- Hirdetés -

Tovább zöldít a Mars

|

Jelentős mérföldkövet jegyzett a globális édesség- és kisállateledel-gyártó Mars vállalat, amikor tavaly szeptemberben bejelentette “Fenntarthatóság egy generáció alatt” elnevezésű tervét. A terv célja az olyan, üzletet és társadalmat fenyegető problémák megoldása, mint a klímaváltozás, az ellátási láncban tapasztalható szegénység, valamint az erőforráshiány.

Az 1911-ben alapított családi vállalkozás, a Mars mintegy egymilliárd dolláros beruházást indított útnak “Fenntarthatóság egy generáció alatt” névvel 2017 szeptemberében, amely számos előremutató és ambiciózus, az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljainak megfelelő törekvést fogalmaz meg. A terv legjelentősebb céljai közé tartozik a környezeti hatások csökkentése, a vállalat értékláncában dolgozó, csaknem egymillió ember munkakörülményeinek javítása, valamint az egészségesebb és boldogabb élet biztosítása több milliárdnyi ember és házikedvenceik számára a tudomány, az innováció és a marketing segítségével.

Bár a Mars fenntarthatósági terve hivatalosan csak tavaly indult el, a vállalat már korábban elkezdte megvalósítani az energiahatékonysággal és az üvegházhatású gázkibocsátás csökkentésével kapcsolatos céljait: a 2015-ös évhez képest 25 százalékkal mérsékelték a közvetlen működéshez kapcsolódó üvegházhatású gázok kibocsátását, ami azt jelenti, hogy 2007 óta közel egyharmados csökkenést értek el. „Az emberiség üvegházhatású gázkibocsátása megváltoztatta mind a légkör, mind a minket körülvevő éghajlat összetételét, amelynek hatását világszerte érezzük. Szakembereink a lehető legjobb tudományos ismereteket használják fel annak érdekében, hogy igazán komoly lépéseket tehessünk. Világszerte csökkentenünk kell az értékláncunkhoz kapcsolódó üvegháztartású gázok kibocsátását, 2025-ig 27 százalékkal, 2050-ig pedig 67 százalékkal: csak így tudjuk megakadályozni, hogy a bolygó ne haladja meg a két Celsius fokos felmelegedést” – nyilatkozta Zuzana Lošáková, a közép-európai Mars Multisales corporate affairs igazgatója. „Igazán büszkék vagyunk arra, amit eddig csoportként és az értékláncon keresztül elértünk, de fontos, hogy folytassuk azt, amit elkezdtünk, és céljainkkal megvédjük környezetünket” – tette hozzá Zuzana Lošáková.

A cél a zéró kibocsátás

A tervben meghatározott célok elérése érdekében a Mars két nagyobb szélerőműparkot működtet: 2015 eleje óta a texasi Mesquite Creek-ben, valamint 2016 májusától a skóciai Moy-ban. A két évvel ezelőtt felvásárolt skóciai létesítmény jelentősen hozzájárul a Mars fosszilis energiahasználattal, illetve üvegházhatású gázkibocsátással kapcsolatos törekvéseihez 20 turbinájával és 125 ezer megawatt/óra teljesítményével. A skóciai létesítmény által termelt árammennyiség teljes mértékben fedezi a Mars irodáinak és üzemeinek működését az Egyesült Királyságban, amely egyenlő 1,8 milliárd alutasakos Whiskas macskaeledel legyártásával. A texasi szélerőműpark jelenleg is elegendő áramot biztosít a Mars teljes amerikai működésének, amely megfelel 61 ezer átlagos amerikai háztartás áramellátásának. Az Egyesült Királyságon, valamint az Amerikai Egyesült Államokon kívül a vállalat jelenlegi működésének 100 százalékát megújuló forrásokból előállított villamos energiával biztosítja Belgiumban, Brazíliában és Litvániában, hamarosan pedig további országok csatlakoznak a kezdeményezéshez.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...