- Hirdetés -

Triplázott a mozis hirdetési piac

|

Talán még sokan emlékeznek az internet előtti időkből azokra a hirdetőoszlopokra ragasztott plakátokra, amelyek az aktuális heti moziműsort mutatták, Hová menjünk moziba? címmel. Ha a marketingkampányok kidolgozói fejével gondolkodnánk, így is feltehetnénk a kérdést: Hová? Menjünk moziba!

Míg a reklámozók 2013-ban listaáron 2,24 milliárd, addig 2018-ban ugyancsak listaáron 6,33 milliárd forintot költöttek a filmszínházakban, azaz 5 év alatt közel megtriplázodott a mozis hirdetési kedv. Ez az emelkedő nézettség mellett a mozik folyamatos fejlesztésének is köszönhető. Ebbe tartozik a Cinema City által nyitott ScreenX terem, a harmadik 4DX terem Debrecenben, a VIP mozi teljes körű felújítása, a B1 poszterbox digitalizációja, és az üléscserék, illetve a Mammut mozik újranyitása is hozzájárul majd ehhez. Mindezek – a sikeres és nézőcsalogató produkciók választékával karöltve – növekvő nézőszámhoz vezetnek, ami ígéretes „terepet” nyújt a hirdetőknek. A mozivászon az egy helyen történő fókuszált fi gyelmet biztosítja a több képernyős világunkban, garantálva ezzel a minőségi elérést.

 

 

A mozis reklámpiac az elmúlt években folyamatosan pörög. Míg korábban a nyár holtidőnek számított, mostanra a legnagyobb fi lmforgalmazók a vakáció idejére is időzítenek sikerfilmeket, amelyek több ezer nézőt vonzanak a mozikba. A reklámtorta egy kicsi, de évek óta növekvő szeletéről van szó, párhuzamosan azzal, ahogy a moziba járók száma is emelkedik. Ahhoz, hogy a mozi mint reklámhordozó mostanában jól szerepel, az is hozzájárul, hogy 2011 óta minden évben nőtt a filmszínházak látogatottsága, 2011 és 2018 között összesen 64 százalékkal. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság adatai szerint 2011-ben 9,5 millió mozijegyet értékesítettek, ez a szám 2018-ra 15,6 millióra nőtt.

A tavalyi év is növekedést hozott, csak a Mamma Mia: Sose hagyjuk abba részére közel 576 ezer jegyet adtak el, és 573 ezer értékesített belépővel büszkélkedhetett a Bosszúállók: Végjáték része is. Az idén ugyancsak jó esély van a bővülésre, hiszen ebben az évben még olyan filmek érkeznek a moziba, mint a Gemini Man, amelyet Will Smith Magyarországon forgatott, a Demóna második része, a Terminátor 6, a Charlie angyalai új köntösben, a Jumanji folytatása, a Jégvarázs második része, illetve a Star Wars befejező epizódja is év végén.

A közép-európai mozis hirdetési piacon a New Age Advertising a piacvezető, a cég a lengyel, cseh, román, bolgár, szlovák és magyar irodákon keresztül 112 Cinema City moziban és 9 IMAX teremben biztosít reklámtevékenységeket. A New Age Advertising Magyarországon 17 Cinema City, 3 Mi Mozink, valamint az újranyitás után a Mammut 1 és 2 moziban biztosít országos hirdetési lehetőséget ügyfeleinek, ideértve a 4DX és a Simple IMAX, ScreenX termet is. Jelenleg 170 vásznon teszik lehetővé az on-screen kampányok megvalósulását.

A mozis hirdetésekben rejlő lehetőséget olyan nagyvállalatok ismerték fel és használják, mint a Magyar Telekom, ami 2011 óta a teremszponzoráció márkaépítő elemeit használva bővítette ki célcsoportra optimalizált média mixét. Ugyancsak elkötelezett mozis reklámozó az OTP Csoport, kiemelve az OTP Mobilt, amely a Simple márkával 2016 májusa óta névadó szponzora az IMAX mozinak.

A Philips 2017-ben egy integrált, országos mozikampányt épített a médiamixébe. Egyrészt a vásznon látható volt a legújabb Star Wars edition borotvakészüléket bemutató szpot, amelynek látványvilága erősen összefonódott a filmmel. Másrészt a mozijegy a rajta elhelyezett üzenettel egy kedvezményre jogosító kupon volt minden mozizó számára, amelyet beválthattak a Philips webshopjában.

Az evosoft Hungary Kft. – felismerve a mozis megjelenésben rejlő lehetőségeket a munkáltatói márka építésére – a 2017-es on-screen toborzókampányát folytatta 2018 áprilisától a névadó teremszponzoráció márkaépítő elemeivel a Cinema City Allleeban, majd egy év múlva az Arénában is megjelent az evosoft terem.

A mozis hirdetők többféle lehetőség közül választhatnak, a klasszikus on-screen film előtti hirdetések mellett off-screen, szponzorációs és akár márkák aktivitását és márkaépítést célzó hosszú távú együttműködések is megvalósíthatók – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Kiss Zsuzsanna, a Cinema City médiaértékesítési igazgatója. A társaság portfóliója egyébként májusban bővült, hiszen visszakerültek a céghez a Mammut bevásárlóközpontban lévő mozik. Kiss Zsuzsanna szerint még korai lenne a nyitás pontos időpontjáról beszélni, de mindkét helyszínt átalakítják. A felújítás részét képezi majd a Cinema City Arénában oly népszerű all inclusive VIP-moziélmény kialakítása a Mammutban is.

Az összeállítás teljes terjedelmében és a Kiss Zsuzsannával készült interjú a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

Baross Gábor

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...