- Hirdetés -

Erős belföldi turizmus hajtja a hotelpiacot

|

- Hirdetés -

A pandémia okozta kihívások még éreztetik hatásukat, azonban a magyarországi piacon – adottságainak köszönhetően - további fellendülés várható 2022-ben - fejtette ki a CBRE Hotel üzletágának vezetője. Régiós szinten Budapesten a legmagasabb az egy szállodai szobára jutó bevétel, a főszezon eseményei pedig serkentően hatnak a magyar piacot érintő nemzetközi turizmusra. A szegmenst a hosszú távú befektetési és fejlesztési tervek jellemzik, a folyamatosan növekvő tervezett kapacitással hamarosan megközelíthetőek lesznek a pandémia előtti értékek.

A világjárvány számos kihívás elé állította a hotelpiacot világszerte, a személyi erőforrások tekintetében a tapasztalat azt mutatja, hogy azok az üzemeltetők jártak jól, akik anyagi ráfordítással megtartották állományukat, mivel ők kedvezőbb helyzetbe kerültek a szállodák megnyitását követően. Azon üzemeltetők, akik – részben vagy teljesen – leépítették személyi állományukat, rendkívül kedvezőtlen helyzetbe kerültek, mivel a munkaerőhiány mellett lényegesen magasabb költségszintekkel kell tervezzenek, mivel az energia és közműdíjak a járvány előtti időszakhoz viszonyítva közel háromszorosára nőttek.

A növekvő költségek és az infláció hatásai a szobaárak emelkedésében is megfigyelhető: míg a telítettségi szintnek több időre van szüksége a 2019-es szintek eléréséhez, a szobák átlagárai már elérték, illetve bizonyos esetekben felül is múlták a pandémia előtti árakat. A magyar állam által biztosított banki moratóriumot számos hoteltulajdonos igénybe vette, ők várhatóan már a nyár folyamán szembesülni fognak a megnövekedett költségekkel, illetve a magasabb kamatokkal.

Régiós viszonylatban kedvezőbb helyzetben a hazai piac

Magyarországon az élénk belföldi turizmus valamelyest kompenzálni tudta az üzemeltetőket és a szállásadókat. A magyar piac alapvetően nyitottabb volt más, (regionális- vagy tengerentúli) piacokhoz viszonyítva, ebből adódóan 2021 júniusa és 2022 februárja között régiós viszonylatban Budapesten volt a legmagasabb az egy elérhető szobára jutó bevétel, jelentősen meghaladva a prágai és varsói értékeket. Az előrejelzések szerint az élénk belföldi turizmus 2022-ben is meghatározó lesz hazánkban, így a vidéki szálláshelyek tekintetében további emelkedés várható.

„Az idei évben Magyarország számos, nemzetközi érdeklődésre számot tartó eseménynek ad otthont: a legnagyobb magyar zenei fesztiválok a pandémia óta először nyitják meg kapuikat a látogatók előtt, és számos nagyszabású sportrendezvényt is hazánkban rendeznek meg, amely nagyon jó kilátásokat biztosít a szállodák üzemeltetői számára” – fejtette ki Tóth Csaba, a CBRE Hotel divíziójának vezetője. „A főszezonban várhatóan rendkívül magas lesz a Magyarországra érkező repülőgépek telítettsége, legyen szó üzleti, -hétvégi, vagy -szabadidős turistákról. A tapasztalatok alapján egyedül a konferenciaturizmus kapcsán nem figyelhető meg számottevő növekedés, ebben az ágazatban várhatóan az őszi időszakra várható fellendülés.”

Hosszú távra terveznek a befektetők, évről évre növekszik az átadott szobák száma

A járvány alatt a fejlesztési kedv nem hagyott alább számottevően, amit hűen tükröz a 2020 óta átadott és folyamatban lévő fejlesztések aránya: a pandémia első évében összesen 9 szálloda nyílt meg 966 szobával, 2021-ben pedig már 16 szálloda nyitotta meg kapuit, összesen 1969 kiadható szobával. 2022 első negyedévében két négycsillagos szálloda nyílt meg 286 szobával, a fejlesztés alatt álló hotelek közül várhatóan további 19 nyílik meg a naptári év hátralévő részében, összesen 1750 szobányi kapacitással, és a jelenlegi adatok alapján a 2023-as évben az ideihez hasonló nyitási arányra és szobakapacitásra lehet számítani. „A tapasztalatok azt mutatják, hogy a pandémia nem törte meg a fejlesztői hangulatot Magyarországon: a befektetők láthatóan előre terveznek, és a projektek lezárására már a vírushelyzet előtti, 2019-es szintek elérését tűzték ki célul.” – tette hozzá Tóth Csaba.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Listák Könyve – itt a Marketing&Media digitális különkiadása

Életemben most először írok digitális lapszámba előszót. Furcsa érzés. Pedig ugyanúgy készül, mint máskor. A laptopomon. Ez most mégis más lesz. Nem hagyományos papírváltozatban jelenik meg, hanem a Marketing&Media digitálisan lapozgatós számában. Izgatott vagyok. Türelmetlenül...

Cégvezetőket díjaztak a Bizalom Gálán

A nyolcadik Bizalom Gálán hét kategóriában osztottak ki sikeres cégvezetőknek elismerést, míg az üzleti példaképnek járó Leader Of The Year trófeát Juhász Attila kapta. A Bizalmi Kör Vezetői klubja által rendezett díjátadó szinte minden díjazott...

A TikTokon is megjelent a Starbucks

Különleges kampánnyal indította el TikTok fiókját a Starbucks Magyarország. A márka az új felületen izgalmas pályázattal mutatkozik be vendégeinek, a kávézólánc keresi azokat a tartalomgyártókat, akik rajonganak az italkülönlegességeiért és ezeket kreatív ötleteikkel a...

Tovább nőtt a dollármilliomosok száma

Világméretű járvány ide, az orosz-ukrán háború következtében kialakult gazdasági nehézségek oda, tovább növekedett a high net worth individual (HNWI), azaz a hipergazdagok (akiknek a likvid, szabadon befektethető vagyona legalább 1 millió dollár) száma –...

Jövőre a Pannon Egyetem lesz az EFOTT házigazdája

Mivel az egyetem székhelye, Veszprém Európa Kulturális Fővárosa lesz jövőre, a fesztiválon is kiemelt szerepet kap a kultúra – olyan értékek mellett, mint a fenntarthatóság, a sport vagy a testi és lelki egészség. Az...

Sok felnőtt pályaváltás miatt dönt a tanulás mellett

A szakmatanulás legfőbb motivációja a munkahelyváltás, de magas azok száma is, akik a papír miatt vagy éppen egy régi álom beteljesítése érdekében ülnek újra iskolapadba – derül ki a TanfolyamOKJ.hu 2022 szeptemberében, az oldalán...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Saját stúdiót épített a Ringier

Dinamikusan bővíti videós tartalomkínálatát a Ringier Hungary, ehhez pedig egy saját, a televíziós stúdiók technikai tudásával konkuráló technikai teret épített székházában a médiavállalat. A november közepi indulás óta napi két-három felvétel készül elsősorban a...

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....