- Hirdetés -

Tovább zöldül a ŠKODA

|

- Hirdetés -

Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható előállítása és üzemeltetése áll a középpontban, a kapcsolódó beszállítói láncolatokat is beleértve. Ennek megvalósítása érdekében a ŠKODA továbbra is elkötelezett például az újrahasznosítható anyagok alkalmazása, illetve az elektromos járművek nagyfeszültségű akkumulátorainak következetes újrahasznosítása mellett.

A fenntarthatóság áll a „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” középpontjában

A cseh autógyártó „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója kulcsfontosságú területeként határozta meg a hosszú távú fenntarthatóság témakörét, ambiciózus célokat tűzve ki maga elé tevékenysége szén-dioxid-lábnyomának a teljes értékteremtési láncolat mentén megvalósítandó, hatékony csökkentése érdekében. A ŠKODA AUTO az elmúlt év során e területen eszközölt beruházásai – a környezetvédelem, a szociális ügyek, a vállalatirányítás és a pénzügy témaköreiben folytatott átfogó, átlátható kommunikációval együtt – nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a Volkswagen Csoport a világ első autóipari vállalataként felelhessen meg az Európai Unió Fenntartható Finanszírozási Akcióterve (European Union’s Sustainable Finance Action Plan) és az EU Taxonómiarendelet (EU Taxonomy) jelentési követelményeinek.

Az elektromos mobilitás további bővítése

A ŠKODA AUTO már 2026-ig három új, tisztán elektromos modellel jelenik meg a piacon, amelyeket továbbiak követnek majd, s tervei szerint 2030-ra 70 százalék fölé kívánja emelni tisztán elektromos modelljeinek arányát európai járműértékesítésében. A ŠKODA AUTO célja, hogy az elektromos mobilitás folyamatos bővítése révén 2030-ra több mint 50 százalékkal csökkentse flotta-szén-dioxid-kibocsátását a 2020-as szinthez viszonyítva.

Karbonsemleges termelés

A ŠKODA AUTO egyre inkább a megújuló forrásokból származó energiák felé fordul járművei gyártása során, jelentősen csökkentve termelése szén-dioxid-kibocsátását. Ez nem kevesebbet jelent, mint hogy 2030-ra mindhárom csehországi üzeme nulla nettó karbonemisszió mentén működik majd, míg az indiai gyárak 2025-re teljes mértékben szén-dioxid-semlegessé válnak. Vrchlabí főegységgyára már 2020 végére teljesítette e célkitűzést. A megújuló forrásokból származó energiák használata mellett szintén az átfogó intézkedések közé tartozik a hulladékok újrahasznosítása, erőforrás-hatékony anyagok, illetve folyamatok alkalmazása és a túlnyomórészt zöld logisztika. A ŠKODA AUTO a ŠKO-ENERGO vállalattal együttműködésben a kelet-csehországi Moravice-Melčben létesülő szélerőműpark építését is támogatja.

Fenntartható anyagkörforgás és második akkumulátor-életciklus

A ŠKODA AUTO mind gyakrabban választ olyan természetes, újrahasznosított és újrahasznosítható anyagokat, mint amilyeneket például ŠKODA VISION 7S koncepciómodelljéhez használt. A fémek és az üveg mellett már az újrahasznosított műanyagok is megjelentek a márka új modelljeiben, a ŠKODA ENYAQ iV számára például természetes gyapjúból és újrahasznosított PET-palackokból készült üléskárpit is rendelhető. A következő lépést a műanyagból és a cukorrépa vagy virágosnád (Miscanthus) rostjaiból készült kompozit anyagok jelentik, de a rizshéj, a kender, a parafa és a kókuszrostok felhasználására is folynak kutatások. Újrahasznosításukat megelőzően a ŠKODA telepített (stacioner) energiatároló rendszerekben alkalmazza az elektromos járművekből származó, használt nagyfeszültségű akkumulátorokat, ami második életciklusukként hatékonyan csökkenti az akkumulátorok szén-dioxid-lábnyomát.

Az e-modellek klímasemleges üzeme

A ŠKODA AUTO hosszú távú fenntarthatóság iránti holisztikus megközelítése nemcsak a szén-dioxid-semleges termelésre, hanem az elektromos autók gyakorlatilag nulla károsanyag-kibocsátású üzemére is kiterjed. A ŠKODA ENYAQ iV modelleket már szén-dioxid-semleges mérleggel szállíthatják ki az ügyfeleknek, a gyártás jelenleg még nem megelőzhető szén-dioxid-kibocsátását pedig tanúsított karbonkreditek vásárlásával egyenlíti ki a ŠKODA AUTO. A vállalat emellett a megújuló energiaforrások európai bővülését is támogatja, s például egy új szélerőmű-park építésében is részt vesz Finnországban. A számítások szerinti 570 GWh éves kapacitásával az erőmű mintegy 150 ezer háztartás elektromosáram-ellátásához elegendő – vagy éppen helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélkül üzemelő ŠKODA elektromos járművek töltésére használható – zöldenergiát termelhet a jövőben.

Újonnan alapított Külső Fenntarthatósági Tanács nemzetközi szakértőkkel

A ŠKODA AUTO 2021 novemberében létrehozta saját Külső Fenntarthatósági Tanácsát (External Sustainability Council). A külső, független testület öt nemzetközileg elismert szakértőből áll, akik a tervezett fenntarthatósági intézkedések végrehajtására vonatkozóan adnak tanácsot az igazgatótanácsnak, valamint új perspektívákkal, impulzusokkal és megközelítésekkel szolgálnak. Ezzel az autógyártó az egyik első olyan vállalat Csehországban, amely immár saját bizottságának szakértelmét veszi igénybe e szakterületen.

