Márka szempontjából egy teljesen új bankot építünk, új arculattal – mondta el a Marketing&Media magazinnak Pataky Piroska. A Magyar Bankholding marketingigazgatója szerint rendkívül fontos most a csapatmunka és a jó projektmenedzsment.
- Ilyen még nem volt talán Európában sem, hogy három bank összeolvad, három teljesen különböző brand egyesül. Átmárkázás szempontjából ez nem tűnik mission impossible-nek?
- Az egészen biztos, hogy párját ritkító kihívás előtt állunk. Az MKB Bank és a Takarékbank 2023 májusában egyesül, a Budapest Bank pedig már az idén tavasszal beolvadt az MKB Bankba. Magyarországon, sőt Európában is ritkaságszámba megy három nagy bank összeolvadása. Ez nem csupán jogi, informatikai vagy épp HR-szakmai kihívás, de a marketing részéről is már több mint egy éve tartó összehangolt munka. Ez, ha nem is mission impossible, értelemszerűen olyan kihívásokkal jár, amely egy „business-as-usual” marketingműködésben, tervezésben nem jelenik meg. Rendkívül fontos a csapatmunka és a jó projektmenedzsment is. Márka szempontjából egy teljesen új bankot építünk, új arculattal, és a brandváltásnak is megvan a maga ütemezése.
- A BB már túl van ezen, beolvadt az MKB-ba. Mik a tapasztalatok eddig?
- A legfőbb tanulság, hogy nem lehet elégszer evangelizálni a márkaüzeneteket, az összeolvadás kapcsán a változásokat. Egy ekkora szervezetben az információáramlás, az információ megosztása az egyik legnagyobb kihívás. Az ügyfelek elég hamar elfogadták azt, hogy az MKB brand égisze alatt működik tovább a kiszolgálásuk, de a korábbi gyökereket és márkát nem egyik napról a másikra engedik el, és ez egy természetes folyamat.
- A Takarékbank 1989-től működik. Nehéz lesz kiverni az emberek fejéből a nevét, mint ahogy még ma is él a Pannon vagy éppen a Matáv elnevezés. Nálatok mi a terv? Hány év kell ehhez?
- Pontosan ezek a példák mutatják, hogy egy erős márkától búcsút venni hosszú folyamat, ugyanakkor mostanában nem hallottam senkit „pannonozni”, a Yettel is viszonylag hamar átment. Valóban, a Takarékbank múltja több évtizedes, míg az MKB Bank esetén a magyar bankrendszer egyik legrégebbi tagjáról beszélünk, hiszen 1950-ben alakult. Arra, hogy az új név mikor megy át a köztudatba, nem lehet konkrét határidőt szabni. A legfontosabb mérőszámaink a márkaismertség alakulása és az ügyfeleink visszajelzése. A brandismertség szempontjából azt várom, hogy 2023 végére legalább olyan számokat látunk, mint most az MKB Bank és a Takarékbank márka tekintetében.
- Lehet egy ekkora monstrum bank elég trendi márka?
- Változóban a bankolás, átalakul a teljes banki ökoszisztéma, és ennek mi a részesei vagyunk. Nagyon hiszek abban, hogy az új MBH Bank idővel abban lehet érzékelhetően más, ahogyan az ügyfeleit kezeli, ahogy az ügyfelekről szélesebb körben is tud gondolkodni, mint a hagyományos értelemben vett napi bankolás.
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstand.hu-n, ide kattintva.