- Hirdetés -

Tovább nőtt a Kifli.hu anyacége

|

- Hirdetés -

A Rohlik Group, amely a hazánkban is működő Kifli.hu anyacége, ismét sikeres pénzügyi évet zárt. „Az elmúlt 12 hónap a gyors növekedés és fejlődés időszaka volt” – mondta Tomáš Čupr, a cég alapítója és vezérigazgatója. A vállalat az összes piacon 70 feletti NPS-ről számolhat be.

A Rohlik Group (Rohlik) 490 millió eurós nettó bevételt és gyors, 53%-os éves növekedést produkált az elmúlt időszakban. A 2020-21-es, teljes pandémiás évhez képest is megint nagyot fejlődtek 12 hónap alatt, 2021 májusától 2022 áprilisáig. “Árbevételünk növekedése annak köszönhető, hogy a Rohlik Group átlépte az 1 milliós vásárlói határt, és örömmel látjuk, hogy ránk nem jellemző a világjárvány utáni, növekedést érintő enyhülés és lassulás. És nemcsak az anyaországi vállalat EBITDA-ja nyereséges 2018 óta, de mind a négy meglévő piacunk azon az úton halad, hogy a következő pénzügyi évben nyereséges legyen.” – fogalmazott Tomáš Čupr.

Tavaly a Rohlik elindította a Knuspr.de-t Németországban, Münchenben és Frankfurtban, ezeket a városokat idén Hamburg követi. Az elkövetkező hetekben Olaszország és Románia, majd az év folyamán Spanyolország is csatlakozik – ezekben az országokban már Sezamo név alatt mutatkozik be a márka. Ez a növekedés és az eddigi teljesítmény a Rohlikot úgy pozícionálja, hogy könnyen a kontinentális Európa legnagyobb teljes kosaras, tisztán online szupermarketévé válhat.

Jelentős beruházások zajlanak a technológiában és a humánerőforrás tekintetében is. A raktárak automatizálására 2022-ben Münchenben, Hamburgban és Prágában kerül sor, 45 millió euró értékben, és a következő években további több százmillió eurós beruházásokat terveznek a növekedés támogatásának érdekében.

Unikornissá válni

2021 júliusában a Rohlik sikeresen gyűjtött össze további 100 millió eurós, C besorolású finanszírozást és ezzel az első cseh unikornis lett. A finanszírozási kört az Index Ventures vezette, amely a Rohlik korábbi, B sorozatú tőkeemelésében is részt vett, és több mint 150 munkavállaló számára fogja lehetővé tenni, hogy részt vegyenek egy munkavállalói részvénytulajdonosi programban, amelynek keretében a vállalat értékének akár 8%-át is ki lehet osztani.

Minden az ételről szól…és az adatról

Az online élelmiszerbolt üzleti teljesítményének kulcsfontosságú mutatója az átlagos rendelési érték, vagy kosárérték. A Rohliké a 85 eurós átlagnál tetőzött a nyugat-európai piacokon. Esetükben tehát a volumen változatlan maradt vagy növekedett az összes piacon annak ellenére, hogy a pandémiás intézkedések enyhültek, magasabb megrendelésenkénti profitot generáltak és ezáltal hozzájárultak a Rohlik üzleti modelljének fenntartásához.

Tomáš Čupr a kontextust kiegészítve kifejtette: „Összesen közel 200 millió terméket szállítottunk ki ügyfeleinknek az elmúlt pénzügyi évben. Míg az élelmiszerek azonnali kiszállítása volt a nagy téma az európai élelmiszeripari startupok körében, mi ennél sokkal nagyobb és életképesebb víziót építünk. Virtuális szupermarketeinkben több mint 17.000 termék található, és az ilyen széles választék már önmagában ösztönzi a vásárlások gyakoriságát, mivel az ügyfeleknek nem kell máshol vásárolniuk. Ennek eredményeképp igazi egypontos bevásárlóközponttá válhatunk, hiszen egy egész heti, teljes családi bevásárlást szállítunk ki mindössze 90 perc alatt.”

