- Hirdetés -

Tovább zöldít a Fjällräven

|

- Hirdetés -

Számos ponton tovább erősítette a Fjällräven a fenntarthatósági szempontok érvényesülését működése során, ennek köszönhetően immár a felhasznált poliészterek 60%-a újrahasznosított, a pamutanyagok 70%-a biopamut, a töltőanyagként használt tollpehely pedig 100%-ig nyomon követhető, etikus forrásból származik. A vállalat ezen törekvései igazodnak az ENSZ Fashion Industry Charter for Climate Change Action, valamint a Swedish Textile Initiative for Climate Action kezdeményezésekhez is, amelyekhez a márka a közelmúltban csatlakozott.

A fenntarthatósági szempontok a tervezés, az alapanyagok kiválasztása, a gyártás és az értékesítés során egyaránt prioritást élveznek a Fjällräven mindennapi működésében. A fenntarthatóság egyik leginkább alulértékelt, mégis kiemelten fontos alapfeltétele az egyes ruhadarabok időtállósága. Az igazán jó darabok tartósak is egyben. Éppen ezért a Fjällräven minden terméke a praktikum, fizikai ellenálló képesség, érzelmi kötődés és javíthatóság jegyében készül, így egy-egy darab akár évtizedeken keresztül is használható. Ezzel pedig az egyének átlagosan 50%-kal csökkenteni tudják a ruhadarabok beszerzésének és használatának ökolábnyomát.

A Fjällräven nemcsak a tervezés, de a gyártás során is jelentős lépéseket tett a tevékenységével járó környezeti hatások további csökkentése érdekében. Mivel a zéróemissziós működés egyelőre nem megvalósítható, a svéd márka egyéb olyan projektekkel kompenzálja károsanyag-kibocsátását, amelyek hozzájárulnak a környezet védelméhez. A megfelelő alapanyagok megválasztása például kulcsfontosságú a környezeti hatás csökkentése érdekében, kétharmad részben ugyanis a márkák által használt anyagokra vezethető vissza a gyártással járó víz- és áramfelhasználás, károsanyag-kibocsátás, illetve hulladéktermelés. A hagyományosról biopamutra történő váltással akár 90%-kal csökkenthető a felhasznált ivóvíz, és 62%-kal a felhasznált áram mennyisége a mostanihoz képest. Ennek megfelelően a Fjällräven 70%-ra növelte a biopamut arányát a pamutanyagok felhasználása során. A társaság tollpehelyre vonatkozó vállalkozása, a Down Promise értelmében a töltőanyagként használt tollpehely 100%-ig nyomon követhető forrásból származik, etikusan előállított, és a lehető legjobb minőségű. A madarak jólléte kiemelt fontosságú: tilos az élő madarakon végzett tollfosztás és a tömés. A Fjällräven által használt tollpehely valójában húsipari melléktermék, azaz itt a hulladék kap új esélyt.

A tollpihe mellett a gyapjúgyártás során is mindent megtesznek a negatív hatások minimalizálása érdekében: „A birkatenyésztők rendszerint rosszul teljesítenek a CO2-lábnyom szempontjából. Ez nagyrészt a környezet lepusztulásának »köszönhető«. A birkatenyésztés része, hogy a hatalmas nyájak egy kis területen egészen lelegelik a füvet. A lepusztult talaj pedig kevesebb CO2 megkötésére képes – hangsúlyozza Christiane Dolva, a Fjällräven Fenntarthatóságért felelős vezetője. „A holisztikus szemléletmód révén azonban nemcsak azáltal csökken a birkatenyésztés negatív hatása, hogy kevesebb műtrágya és gyomirtó kerül a talajba, hanem azzal is, hogy javul a fű és a talaj minősége. A birkákat gyakran más helyre terelik, hogy a fű és a talaj pihenni tudjon, és megkösse a szén-dioxidot. Mindez az egyensúly megteremtését szolgáló nagy körforgás része.”

Mindemellett, a Fjällräven egyre több olyan újrahasznosított terméket emel be a gyártás során, mint például az újrahasznosított poliészter, amely használatból visszamaradt – általában PET-palackokból származó – alapanyag. Ebből készülnek például a népszerű Re-Kånken hátizsákok. Az újrahasznosított poliészter használatával akár 90%-kal csökkenthető a mérgező anyagok keletkezése, 60%-kal az áramfogyasztás, és 40%-kal a károsanyag-kibocsátás.

Fenntartható forrásból származó alapanyag az újrahasznosított gyapjú is, amelynek a Fjällrävennél használt neve Re-Wool. Az újrahasznosított gyapjú többféle forrásból származik: pulóverekből származó maradványgyapjúként, az orsón maradt fonálként, vagy akár öltönyökről levágott darabokként kerül a vállalathoz. Ott összegyűjtik, szín szerint szétválogatják, majd felaprítják őket, hogy új termékek lehessenek belőlük. A húsipari melléktermékként létrejövő gyapjú is felhasználás előtti maradványanyag, amely sokféleképpen felhasználható: lehet belőle a kabátbelsőt szigetelő réteg, de belőle készült a díjnyertes Fjällräven

Lappland Hike hátizsák hátoldala is.

