- Hirdetés -

Tovább zöldít a Spar

|

- Hirdetés -

Az áruházlánc alapításától aktívan elkötelezett a környezetvédelem iránt. Fenntarthatósági stratégiájának köszönhetően egyre kevesebb a vállalat működése során jelentkező műanyaghulladék, amit most egyes saját márkás tejei kupakjainak, tejfölei fedeleinek, illetve egyes zöldségek és gyümölcsök polisztirol- és plasztikcsomagolásának a mellőzésével, illetve a saját márkás SPAR étolaj flakonjának cseréjével még tovább csökkent. Az intézkedések által több mint 25 tonnával kevesebb műanyaghulladék keletkezik. A tevékeny környezettudatos szemlélet a SPAR papírfelhasználásában is megmutatkozik.

„Élhető környezetünk fenntarthatósága érdekében a SPAR – a működése során alkalmazott anyagok, technológiák és munkafolyamatok mellett – vásárlóit is a környezettudatosabb magatartásra bátorítja. A műanyag-redukciós stratégiánk az évek során számtalan lépéssel járult hozzá, hogy jelentősen kevesebb eldobható műanyaghulladék keletkezzen. Az összes árutípusnál egyre inkább előtérbe kerül a környezetbarát csomagolás, így történik most többek között egyes saját márkás tejtermékeink és étolajunk, valamint több zöldség és gyümölcs esetében is. Arra hasonlóképpen nagy figyelmet fordítunk, hogy reklámszórólapjainknál javarészt újrapapírt használjunk” – mondta Maczelka Márk a SPAR kommunikációs vezetője.

A SPAR fenntarthatósági stratégiájának újabb fontos intézkedése, hogy idén a saját márkás, egyliteres S-Budget 1,5%-os és 2,8%-os UHT tejek csomagolásánál mellőzik a műanyag kupakot. A vállalat ezzel a környezetbarát intézkedéssel – az éves forgalom tekintetében – több mint 6,7 tonnával csökkenti a felhasznált műanyagmennyiséget. Az igen jelentős spórolással úgy tudják enyhíteni a környezeti terheket, hogy az áruk továbbra is a megszokott minőséget, tartósságot és ízélményt garantálják.

A vállalat azonban nem csak a tejek, hanem a 450 grammos, 12%-os SPAR és 20%-os S-Budget tejfölök esetében is átállt a műanyagfedelek nélküli verziók forgalmazására 2020. március 1-től. Ezzel az intézkedéssel további, mintegy 8 tonnával csökkenti a műanyaghulladék mennyiségét éves szinten. A kibontott tejtermékek minőségét a fogyasztók az üzletekben megvásárolható, többször használatos szilikon zárófedelekkel őrizhetik meg.

Az áruházlánc nem csak a műanyagok esetében, hanem – a működése, illetve a vásárlói tájékoztatóanyagok és a termékcsomagolás kapcsán szintúgy – a papírfelhasználást illetően is takarékos, alternatív megoldásokat alkalmaz. Ma a hazai kiskereskedelmi gyakorlatban még ritka, hogy egy üzletcsoport az informatív reklámlapjait túlnyomó részt újrahasznosíthatott papírból állítja elő. A SPAR úttörőnek minősíthető ezen a téren: a heti szórólapjai immár 75%-ban újrahasznosított papírból készülnek. Az üzletlánc a szórólapjait környezetbarát papírra nyomtatja. A felhasznált papírtermékek az Európai Unió (EU) Ecolabel minősítésével rendelkeznek.

Már korábban is csökkentette a műanyaghulladék mennyiségét a SPAR a papírtojástartók használatával. A vállalat a csomagolásokkal kapcsolatosan a műanyag helyett már jó ideje a papírt részesíti előnyben. Az alternatív, környezetkímélő csomagolási megoldások egyike az újrahasznosítható papírrost-anyagok alkalmazása – például a tyúktojás-tartó dobozok esetében –, melyek újra felhasználhatóak, szén-semlegesek és biológiailag maradéktalanul lebomlanak. Az értékesítési adatok alapján a SPAR az újrahasznosított papír felhasználásával jelentős mennyiségű műanyagteher-csökkentéssel számol.

