- Hirdetés -

Tovább zöldít a Ford

|

- Hirdetés -

A Ford Motor Company célja, hogy 2050-re globális szinten elérje a karbonsemlegességet, addig pedig köztes szénsemlegességi célokat tűz ki annak érdekében, hogy – többek közt Európában is – még hatékonyabb és gyorsabb megoldások születhessenek az éghajlatváltozás kihívásaira.

A vállalat mindezt a 21. éves Fenntarthatósági Jelentésében tette közzé. A Ford az egyetlen, teljes modellpalettával bíró amerikai autógyártó, amely elkötelezte magát amellett, hogy a Párizsi Éghajlatvédelmi Egyezmény előírásai szerint hozzájárul a CO₂-kibocsátás csökkentéséhez, emellett pedig Kalifornia állammal is együttműködik a járművek üvegházhatású gázkibocsátására vonatkozó szigorúbb szabványok kidolgozásában.

Európában a Ford már jelenleg is teljes egészében zöld villamos energiát használ összes Egyesült Királyságbeli üzemében, a romániai Krajova üzemben, illetve minden gyáregységében a németországi Kölnben, beleértve a járműösszeszerelő és motorgyártó üzemeket is. A Ford arra számít, hogy Európa is az első globális régiók között lesz, amelyek szénsemlegessé válnak.

Tavaly novemberben a Ford Európa is csatlakozott ahhoz a felhíváshoz, mely az üzleti szereplők, kormányok és civil szervezetek együttműködését kéri a Fenntartható Európa 2030 stratégia kidolgozásában

A vállalat már korábban bejelentette, hogy azt tervezi: 2035-re minden gyáregységében 100 százalékban helyben előállított megújuló energiát használ majd. Ez a gyakorlatban olyan energiát jelent, ami természetes úton által újra meg újra feltöltődő forrásokból származik – például vízerőművekből, geotermikus erőművekből, illetve szél- vagy naperőművekből.

A szénsemlegesség a nulla széndioxid-kibocsátás elérését jelenti, az ilyen jellegű emissziók kiegyensúlyozásával. Ennek érdekében a Ford kezdetben arra a három területre összpontosít, amelyek CO₂-kibocsátásának mintegy 95 százalékát jelentik: a járművek használatára, beszállítói hálózatának működésére, illetve a vállalat üzemeire és egyéb létesítményeire.

2050-es célkitűzéseit illetően a Ford igyekezett minden lehetséges tényezővel számolni, beleértve a vásárlók reakcióit, a kormányzati szintű szabályozásokat, a gazdasági körülményeket, valamint a megújuló, szénsemleges villamos energia és a megújuló üzemanyagok rendelkezésre állását.

“Képesek vagyunk remek járműveket fejleszteni és készíteni, erős üzletmenetet fenntartani és gyarapítani, és ezzel egyidejűleg megvédhetjük bolygónkat is. Ezek a dolgok valójában kiegészítik egymást,” mondta Bob Holycross, a Ford fenntarthatóságért, környezetvédelemért biztonságért felelős alelnöke. „Még nem kaptunk választ mindenkitől, de eltökélt szándékunk együttműködni az összes globális és helyi partnerünkkel és a többi érintett féllel, hogy sikeresen elérhessük ezt a célt.”

Mindemellett a Ford jelenleg is dolgozik a Tudományosan Megalapozott Célkitűzések nevű kezdeményezés által jóváhagyott és meghatározott, 1, 2. és 3. számú emissziós előírások teljesítésén. Az 1. számú alkalmazási kör a vállalati tulajdonú vagy általa felügyelt forrásokból eredő közvetlen károsanyag-kibocsátásokra vonatkozik, míg a 2. alkalmazási kör célkitűzései a Ford által vásárolt villamos energia, gőz, fűtés és hűtés előállításából származó közvetett kibocsátásokat ölelik fel. A 3. körbe tartozó emisszió egyebek mellett a Ford által forgalmazott járművek használatával járó károsanyag-kibocsátást, illetve a beszállító lánc által termelt emissziót jelenti.

A 2050-re vonatkozó kötelességvállalás jegyében a Ford továbbra is arra törekszik, hogy termékei és tevékenységei egyre kevésbé terheljék a környezetet. 2019-ben a vállalat továbbfejlesztette klíma-stratégiáját, hogy az emberközpontú tervezés segítségével hatékonyabb módszereket találjon az emberek akaratának és igényeinek, illetve az üzleti tevékenységek és a technológiai lehetőségek összehangolására.