Széleskörű képzés a ŠKODA márkakereskedők számára és további fenntarthatósági tevékenységek

A fokozott hosszú távú fenntarthatóság felé vezető útján a ŠKODA világszerte 3200 márkakereskedőjét is szisztematikusan be kívánja vonni ezirányú erőfeszítéseibe. Egyértelmű ugyanis, hogy a mégoly apró intézkedések is hatékonyan csökkenthetik a szénlábnyomot, mint például kerékpár felajánlása cserejárműként az ügyfelek számára a szervizlátogatások alkalmával. A kiskereskedelmi szektorban alkalmazott GreenRetail koncepció mellett a GreenProduct a lehető legkörnyezetkímélőbb járművekre, míg a GreenFactory a hosszú távon fenntartható termelésre összpontosít.

A vállalat hosszú távú fenntarthatósági intézkedései a Volkswagen Csoport „goTOzero” környezetvédelmi küldetésnyilatkozatára épülnek, s egyaránt felölelik az éghajlatváltozás, a természeti erőforrások, a levegőminőség és a környezetvédelmi megfelelőség témaköreit.

Ennek részeként a #Project1Hour kezdeményezés arra hívja fel a Volkswagen Csoport mintegy 660 ezer munkatársát, hogy a hosszú távú fenntarthatósághoz és a klímavédelemhez nyújtott személyes hozzájárulásukat áttekintve ünnepeljék minden év április 22-én a Föld Napját. 2022-ben a ŠKODA AUTO, valamint SAVWIPL India, ŠKODA AUTO Németország és ŠKODA AUTO Szlovákia leányvállalatainak dolgozói vettek részt a kampányban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre népszerűbbek az online szállásfoglaló platformok

Tovább növekedett az online platformokon az Európai Unióban lefoglalt vendégéjszakák száma 2023 második negyedévében az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat adatai szerint. A jelentés szerint az Airbnb, a Booking, az Expedia, vagy a...

Digitális hős lett a Praktiker webáruháza

A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza a Forbes és a Google Digital Heroes listáján. A három közép-európai országban végzett felmérés alapján kiadott elismerést többek között az üzleti eredmények, teljesítménymérési adatok,...

Sokat spórolhatunk a tudatos vásárlással

Ha naponta nem is, de heti, kétheti rendszerességgel egészen biztosan mindenki betér egy drogériába, de tisztában vagyunk-e a termékek összetevőinek hatásával, a lejárati időkkel és hogy miért is jó egy natúr kozmetikum vagy egy...

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Közel ötödével nőnek a SVOD-bevételek az évtized végéig

Stabil növekedésre lehet számítani a streaming előfizetésekből származó bevételben a Digital TV Research friss előrejelzése szerint a következő években, a piac mérete 2029-re 127 milliárd dolláros lehet. A Netflix lesz a legnagyobb piaci szereplő...

Új néven folytatódik az ATV műsora

Október 3-tól új néven, megújult díszletben várja a nézőket az ATV A nap híre című műsora, amely ezentúl Akutál címmel kerül képernyőre keddtől-péntekig este. A műsorvezetők Krug Emília és Bodacz Balázs lesznek. Az Aktuál A...

Jó ügyért kampányol a Nestlé és a Tesco

Idén szeptember 28. és október 11. között újfent fut a Nestlé és a Tesco közös kampánya a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására. A kezdeményezés keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben, valamint az áruházlánc...

Először nyerte el spanyol női rendező a San Sebastian-i filmfesztivál fődíját

Jaione Camborda nyerte el a San Sebastian-i nemzetközi filmfesztivál fődíját, az Arany Kagylót. A rendezvény 71 éves történetében első spanyol női rendezőként vehette át az elismerést. Az O Corno (Anyarozs) című naturalista dráma a nők...

Mesterséges intelligenciával segíti az élelmiszermentést az Auchan

Az Auchan Magyarország számára kiemelten fontos az élelmiszermentés, és már tíz éve különböző programokkal lép fel az élelmiszerpazarlás ellen. A jelenleg bevezetés alatt álló Smartway rendszerük segítségével a kiárusítási folyamatot lehet majd könnyebben optimalizálni,...

Új e-autó márka Magyarországon

A BYD (Build Your Dreams), a konnektorról tölthető (NEV azaz New Energy Vehicle) autók világelső gyártója és az akkumulátorgyártás meghatározó szereplője szerződést kötött első két márkakereskedő partnerével Magyarországon. A Wallis Motor – az AutoWallis...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Titokzatos korba repít a Viasat History

Neves régészek és egyiptológusok segítségével repít vissza az időben a Viasat History – a történelmi csatorna október keddjeinek estéin a sokak által kedvelt ókori birodalmat, Egyiptomot emeli ki témaként. A főszerepet ezúttal Kleopátra és...

Egyre népszerűbbek az online szállásfoglaló platformok

Tovább növekedett az online platformokon az Európai Unióban lefoglalt vendégéjszakák száma 2023 második negyedévében az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat adatai szerint. A jelentés szerint az Airbnb, a Booking, az Expedia, vagy a...

Digitális hős lett a Praktiker webáruháza

A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza a Forbes és a Google Digital Heroes listáján. A három közép-európai országban végzett felmérés alapján kiadott elismerést többek között az üzleti eredmények, teljesítménymérési adatok,...

Sokat spórolhatunk a tudatos vásárlással

Ha naponta nem is, de heti, kétheti rendszerességgel egészen biztosan mindenki betér egy drogériába, de tisztában vagyunk-e a termékek összetevőinek hatásával, a lejárati időkkel és hogy miért is jó egy natúr kozmetikum vagy egy...

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....