Ezenfelül a svéd outdoor márka nagy figyelmet fordít a beszállítókkal, ágazati szereplőkkel való együttműködésre, valamint a vásárlóival, jótékonysági szervezetekkel, tudósokkal és művészekkel is számos közös projektet indítottak. A Fjällräven Arctic Fox Initiative projekt életre hívásával például a márka arra ösztönzi az egyéneket, hogy lehetőségeikhez képest ők is járuljanak hozzá a környezetvédelemhez. Ennek keretében a természet megóvását célzó nonprofit projekteknek nyújtanak anyagi támogatást.

A Fjällräven nem elégszik meg ennyivel, és további erőfeszítéseket tesz a környezet védelméért, ugyanis nem titkolt célja, hogy a világ legfenntarthatóbb outdoor márkája legyen. Ennek érdekében 2025-ig 25%-kal kívánják csökkenteni áramfogyasztásukat, valamint a szállítással járó károsanyag-kibocsátást, és szeretnének áttérni a 100%-ban zöld energia használatára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így lehet biztonságos a gyerekek online játéka

Egyre többet költünk online játékokra – derült ki az Erste ügyfelei fizetési szokásainak vizsgálatából. Az elmúlt öt évben a háromszorosára emelkedett a játékosok által erre a célra elköltött összeg. A legtöbben egy alkalommal pár...

Jön a GoodSpirit Rum & Cocktail Show

Május 11-12-én rendezik meg a GoodSpirit Rum & Cocktail Show-t, ahol bemutatkoznak a bárvilág legújabb trendjeit, italait. A szervezők két korábbi esemény, a Bar és a Rum Show összevonásáról döntöttek, így jött létre a GoodSpirit...

Jó hír a Vibertől

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt. Ezt azoknak a szervezeteknek ítélik oda, amelyek a legjobb biztonsági gyakorlatokat mutatják be, a széles körű ellenőrzés megerősíti a vállalat elkötelezettségét a felhasználók biztonságának...

Újdonságok érkeznek a Disney+-ra

Májusban is új sorozatokkal, sikerfilmekkel, gyerektartalmakkal szórakoztat a streaming csatorna.A Disney+ a Disney, a Pixar, a Marvel, a Star Wars, a National Geographic és még sok más tévés sorozatot és filmeket gyártó vállalatnak ad...

Kosztümös film érkezik a mozikba

A három testőr alkotócsapatának új kosztümös filmje a Monte Cristo grófja, melyet a 77. Cannes-i Filmfesztiválon, versenyen kívül láthat először a közönség. A film várhatóan ősszel kerül a hazai mozikba, az ADS Service forgalmazásában.Alexandre...

Ügyfeleit és munkavállalóit is jótékonykodásra ösztönzi a biztosítási platform

Működése kezdete óta elkötelezett a jótékonyság iránt, és aktív szerepet vállal a helyi közösségek támogatásában a CHERRISK. A biztosítási platform különös figyelmet fordít arra, hogy ügyfelei és követői mellett a munkavállalóit is ösztönözze a...

Rádiós pályázatok: Fonyódon és Siófokon is a Radio Plus nyert

Túlmutatott a támogatás megengedett keretein a Trendmánia című műsorszám december 16-án sugárzott adása, ezzel a TV2 megsértette a törvényi rendelkezést, a Médiatanács emiatt megbírságolta a médiaszolgáltatót. A testület döntött két rádiós frekvenciapályázatról is, mindkét...

Autópiaci trendek a BrandManiában

Az autópiac kerül terítékre a BrandMania mai adásában, az RTL magazinműsorának első felében a tavalyi évet értékelik a szakértők és piaci szereplők. Ezt követően pedig arról lesz szó, hogy milyen marketingfogások hozhatnak üzleti sikereket...

Pizzafesztivállal bővül az idei a Food Truck Show

Minden évben újabb büfékocsikkal és ételekkel bővül a Food Truck Show kínálata, akik az idei első rendezvényen, a Kincsem Parkban debütálnak május 3. és 5. között. Kóstolhatnak a vendégek balkán plejskavica és kézműves hamburger...

Merész színekben érkeznek a legújabb okosmobilok

A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jobbnál jobb ötletekkel versenyeznek a diákok

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a...

Így lehet biztonságos a gyerekek online játéka

Egyre többet költünk online játékokra – derült ki az Erste ügyfelei fizetési szokásainak vizsgálatából. Az elmúlt öt évben a háromszorosára emelkedett a játékosok által erre a célra elköltött összeg. A legtöbben egy alkalommal pár...

Jön a GoodSpirit Rum & Cocktail Show

Május 11-12-én rendezik meg a GoodSpirit Rum & Cocktail Show-t, ahol bemutatkoznak a bárvilág legújabb trendjeit, italait. A szervezők két korábbi esemény, a Bar és a Rum Show összevonásáról döntöttek, így jött létre a GoodSpirit...

Jó hír a Vibertől

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt. Ezt azoknak a szervezeteknek ítélik oda, amelyek a legjobb biztonsági gyakorlatokat mutatják be, a széles körű ellenőrzés megerősíti a vállalat elkötelezettségét a felhasználók biztonságának...

Újdonságok érkeznek a Disney+-ra

Májusban is új sorozatokkal, sikerfilmekkel, gyerektartalmakkal szórakoztat a streaming csatorna.A Disney+ a Disney, a Pixar, a Marvel, a Star Wars, a National Geographic és még sok más tévés sorozatot és filmeket gyártó vállalatnak ad...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...