- Hirdetés -

Tovább nőtt a Kifli.hu anyacége

|

- Hirdetés -

A Rohlik Group, amely a hazánkban is működő Kifli.hu anyacége, ismét sikeres pénzügyi évet zárt. „Az elmúlt 12 hónap a gyors növekedés és fejlődés időszaka volt” – mondta Tomáš Čupr, a cég alapítója és vezérigazgatója. A vállalat az összes piacon 70 feletti NPS-ről számolhat be.

A Rohlik Group (Rohlik) 490 millió eurós nettó bevételt és gyors, 53%-os éves növekedést produkált az elmúlt időszakban. A 2020-21-es, teljes pandémiás évhez képest is megint nagyot fejlődtek 12 hónap alatt, 2021 májusától 2022 áprilisáig. “Árbevételünk növekedése annak köszönhető, hogy a Rohlik Group átlépte az 1 milliós vásárlói határt, és örömmel látjuk, hogy ránk nem jellemző a világjárvány utáni, növekedést érintő enyhülés és lassulás. És nemcsak az anyaországi vállalat EBITDA-ja nyereséges 2018 óta, de mind a négy meglévő piacunk azon az úton halad, hogy a következő pénzügyi évben nyereséges legyen.” – fogalmazott Tomáš Čupr.

Tavaly a Rohlik elindította a Knuspr.de-t Németországban, Münchenben és Frankfurtban, ezeket a városokat idén Hamburg követi. Az elkövetkező hetekben Olaszország és Románia, majd az év folyamán Spanyolország is csatlakozik – ezekben az országokban már Sezamo név alatt mutatkozik be a márka. Ez a növekedés és az eddigi teljesítmény a Rohlikot úgy pozícionálja, hogy könnyen a kontinentális Európa legnagyobb teljes kosaras, tisztán online szupermarketévé válhat.

Jelentős beruházások zajlanak a technológiában és a humánerőforrás tekintetében is. A raktárak automatizálására 2022-ben Münchenben, Hamburgban és Prágában kerül sor, 45 millió euró értékben, és a következő években további több százmillió eurós beruházásokat terveznek a növekedés támogatásának érdekében.

Unikornissá válni

2021 júliusában a Rohlik sikeresen gyűjtött össze további 100 millió eurós, C besorolású finanszírozást és ezzel az első cseh unikornis lett. A finanszírozási kört az Index Ventures vezette, amely a Rohlik korábbi, B sorozatú tőkeemelésében is részt vett, és több mint 150 munkavállaló számára fogja lehetővé tenni, hogy részt vegyenek egy munkavállalói részvénytulajdonosi programban, amelynek keretében a vállalat értékének akár 8%-át is ki lehet osztani.

Minden az ételről szól…és az adatról

Az online élelmiszerbolt üzleti teljesítményének kulcsfontosságú mutatója az átlagos rendelési érték, vagy kosárérték. A Rohliké a 85 eurós átlagnál tetőzött a nyugat-európai piacokon. Esetükben tehát a volumen változatlan maradt vagy növekedett az összes piacon annak ellenére, hogy a pandémiás intézkedések enyhültek, magasabb megrendelésenkénti profitot generáltak és ezáltal hozzájárultak a Rohlik üzleti modelljének fenntartásához.

Tomáš Čupr a kontextust kiegészítve kifejtette: „Összesen közel 200 millió terméket szállítottunk ki ügyfeleinknek az elmúlt pénzügyi évben. Míg az élelmiszerek azonnali kiszállítása volt a nagy téma az európai élelmiszeripari startupok körében, mi ennél sokkal nagyobb és életképesebb víziót építünk. Virtuális szupermarketeinkben több mint 17.000 termék található, és az ilyen széles választék már önmagában ösztönzi a vásárlások gyakoriságát, mivel az ügyfeleknek nem kell máshol vásárolniuk. Ennek eredményeképp igazi egypontos bevásárlóközponttá válhatunk, hiszen egy egész heti, teljes családi bevásárlást szállítunk ki mindössze 90 perc alatt.”

A megrendelések javát népszerű nemzetközi és hazai márkák, a minőségi és legfrissebb helyi termékek, valamint kézműves termékek biztosítják. A húst, pékárukat, zöldségeket és más helyi forrásból származó termékeket mind közvetlenül szállítják a raktárakba a termelők és a gazdálkodók, biztosítva, hogy a vásárlók minél rövidebb idő alatt megkapják ezeket az árukat, akár hat órával a betakarítástól vagy a termeléstől számítva.