A SPAR a 4 darabos paradicsom eddigi műanyag habtálcáját papír csónaktálcára cseréli. Az áruházlánc ezzel egy év alatt akár 235 kilogramm polisztirolt vált ki, és már a 2020-as idényben papíralapú alátéttel kínálja ezt a termékét. A vállalat csomagolást vált a 3 darabos étkezési és csípős paprika esetében is. A 100%-ban lebomló csomagolásra való áttérés a tavalyi számok ismeretében az előbbi termék esetében 660, míg a másiknál 1015 kilogramm műanyag spórolását jelenti.

Más zöldségek esetén is egyre inkább csökkenti a vállalat a felhasznált műanyagot. A fél kilogrammos bio citrom műanyag háló helyett környezetbarát cérnahálós csomagolásban kerül a polcokra, amelynek révén a tervek szerint idén csaknem 686 kilogrammal kevesebb műanyag keletkezik.

Az 1 kilogrammos bio narancs csomagolásánál hasonlóképpen mellőzik a plasztik anyagot, aminek köszönhetően egy évben több mint 152 kilogramm műanyag-megtakarítás mutatkozik.

További jelentős mennyiségű, éves szinten 7,2 tonnányi műanyagot fog megspórolni a vállalat azzal, hogy egyliteres saját márkás SPAR étolaját súly-csökkentett, de a megszokott tartást biztosító palackokba tölti. Ezzel a fejlesztéssel együtt a beszállító partner a kupakok méretét és súlyát is redukálta, még kevesebb műanyagot használva fel a gyártás során, ami az éves kereslet alapján összességében újabb számottevő műanyag-visszafogást eredményez.

A SPAR tevékenysége során egyre több környezettudatos megoldást alkalmaz és népszerűsít a vásárlói körében. A vállalat a tavalyi évtől az üzleteiben újrahasználható zöldség- és gyümölcstároló tasakokat kínál, illetve további olyan jelentős lépésekkel is hozzájárul a környezeti terhek csökkentéséhez, mint a műanyag mélyhűtőtáskák kiváltása papír szigetelőszatyrokra, vagy a PET palackok súlycsökkentése egyes saját márkás ásványvizeknél.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar hősökről készült különleges fotósorozat

Magyar fotográfusokkal együttműködve különleges mobilfotó-sorozattal mutatja be az éjszaka hétköznapi hőseinek életét a Huawei. A Huawei P60 Pro okostelefonnal készített képek exkluzív betekintést adnak három olyan hivatás – kutató-mentők, tűzoltók, polgárőrök – képviselőinek életébe,...

Saját streaming szolgáltatást indít a Real Madrid

A Real Madrid lett a legújabb futballklub, amely saját streaming szolgáltatást indít. A klub RM Play nevű platformja több mint 700 órányi tartalmat tartalmaz majd, és elérhető lesz mobiltelefonon, táblagépeken és okostévéeszközökön, köztük Apple...

Rajtol a sztárvetélkedő az RTL+-on

Az előző évad sikerét követően, június 9-től, újabb sztárok vetélkednek Sebestyén Balázs nappalijában, kizárólag az RTL+ előfizetői kínálatában. A Gyertek át! - A Sztárvetélkedő hetedik évada sem fogja nélkülözni a pikáns humort, a szókimondó sztárvetélkedőben...

Így lehet kiberbiztos a nyaralás

Felmérések szerint a Földön élő minden emberre legalább 3 hamis személyazonosság jut a kiberbűnözői piacon, mégis mintha továbbra is félvállról vennénk a fenyegetést a hétköznapokban, különösen a lazább nyári időszakban. Hamarosan elözönlik az üzenőfalakat...

Rocklegendák érkeznek Budapestre

Először érkezik Magyarországba Hollywood Vampires és egy felejthetetlen koncerttel szeretnék meglepni a rockzene rajongóit. A legendás banda tagjai között található Johnny Depp, Alice Cooper, Joe Perry (Aerosmith) és Tommy Henriksen.A Hollywood Vampires nem csupán...

Ezek a filmek vonzották a nézőket

Izgalmas és eseménydús hónapokat tudhat maga mögött a Warner Bros. Discovery (WBD). Az Egyesült Államokban nagyszabású kampány keretében bevezették a MAX-ot, a WBD továbbfejlesztett streaming platformját, globálisan megünnepelték a Warner Bros. 100 éves évfordulóját,...

