- Hirdetés -

Erős belföldi turizmus hajtja a hotelpiacot

|

- Hirdetés -

A pandémia okozta kihívások még éreztetik hatásukat, azonban a magyarországi piacon – adottságainak köszönhetően - további fellendülés várható 2022-ben - fejtette ki a CBRE Hotel üzletágának vezetője. Régiós szinten Budapesten a legmagasabb az egy szállodai szobára jutó bevétel, a főszezon eseményei pedig serkentően hatnak a magyar piacot érintő nemzetközi turizmusra. A szegmenst a hosszú távú befektetési és fejlesztési tervek jellemzik, a folyamatosan növekvő tervezett kapacitással hamarosan megközelíthetőek lesznek a pandémia előtti értékek.

A világjárvány számos kihívás elé állította a hotelpiacot világszerte, a személyi erőforrások tekintetében a tapasztalat azt mutatja, hogy azok az üzemeltetők jártak jól, akik anyagi ráfordítással megtartották állományukat, mivel ők kedvezőbb helyzetbe kerültek a szállodák megnyitását követően. Azon üzemeltetők, akik – részben vagy teljesen – leépítették személyi állományukat, rendkívül kedvezőtlen helyzetbe kerültek, mivel a munkaerőhiány mellett lényegesen magasabb költségszintekkel kell tervezzenek, mivel az energia és közműdíjak a járvány előtti időszakhoz viszonyítva közel háromszorosára nőttek.

A növekvő költségek és az infláció hatásai a szobaárak emelkedésében is megfigyelhető: míg a telítettségi szintnek több időre van szüksége a 2019-es szintek eléréséhez, a szobák átlagárai már elérték, illetve bizonyos esetekben felül is múlták a pandémia előtti árakat. A magyar állam által biztosított banki moratóriumot számos hoteltulajdonos igénybe vette, ők várhatóan már a nyár folyamán szembesülni fognak a megnövekedett költségekkel, illetve a magasabb kamatokkal.

Régiós viszonylatban kedvezőbb helyzetben a hazai piac

Magyarországon az élénk belföldi turizmus valamelyest kompenzálni tudta az üzemeltetőket és a szállásadókat. A magyar piac alapvetően nyitottabb volt más, (regionális- vagy tengerentúli) piacokhoz viszonyítva, ebből adódóan 2021 júniusa és 2022 februárja között régiós viszonylatban Budapesten volt a legmagasabb az egy elérhető szobára jutó bevétel, jelentősen meghaladva a prágai és varsói értékeket. Az előrejelzések szerint az élénk belföldi turizmus 2022-ben is meghatározó lesz hazánkban, így a vidéki szálláshelyek tekintetében további emelkedés várható.

„Az idei évben Magyarország számos, nemzetközi érdeklődésre számot tartó eseménynek ad otthont: a legnagyobb magyar zenei fesztiválok a pandémia óta először nyitják meg kapuikat a látogatók előtt, és számos nagyszabású sportrendezvényt is hazánkban rendeznek meg, amely nagyon jó kilátásokat biztosít a szállodák üzemeltetői számára” – fejtette ki Tóth Csaba, a CBRE Hotel divíziójának vezetője. „A főszezonban várhatóan rendkívül magas lesz a Magyarországra érkező repülőgépek telítettsége, legyen szó üzleti, -hétvégi, vagy -szabadidős turistákról. A tapasztalatok alapján egyedül a konferenciaturizmus kapcsán nem figyelhető meg számottevő növekedés, ebben az ágazatban várhatóan az őszi időszakra várható fellendülés.”

Hosszú távra terveznek a befektetők, évről évre növekszik az átadott szobák száma

A járvány alatt a fejlesztési kedv nem hagyott alább számottevően, amit hűen tükröz a 2020 óta átadott és folyamatban lévő fejlesztések aránya: a pandémia első évében összesen 9 szálloda nyílt meg 966 szobával, 2021-ben pedig már 16 szálloda nyitotta meg kapuit, összesen 1969 kiadható szobával. 2022 első negyedévében két négycsillagos szálloda nyílt meg 286 szobával, a fejlesztés alatt álló hotelek közül várhatóan további 19 nyílik meg a naptári év hátralévő részében, összesen 1750 szobányi kapacitással, és a jelenlegi adatok alapján a 2023-as évben az ideihez hasonló nyitási arányra és szobakapacitásra lehet számítani. „A tapasztalatok azt mutatják, hogy a pandémia nem törte meg a fejlesztői hangulatot Magyarországon: a befektetők láthatóan előre terveznek, és a projektek lezárására már a vírushelyzet előtti, 2019-es szintek elérését tűzték ki célul.” – tette hozzá Tóth Csaba.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Idén is jön a Balaton-átúszás

Július 20-án Révfülöpről rajtol és Balatonbogláron ér célba az ország legnépszerűbb nyíltvízi szabadidősport-eseménye, a 42. Lidl Balaton-átúszás. A szervezők idén is tízezret meghaladó indulót várnak a Balaton-partra, akik „megúszhatják” a klasszikus 5,2 km-es távot,...