A világ egyik leginkább ügyfélközpontú vállalata

A Rohlik egyik alapvető értéke, a “Lenyűgözni a vásárlót”, nem csak üres frázis. A vállalati kutatások eredményei szerint a vásárlók leginkább magas termék- és kiszállítási időpont elérhetőségre vágynak, ettől válik a szolgáltatás megbízhatóvá. A Rohlik ügyfeleinek emellett ritkán kell cseretermékek vagy hiányos megrendelés miatt bosszankodniuk. A visszatérítések is problémamentesen zajlanak, amely gyakran a legproblémásabb része az e-kereskedelemnek. A Rohlik felvette a kesztyűt és egy könnyen használható online folyamattal segíti vásárlóit. A visszatérítések azonnal, néhány kattintással kezelhetők anélkül, hogy bárkivel kapcsolatba kellene lépniük írásban vagy telefonon, a kártérítés azonnal megjelenik a vásárlói profilon kredit formájában. Ezek a másoktól megkülönböztető ügyfélközpontú irányelvek hozzájárulnak a nagyon magas NPS-hez (Net Promoter Score), amely a Rohlik esetében 70 felett áll az összes országban.

Európai terjeszkedés

Olaszország, Románia és Spanyolország a következők a terjeszkedésben, ahol a Rohlik már az új Sezamo márkanév alatt jelenik meg. 2022 második negyedévében, Milánóban és Bukarestben, közel 2,5 millió új háztartás számára lesz elérhető az egyedülálló online élelmiszerbolt-élmény. Olaszország várhatóan a második legnagyobb piac lesz Németország után. Az új országok mellett a Rohlik tovább terjeszkedik azokban az országokban is, ahol már jelen van. A Knuspr.de februárban indult Frankfurtban, a következő lépés Hamburg lesz.

A jövő?

A Rohlik üzleti modellje hosszú távon fenntartható és bővíthető, ezért a terjeszkedés egész Európában lehetővé válik. A jövőre vonatkozó terveik a tőlük megszokott módon igen ambiciózusak, határozottan azt tűzték ki célul, hogy a 21. század első számú páneurópai kiskereskedői legyenek, tízmilliókat kiszolgálva egész Európában. „Célunk változatlan: több európai ember életét szeretnénk boldogabbá és egészségesebbé tenni. Mindezt úgy érjük el, hogy az első számú választássá válunk azok számára, akik a teljes heti bevásárlást szeretnék online elintézni. Olyan céget építünk, ami megingatja az élelmiszer-kiskereskedelmi óriásokat.” – összegzi Tomáš Čupr.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így védhetjük a szemünket mobilozás közben

A jó idővel jön a napsütés is, amitől gyakran nehezebb látni a kijelzőnket. Ilyenkor hajlamosak vagyunk felhúzni a fényerőt, ami azonban hosszútávon káros lehet szemünknek. A HONOR összeszedett pár általános tippet arról, hogy –...

Új kreatív platformot kapott az Euronics

Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja. Április közepén debütál az a 11 reklámfilm is, amelyek alapja az őszinteség és az önreflexió. A filmek különböző, ismerős szituációkat mutatnak be mellébeszélés nélkül,...

Nagyon pörög a hazai lakáspiac

A múlt év végére megállt a magyar lakáspiac forgalmának hanyatlása – ezt mutatják az Eurostat legfrissebb, bár egyelőre még csak előzetes adatai. A nemzetközi összevetésből az is kitűnik, hogy bármily nehezek is voltak az...

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új éttermet nyitott a Burger King

Második éttermét nyitja a Burger King Zala vármegyében, Zalaegerszeg mellett most már Nagykanizsán is élvezhetik a burger rajongók az eredeti WHOPPER élményt. A belvárosban található étterem fejlesztése tavaly júliusban indult, a közel 1 milliárd...

Így védhetjük a szemünket mobilozás közben

A jó idővel jön a napsütés is, amitől gyakran nehezebb látni a kijelzőnket. Ilyenkor hajlamosak vagyunk felhúzni a fényerőt, ami azonban hosszútávon káros lehet szemünknek. A HONOR összeszedett pár általános tippet arról, hogy –...

Új kreatív platformot kapott az Euronics

Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja. Április közepén debütál az a 11 reklámfilm is, amelyek alapja az őszinteség és az önreflexió. A filmek különböző, ismerős szituációkat mutatnak be mellébeszélés nélkül,...

Nagyon pörög a hazai lakáspiac

A múlt év végére megállt a magyar lakáspiac forgalmának hanyatlása – ezt mutatják az Eurostat legfrissebb, bár egyelőre még csak előzetes adatai. A nemzetközi összevetésből az is kitűnik, hogy bármily nehezek is voltak az...

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...