Nyerő lehet az ingatlanbefektetés

A múlt héten bejelentett szigorítások alaposan átrajzolhatják a megtakarítások piacát a pénzügyi szakemberek várakozásai alapján. A kormányzati szándék egyértelműen az állampapírok piacának erősítése, de emellett az ingatlanbefektetések szerepe is tovább erősödhet a Duna House...

A mélypont után ismét nőtt a hazai vállalkozások száma

Ismét emelkedésnek indult a vállalkozások száma Magyarországon, idén megfordult a kisadózó vállalkozások tételes adója (kata) eltörlése nyomán kialakulni látszó tavalyi negatív trend. A legnagyobb arányú emelkedés az építőiparban, a szállítási ágazatban és a szolgáltató...

Újabb segítség a vállalkozásoknak

Az elmúlt 3 év gazdasági eseményei nem kímélték a vállalkozói szektort. A kereskedelem és az ipar különösen nehéz helyzetben van, ami számos boltbezárást és az ipari termelés volumenének csökkenését eredményezte. Ez a kihívásokkal teli...

Olvasásra buzdít a Libri

A történetek, amiket olvasunk, beépülnek a mindennapjainkba, a személyiségünkbe, és stresszcsökkentő hatással bírnak. Magyarország piacvezető könyvkereskedőjeként a Libri legújabb, június 5-én indult, bármikor elkezdhető olvasásnépszerűsítő programjában is az olvasás pozitív élettani hatásaira helyezi hangsúlyt....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Vidus Gabriella vezeti a TOP50 médiás rangsort

Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója végzett idén a Marketing&Media magazin legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50-es rangsora élén, ezzel már hetedszer szerezte meg az első pozíciót. A második Vaszily Miklós, a TV2 Csoport igazgatósági...

Magyar hősökről készült különleges fotósorozat

Magyar fotográfusokkal együttműködve különleges mobilfotó-sorozattal mutatja be az éjszaka hétköznapi hőseinek életét a Huawei. A Huawei P60 Pro okostelefonnal készített képek exkluzív betekintést adnak három olyan hivatás – kutató-mentők, tűzoltók, polgárőrök – képviselőinek életébe,...

Saját streaming szolgáltatást indít a Real Madrid

A Real Madrid lett a legújabb futballklub, amely saját streaming szolgáltatást indít. A klub RM Play nevű platformja több mint 700 órányi tartalmat tartalmaz majd, és elérhető lesz mobiltelefonon, táblagépeken és okostévéeszközökön, köztük Apple...

Rajtol a sztárvetélkedő az RTL+-on

Az előző évad sikerét követően, június 9-től, újabb sztárok vetélkednek Sebestyén Balázs nappalijában, kizárólag az RTL+ előfizetői kínálatában. A Gyertek át! - A Sztárvetélkedő hetedik évada sem fogja nélkülözni a pikáns humort, a szókimondó sztárvetélkedőben...

Így lehet kiberbiztos a nyaralás

Felmérések szerint a Földön élő minden emberre legalább 3 hamis személyazonosság jut a kiberbűnözői piacon, mégis mintha továbbra is félvállról vennénk a fenyegetést a hétköznapokban, különösen a lazább nyári időszakban. Hamarosan elözönlik az üzenőfalakat...

Podcast

Ha eszközként kezeljük, máshogy állunk hozzá

Talán túl sok sci-fi-t néztünk gyerekkorunkban és azért viszonyulunk fenntartásokkal a mesterséges intelligenciához, aminek ma már a számítógépes játékok világától elkezdve az orvosi diagnosztikáig szinte mindenhol hasznát veszik. De tény, hogy kikerülhetetlen, így kérdés,...

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Don't Miss

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Országos mentőakcióban a Spar

Féléves tesztelést követően mostantól valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházban bekapcsolódhatnak a vevők a tudatos élelmiszermentés folyamatába a Munch-applikációval, amelyen keresztül akár 66 százalékkal olcsóbban, gyorsan és kényelmesen juthatnak hozzá jó minőségű élelmiszerekhez.Sok családban még...

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....