A megrendelések javát népszerű nemzetközi és hazai márkák, a minőségi és legfrissebb helyi termékek, valamint kézműves termékek biztosítják. A húst, pékárukat, zöldségeket és más helyi forrásból származó termékeket mind közvetlenül szállítják a raktárakba a termelők és a gazdálkodók, biztosítva, hogy a vásárlók minél rövidebb idő alatt megkapják ezeket az árukat, akár hat órával a betakarítástól vagy a termeléstől számítva.

A világ egyik leginkább ügyfélközpontú vállalata

A Rohlik egyik alapvető értéke, a “Lenyűgözni a vásárlót”, nem csak üres frázis. A vállalati kutatások eredményei szerint a vásárlók leginkább magas termék- és kiszállítási időpont elérhetőségre vágynak, ettől válik a szolgáltatás megbízhatóvá. A Rohlik ügyfeleinek emellett ritkán kell cseretermékek vagy hiányos megrendelés miatt bosszankodniuk. A visszatérítések is problémamentesen zajlanak, amely gyakran a legproblémásabb része az e-kereskedelemnek. A Rohlik felvette a kesztyűt és egy könnyen használható online folyamattal segíti vásárlóit. A visszatérítések azonnal, néhány kattintással kezelhetők anélkül, hogy bárkivel kapcsolatba kellene lépniük írásban vagy telefonon, a kártérítés azonnal megjelenik a vásárlói profilon kredit formájában. Ezek a másoktól megkülönböztető ügyfélközpontú irányelvek hozzájárulnak a nagyon magas NPS-hez (Net Promoter Score), amely a Rohlik esetében 70 felett áll az összes országban.

Európai terjeszkedés

Olaszország, Románia és Spanyolország a következők a terjeszkedésben, ahol a Rohlik már az új Sezamo márkanév alatt jelenik meg. 2022 második negyedévében, Milánóban és Bukarestben, közel 2,5 millió új háztartás számára lesz elérhető az egyedülálló online élelmiszerbolt-élmény. Olaszország várhatóan a második legnagyobb piac lesz Németország után. Az új országok mellett a Rohlik tovább terjeszkedik azokban az országokban is, ahol már jelen van. A Knuspr.de februárban indult Frankfurtban, a következő lépés Hamburg lesz.

A jövő?

A Rohlik üzleti modellje hosszú távon fenntartható és bővíthető, ezért a terjeszkedés egész Európában lehetővé válik. A jövőre vonatkozó terveik a tőlük megszokott módon igen ambiciózusak, határozottan azt tűzték ki célul, hogy a 21. század első számú páneurópai kiskereskedői legyenek, tízmilliókat kiszolgálva egész Európában. „Célunk változatlan: több európai ember életét szeretnénk boldogabbá és egészségesebbé tenni. Mindezt úgy érjük el, hogy az első számú választássá válunk azok számára, akik a teljes heti bevásárlást szeretnék online elintézni. Olyan céget építünk, ami megingatja az élelmiszer-kiskereskedelmi óriásokat.” – összegzi Tomáš Čupr.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...

Nagyon pörög a hazai használtautó-piac

Áprilisban is magas forgalom jellemezte a hazai használtautó-piacot: a DataHouse frissen közzétett előzetes adatai szerint az elmúlt hónapban 69 113 személygépkocsi cserélt gazdát, ami 7,2 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak volumenét. Egyre...

Hamarosan nálunk is kapható lesz a díjnyertes okosmobil

A HONOR Magic4 sorozat ismét felkerült a DxOMark toplistájára: ezúttal a HONOR legújabb csúcskategóriás okostelefonja, a HONOR Magic4 Pro érdemelte ki a DxOMark Gold Camera minősítését.A Magic4 sorozat Ultimate tagja korábban már megszerezte az...

Egyre több magyar venne elektromos autót

A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a...

Újabb részletek a Disney+ reklámos terveiről

Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel...

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Művészi kampány a BMW-től

Az új BMW i7 bevezető kampányát napjaink egyik leginnovatívabb és legmeghatározóbb divatfényképésze alkotta meg. Az egyedülálló fotó- és videókoncepció a feje tetejére állítja a megszokott perspektívákat. A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 világpremierjével megkezdődik...

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A Ford is csak elektromos hajtású autókat értékesítene

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a...

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....