A vállalat szénsemlegességi stratégiáját egy olyan Ford-csapat dolgozta ki, amelynek tagjai a világ minden tájáról (többek közt az Egyesült Államokból, Európából és Kínából) érkeztek, alaposan megvizsgálva és kielemezve a környezetre, a fogyasztókra, a technológiára, a jogszabályokra, az energiára, a versenyképességre, az életciklus-felmérésekre és egyéb trendekre vonatkozó információkat.

A klímaváltozással járó kihívások kezelése kulcsfontosságú feladat és stratégiai prioritás a Ford számára. Ennek az is fontos része, hogy a vállalat a Párizsi Éghajlatvédelmi Egyezménynek megfelelően elősegítse a globális felmelegedés megállítását.

Mindy Lubber, a Ceres fenntarthatósági nonprofit szervezet elnök-vezérigazgatója külön kiemelte a Ford hosszú távú célkitűzéseit, példaként állítva azokat más vállalatok elé.

2022-ig a Ford több mint 11,5 milliárd dollárt invesztál az elektromos járművekbe, vállalva, hogy minden, Európában forgalmazott személyautójához kínál majd elektromos hajtáslánc-változatot, és hogy a kontinens piacain 2021 végéig 18 elektromos hajtásláncú modellt kínál majd, köztük mild hibrid, full hibrid, plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos változatokat.

A jelentés további lényeges témakörei

A vállalat szénsemlegességi célkitűzései és lépései mellett a Fenntarthatósági Jelentés számos más, a fenntartható működéssel kapcsolatos témát is ismertet:

COVID-19: biztonságos környezetet teremteni az emberek számára

Dolgozóinak egészsége és biztonsága továbbra is az egyik legfontosabb prioritás a Ford számára, és a COVID-19 járvány számos és sokféle kihívást jelentett. A Ford gyorsan döntött a termelő üzemek bezárásáról, olyan technológiákat alkalmazott, amelyekkel sok munkatársa otthonról is dolgozhatott, és olyan programokat vezetett be, amelyek segítettek, hogy a dolgozók megőrizzék fizikai, szellemi és érzelmi egészségüket.

A vállalat emellett rendelkezésre bocsátotta tervezési tapasztalatait, gyártási kapacitásait és járműalkatrészeit, hogy ezzel is segítse a lélegeztető gépek, a légzőkészülékek és a személyi védőfelszerelések előállítását. A kínai, európai és amerikai üzemek újranyitásával kapcsolatos tapasztalatok – az új biztonsági előírásokkal és a szabályok megszigorításával – más régiókban is hasznosnak bizonyulnak.

Elektromos hajtásláncok

2019-ben a Ford jelentős mértékben felgyorsította az elektromos járművekkel kapcsolatos tervének végrehajtását. A márka bemutatta a Mustang Mach-E tisztán elektromos hajtású SUV-t; a már idén kapható autó egyetlen feltöltéssel1 300 mérföldet képes megtenni az USA Környezetvédelmi Ügynökségének adatai szerint, illetve 600 kilométert a WLTP-szabvány szerint elvégzett mérések alapján.

Körforgáson alapuló gazdasági modell

A Ford már több mint egy évtizede nagy hangsúlyt fektet a hulladékanyagokban rejlő értékek visszanyerésére, vagyis az újrahasznosításra. A körforgáson alapuló gazdasági modell támogatása volt a legfontosabb célja annak, hogy 2019-ben a Ford megállapodott a McDonald’s USA-vel a kávéhéj (a McDonald’s-nél lefőzött kávé hulladékanyaga) járműalkatrészekké alakításáról. A fenntartható innováció nemcsak mérsékli a kőolaj-alapú anyagok felhasználását az ilyen részegységek előállításában, hanem 20 százalékkal csökkenti az alkatrészek tömegét, és akár 25 százaléknyi energia is megtakarítható az öntési folyamat során.

A Ford kutatócsoportjai évek óta dolgoznak azon, hogy a hulladékokat bio-anyagokká alakítsák, amiből járműalkatrészek készülhetnek. 2007-től kezdve a Ford a kőolaj-alapú üléshab helyett szójahabot használ a Mustang üléseihez. Azóta a vállalat Észak-Amerikában minden modellcsaládjában – eddig több mint 25 millió járműben –, bevezette a szójahab alkalmazását, megelőzve ezzel, hogy több száz millió kilogrammnyi széndioxid szennyezze a légkört.