Újabb lökés a magyar animációnak, átfogó stratégia készül

A magyar animáció fejlesztéséért indított cselekvési program tervezetét ismertette a MOZ.GO fesztiválon Veszprémben Káel Csaba kormánybiztos, Fülöp József MOME rektor és Pesti Ákos mozgóképipari kormányfőtanácsos a magyar. A hazai animáció ipar felívelő szakaszát éli,...

Vidéki városok rádiós frekvenciáiról döntöttek

Esztergomi és debreceni rádiós frekvenciákról is döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa június 11-i ülésén. A testület ugyanezen a napon értesült a román tárhatóság döntéséről, amelyben a Médiatanács jelzésére figyelmeztetésben részesített egy,...

Krízistérképet készített az MPRSZ

397 krízishelyzetet gyűjtött össze és elemzett a Magyar Public Relations Szövetség kríziskommunikációs tagozata a Krízistérkép 2023 című kiadványban, mely online letölthető az MPRSZv weboldaláról. A 13 public relations szakember által összeállított kötet a gyakorló...

A globális tartalomgyártói piacot hódítaná meg a RECnGO

A RECnGO nevét ma már szinte mindenki ismeri, aki minőségi videós anyagok készítésével foglalkozik akár hobbi, akár profi szinten: a magyar startup forradalmi applikációja bármilyen okoseszközt képes egy gombnyomással profi videóstúdióvá változtatni. A kreatív...

Nem állnak jól az innovációval a vállalatok

Minden korábbinál több vállalat tartja nélkülözhetetlennek az innovációt a sikerhez, miközben minden korábbinál kevesebb vállalat van felkészülve arra, hogy meg is valósítsa azt. Ez az ellentmondás a Boston Consulting Group (BCG) 18. alkalommal közzétett...

Megújul a Sziget egyik legkülönlegesebb helyszíne

Az ókori amfiteátrumokat idéző díszletével az egyik leglátványosabb építmény, az alternatív elektronikus zene nemzetközi krémjét és hazai kedvenceit felvonultató programjával pedig egy kihagyhatatlan partiközpont a Szigeten a Yettel Colosseum. Idén a kívül-belül izgalmas dizájnelemek...

Felpöröghet a lakáspiac

Egy újabb emelkedő ciklus kiinduló piaci helyzetét tükrözi az OTP Lakóingatlan Értéktérkép legfrissebb kiadása. Ugyan 2023 a lakáspiac minden fő mutatójában visszaesést hozott, a múlt év végén kezdődő, s ez év elején is kitartó...

Újabb területen segíthet a mesterséges intelligencia

Magyarországon a HR szakértők több mint 50 százaléka támogatja azoknak az MI eszközök vállalati használatát, amelyek megkönnyítik és felgyorsítják az alkalmazottak munkavégzését, valamint a válaszadók jelentős része szerint világos irányelvek kidolgozására lenne szükség a...

Újabb szabványoknak kell megfelelniük a cégeknek

Az elmúlt évek digitális forradalmának köszönhetően az adatkezelés kritikus fontosságú kérdés lett minden vállalat működésében. Azonban nagyon kevés az a cég, ahol az információkat megfelelő és hatékony protokollok mentén kezelik, ami nemcsak az üzleti...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, hol nőttek legnagyobbat az ingatlanárak

A money.hu legfrissebb elemzésében összefoglalta az elmúlt 5 év legdinamikusabb drágulását mutató települések top 10-es listáját. Az ingatlan.com adatai felhasználásával összeállított toplistán ott van Baranya és Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye több települése is. A szakértők kitértek...

Idén is jön a Balaton-átúszás

Július 20-án Révfülöpről rajtol és Balatonbogláron ér célba az ország legnépszerűbb nyíltvízi szabadidősport-eseménye, a 42. Lidl Balaton-átúszás. A szervezők idén is tízezret meghaladó indulót várnak a Balaton-partra, akik „megúszhatják” a klasszikus 5,2 km-es távot,...

Újabb lökés a magyar animációnak, átfogó stratégia készül

A magyar animáció fejlesztéséért indított cselekvési program tervezetét ismertette a MOZ.GO fesztiválon Veszprémben Káel Csaba kormánybiztos, Fülöp József MOME rektor és Pesti Ákos mozgóképipari kormányfőtanácsos a magyar. A hazai animáció ipar felívelő szakaszát éli,...

Vidéki városok rádiós frekvenciáiról döntöttek

Esztergomi és debreceni rádiós frekvenciákról is döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa június 11-i ülésén. A testület ugyanezen a napon értesült a román tárhatóság döntéséről, amelyben a Médiatanács jelzésére figyelmeztetésben részesített egy,...

Krízistérképet készített az MPRSZ

397 krízishelyzetet gyűjtött össze és elemzett a Magyar Public Relations Szövetség kríziskommunikációs tagozata a Krízistérkép 2023 című kiadványban, mely online letölthető az MPRSZv weboldaláról. A 13 public relations szakember által összeállított kötet a gyakorló...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...