- Hirdetés -

Túlélési stratégiák e-kereskedőknek

|

Túlélésért küzd a legtöbb webáruház a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben. Vagy mert bezuhant a forgalma, vagy mert az egekbe szökött. Mit tegyünk a negatív hatások minimalizálása érdekében? A Growww Digital összegyűjtött 3+1 tippet a helyzet kezelésére.

A napokban napvilágot látott adatok szerint Kínában az offline kiskereskedelem januárban és februárban 20,5%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest, míg az e-kereskedelem 3% -kal növekedett1. Az e-kereskedelem erősödése már Magyarországon is tetten érhető.

A koronavírus-járvány hatására számos iparágban brutálisan megnőtt az internetes vásárlások száma, míg másokban drasztikusan visszaesett. Az élelmiszer-házhozszállításra való Google keresések 300–1000 százalékkal nőttek az elmúlt egy hétben. A keresésekkel együtt drasztikusan nőtt a megrendelések száma, amit a webshopok alig győznek teljesíteni. Ezzel szemben például egyes ruházati termékekre való keresések volumene esik2, aminek a hatása előbb vagy utóbb a forgalmon is érezhető lesz.

Mindkét helyzet nehéz. A megnőtt forgalom extrém terhelést jelent, a csökkenő forgalom pedig veszteséget okoz, ami működési nehézségeket eredményezhet. Mit tegyünk ebben a nehéz helyzetben?

Racionalizáld a PPC hirdetéseket

Át kell tekinteni a futó hirdetéseket, remarketing kampányokat, automatikus e-mail-sorozatokat, és ami nem releváns, illetve csökkent a hatékonysága, azokat optimalizálni kell. Különösen oda kell figyelni a remarketing kampányokra – tanácsolja Dunder Krisztián digitális üzletfejlesztési szakértő, a Growww Digital ügyvezetője.

Növekedésnél figyelni kell arra, hogy a megnövekedett fizetett kattintások számával együtt nőnek-e a vásárlások is, vagy attól eltérően, alatta vagy felette alakulnak. Ugyanis előfordulhat, hogy a keresések egy része inkább informális, és nem vásárlási célú keresés, így „eléghet” a megnövekedett hirdetési költségek jelentős része.

Ahol drasztikusan csökkent a webáruház forgalma, ott vizsgáljuk meg az okokat és optimalizáljunk, állítsuk le a veszteséges kampányokat. Azonban a saját márkanevünkre mutató hirdetéseket semmilyen formában ne állítsuk le, mert ha a vállalkozás tud teljesíteni, akkor az forgalmat generál. Minél erősebb a márka, annál nagyobbat. Ha a teljesítés nem lehetséges, a márka védelme érdekében a látogatókat egy olyan felületre kell irányítani, ahol információt adhatunk a vásárlóknak.

Alakítsd át a kínálatot

Dunder Krisztián szerint a járvány miatt hirtelen és drasztikusan változnak a felhasználók szokásai, amit követni kell a webshop kínálatának is.

A megnövekedett kereslet maga után vonja a beszerzési és kiszállítási nehézségeket, ezért átfogóan kell megvizsgálni, hogy milyen termékeket hirdet a webáruház. Javasolt a készleten lévő és könnyen beszerezhető termékeket hirdetni, míg háttérbe szorítani a bizonytalan beszerzésű vagy hosszabb átfutási idejű termékeket. Ezzel javítható a hatékonyság és csökkenthető a kiszolgáló személyzet terhelése.

A bajban lévő webáruháznak egy túlélési stratégia lehet, ha a rendkívüli helyzetre tekintettel rendkívüli kínálatot alakít ki olyan termékekből, amire jelenleg megnőtt a kereslet. Ez azért is lehet hatékony, mert a vevőket meg tudjuk szólítani az ideiglenes kínálattal. Természetesen ennek feltétele a megfelelő technológia, infrastruktúra és beszerzési források megléte – hívja fel a figyelmet a szakértő.

Adj tájékoztatást, hogy mire lehet számítani

Ma, amikor minden bizonytalan, a pontos és korrekt tájékoztatás életbevágó. Kommunikálni kell, hogy kapható-e a termék, tudjuk-e teljesíteni a rendelést és várhatóan mikor kerül kiszállításra, várható-e késés a szokásos szállítási időhöz képest. Valamint ma az egyik leggyakrabban ismételt kérdés: fertőtlenítik-e a terméket, milyen intézkedéseket tesz a kereskedő a biztonság érdekében?

Javasolt ezekről a témákról folyamatosan kommunikálni a közösségimédia-felületeken, a weboldalon és a hírlevélben. A tipikusan visszatérő kérdésekre érdemes chatbotot bevetni. Mindezzel csökkenthető az ügyfélszolgálat terhelése, hiszen a webshopok egy része iszonyatosan túl van terhelve, folyamatos válságmenedzselés folyik.

Exkluzív tipp, ha bajban vagy: kapacitásmegosztás

A drasztikus forgalomcsökkenést elszenvedő webáruházaknak kritikus pont a fix költségek moderálása. Erre kínál megoldást a felszabadult kiszolgálói kapacitás megosztása olyan webáruházakkal, akiknél jelentős a terhelés. Ilyen lehet az ügyfélszolgálat kapacitásának megosztása, vagy akár a raktáros, szállító munkatársak átirányítása. Ezzel mindenki nyer: nyernek a munkatársak, mert biztosított a jövedelmük és a munkájuk. Nyer a partner webshop, mert kezelni tudja az átmeneti terhelésnövekedést. Nyerünk mi, mert nem veszítjük el a munkatársakat és csökkentjük a veszteséget – tanácsolja Dunder Krisztián.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...

Már a mozikban a magyar Eufória

Két fiatal szerhasználó felépülésének első 1,5 évét követi nyomon a hazai mozikban december 5-től látható új magyar dokumentumfilm, a Nemzeti Filmintézet támogatásával elkészült Mélypont érzés. Miklós Ádám rendező és Száki Adrián producer úgy nyúltak...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...