Sokszínűség és befogadás

A Ford elkötelezett a sokféleség és a befogadás iránt; ennek szellemében a vállalat 2020 februárjában csatlakozott a Nők Felemelkedésének Alapelvei nevű ENSZ-programhoz, ezzel immár a második egymást követő évben kerülve első helyre a Bloomberg nemek közötti egyenlőség indexében, 2019-ben pedig hibátlan, 100 pontos értékelést kapott a Fogyatékosság-Egyenlőségi Indexen.

A vállalat Fenntarthatósági Jelentése a társadalmi igazságtalanság kérdéseivel is foglalkozik; azzal a teherrel, ami aránytalanul megnehezíti az afroamerikai közösség életét, és amit a társadalom és a vállalatok nem hagyhatnak többé szó nélkül. A Ford megtapasztalhatta ezt az egyenlőtlenséget a COVID-19 által érintett dolgozók között, illetve a saját szülővárosában, Detroitban érezhető gazdasági különbségekben is. E régóta fennálló, rendszerszintű problémákra nem létezik egyszerű megoldás. A Ford azonban elkötelezetten törekszik arra, hogy meghallgassa és megértse a problémákat, és vezető szerepet vállaljon a vállalatot és a társadalmat egyaránt jobbá formáló megoldások közös létrehozásában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...

Megelőzte a Disney a Netflixet

Július elején már több streaming előfizetője volt a Disney-nek, mint a Netflixnek a két cég negyedéves üzleti jelentése szerint. A Disney+ nagyot nőtt a második negyedévben, több mint 14 millió új előfizetőt gyűjtött, decemberben...

Pozsonyban terjeszkedik a Green Fox Academy

A Green Fox Academy dinamikusan növekszik és mára erős nemzetközi vállalattá vált. Másfél év alatt felépítette a szlovák IT képzési piac legerősebb márkáját, az online oktatás átütő sikerére alapozva pedig idén nyáron megnyitotta második...

Az Astoria Agency-vel dolgozik a Network4

Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége támogatja a médiacég sajtókommunikációs tevékenységét. A Network4 mérföldkőhöz érkezett, hiszen augusztus 5-én indult el a MATCH4 sportcsatorna, amely az ARENA4 sportadó és az ARENA4+ sportstreaming szolgáltatás testvéradójaként működik....

Nagyon népszerűek a pénzügyi appok

A magyarok 73 százaléka használ valamilyen pénzügyi alkalmazást, amely így a második legnépszerűbb applikáció típus a közösségi média alkalmazások után – derül ki a Magyar Bankholding reprezentatív kutatásából. Az online bankolás legnagyobb előnyeként a...

Kilőtt a céges értékesítés a GreenGonál

Soha nem látott érdeklődés követte a magyar kormány hatósági üzemanyag árának eltörlését a közösségi elektromos autómegosztó szolgáltatónál – számolt be Ádám Boglárka a GreenGo vezérigazgatója. Az ok egyszerű: ahogy a magyar háztartások többsége, úgy...

Különleges okosmobilokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung bejelentette az összehajtható okostelefonok következő generációját: megérkezett a Galaxy Z Flip4 és a Galaxy Z Fold4. A készülékek testreszabható, elegáns külsővel és továbbfejlesztett teljesítménnyel érkeznek. A Galaxy Z sorozat, ahogy eddig is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így alakul a fiatalok médiafogyasztása

A Z-generáció és a millenniál generáció digitális szórakozása egyre inkább előtérbe kerül világszerte. Ma már a videós streaming szolgáltatásokkal fej fej mellett versenyez a közösségi média és a gaming a fogyasztók figyelméért – derül...

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...
- Hirdetés -

Don't Miss

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Hatalmas zöld projektben a Toyota

Fukusima prefektúra és a Toyota hidrogénre, mint új energiaforrásra helyezi a hangsúlyt. 2021 júniusa óta tárgyalnak a projekt konkrét kezdeményezéseiről különböző partnerekkel, hogy olyan megvalósítási modellt hozzanak létre, amely a Japánra jellemző, 300.000 körüli...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....