zárt. „Az elmúlt 12 hónap a gyors növekedés és fejlődés időszaka volt” – mondta Tomáš Čupr, a cég alapítója és vezérigazgatója. A vállalat az összes piacon 70 feletti NPS-ről számolhat be.

A Rohlik Group (Rohlik) 490 millió eurós nettó bevételt és gyors, 53%-os éves növekedést produkált az elmúlt időszakban. A 2020-21-es, teljes pandémiás évhez képest is megint nagyot fejlődtek 12 hónap alatt, 2021 májusától 2022 áprilisáig. “Árbevételünk növekedése annak köszönhető, hogy a Rohlik Group átlépte az 1 milliós vásárlói határt, és örömmel látjuk, hogy ránk nem jellemző a világjárvány utáni, növekedést érintő enyhülés és lassulás. És nemcsak az anyaországi vállalat EBITDA-ja nyereséges 2018 óta, de mind a négy meglévő piacunk azon az úton halad, hogy a következő pénzügyi évben nyereséges legyen.” – fogalmazott Tomáš Čupr.

Tavaly a Rohlik elindította a Knuspr.de-t Németországban, Münchenben és Frankfurtban, ezeket a városokat idén Hamburg követi. Az elkövetkező hetekben Olaszország és Románia, majd az év folyamán Spanyolország is csatlakozik – ezekben az országokban már Sezamo név alatt mutatkozik be a márka. Ez a növekedés és az eddigi teljesítmény a Rohlikot úgy pozícionálja, hogy könnyen a kontinentális Európa legnagyobb teljes kosaras, tisztán online szupermarketévé válhat.

Jelentős beruházások zajlanak a technológiában és a humánerőforrás tekintetében is. A raktárak automatizálására 2022-ben Münchenben, Hamburgban és Prágában kerül sor, 45 millió euró értékben, és a következő években további több százmillió eurós beruházásokat terveznek a növekedés támogatásának érdekében.

Unikornissá válni

2021 júliusában a Rohlik sikeresen gyűjtött össze további 100 millió eurós, C besorolású finanszírozást és ezzel az első cseh unikornis lett. A finanszírozási kört az Index Ventures vezette, amely a Rohlik korábbi, B sorozatú tőkeemelésében is részt vett, és több mint 150 munkavállaló számára fogja lehetővé tenni, hogy részt vegyenek egy munkavállalói részvénytulajdonosi programban, amelynek keretében a vállalat értékének akár 8%-át is ki lehet osztani.

Minden az ételről szól…és az adatról

Az online élelmiszerbolt üzleti teljesítményének kulcsfontosságú mutatója az átlagos rendelési érték, vagy kosárérték. A Rohliké a 85 eurós átlagnál tetőzött a nyugat-európai piacokon. Esetükben tehát a volumen változatlan maradt vagy növekedett az összes piacon annak ellenére, hogy a pandémiás intézkedések enyhültek, magasabb megrendelésenkénti profitot generáltak és ezáltal hozzájárultak a Rohlik üzleti modelljének fenntartásához.

Tomáš Čupr a kontextust kiegészítve kifejtette: „Összesen közel 200 millió terméket szállítottunk ki ügyfeleinknek az elmúlt pénzügyi évben. Míg az élelmiszerek azonnali kiszállítása volt a nagy téma az európai élelmiszeripari startupok körében, mi ennél sokkal nagyobb és életképesebb víziót építünk. Virtuális szupermarketeinkben több mint 17.000 termék található, és az ilyen széles választék már önmagában ösztönzi a vásárlások gyakoriságát, mivel az ügyfeleknek nem kell máshol vásárolniuk. Ennek eredményeképp igazi egypontos bevásárlóközponttá válhatunk, hiszen egy egész heti, teljes családi bevásárlást szállítunk ki mindössze 90 perc alatt.”

A megrendelések javát népszerű nemzetközi és hazai márkák, a minőségi és legfrissebb helyi termékek, valamint kézműves termékek biztosítják. A húst, pékárukat, zöldségeket és más helyi forrásból származó termékeket mind közvetlenül szállítják a raktárakba a termelők és a gazdálkodók, biztosítva, hogy a vásárlók minél rövidebb idő alatt megkapják ezeket az árukat, akár hat órával a betakarítástól vagy a termeléstől számítva.

A világ egyik leginkább ügyfélközpontú vállalata

A Rohlik egyik alapvető értéke, a “Lenyűgözni a vásárlót”, nem csak üres frázis. A vállalati kutatások eredményei szerint a vásárlók leginkább magas termék- és kiszállítási időpont elérhetőségre vágynak, ettől válik a szolgáltatás megbízhatóvá. A Rohlik ügyfeleinek emellett ritkán kell cseretermékek vagy hiányos megrendelés miatt bosszankodniuk. A visszatérítések is problémamentesen zajlanak, amely gyakran a legproblémásabb része az e-kereskedelemnek. A Rohlik felvette a kesztyűt és egy könnyen használható online folyamattal segíti vásárlóit. A visszatérítések azonnal, néhány kattintással kezelhetők anélkül, hogy bárkivel kapcsolatba kellene lépniük írásban vagy telefonon, a kártérítés azonnal megjelenik a vásárlói profilon kredit formájában. Ezek a másoktól megkülönböztető ügyfélközpontú irányelvek hozzájárulnak a nagyon magas NPS-hez (Net Promoter Score), amely a Rohlik esetében 70 felett áll az összes országban.

Európai terjeszkedés

Olaszország, Románia és Spanyolország a következők a terjeszkedésben, ahol a Rohlik már az új Sezamo márkanév alatt jelenik meg. 2022 második negyedévében, Milánóban és Bukarestben, közel 2,5 millió új háztartás számára lesz elérhető az egyedülálló online élelmiszerbolt-élmény. Olaszország várhatóan a második legnagyobb piac lesz Németország után. Az új országok mellett a Rohlik tovább terjeszkedik azokban az országokban is, ahol már jelen van. A Knuspr.de februárban indult Frankfurtban, a következő lépés Hamburg lesz.

A jövő?

A Rohlik üzleti modellje hosszú távon fenntartható és bővíthető, ezért a terjeszkedés egész Európában lehetővé válik. A jövőre vonatkozó terveik a tőlük megszokott módon igen ambiciózusak, határozottan azt tűzték ki célul, hogy a 21. század első számú páneurópai kiskereskedői legyenek, tízmilliókat kiszolgálva egész Európában. „Célunk változatlan: több európai ember életét szeretnénk boldogabbá és egészségesebbé tenni. Mindezt úgy érjük el, hogy az első számú választássá válunk azok számára, akik a teljes heti bevásárlást szeretnék online elintézni. Olyan céget építünk, ami megingatja az élelmiszer-kiskereskedelmi óriásokat.” – összegzi Tomáš Čupr.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...