Az eddigi hirdetési eszközöknél sokkal pontosabb, applikációba építhető, offline is működő geolokációs megoldást adott a hirdetők kezébe a Justtag Group és a Publicis Groupe. Az innováció lehetővé teszi, hogy a hirdetők az offline üzletekben tett látogatások alapján lépjenek kapcsolatba a vásárlókkal, és adatvédelmi szempontból is biztonságosan kapcsolják össze és mérjék az online és offline tevékenységek közötti hatásokat.
Képzeljük el, hogy éppen a szokásos pénteki bevásárlókörútunkról indulunk hazafelé és a hétvégi teendőinken gondolkodunk. Elég jó idő lesz-e a paradicsomok palántázásához, nem fogja-e lemosni az eső a frissen mázolt korlátot? Érdemes-e egyáltalán bemennünk az áruházba a még hiányzó eszközökért? Ezt a gondolatot ragadta meg reklámpiaci innovációjával a Justtag Group és a Publicis Groupe. A Justtag geolokáció alapú innovatív technológiájának köszönhetően a felhasználók pontosan célzott hirdetéseket kaphatnak az aktuális helyadataik alapján. Így egyszerre értesülhetnek a hétvégi időjárásról, valamint például a vízálló festék vagy palántaföld akciókról.
Geotargeting újratöltve
A Justtag Group KoalaMetrics névre keresztelt megoldása többek között az Időkép appba integrálva követi le a vásárlók pontos tartózkodási helyét (mikro-lokációját) wifi hálózatok segítségével - amennyiben ehhez ők hozzájárulásukat adták. Ahhoz, hogy bekerüljünk a mérési körbe, nem kell felcsatlakoznunk a wifi hálózatra, illetve nem kell semmit pluszban elfogadnunk vagy letöltenünk. A geolokáció abban játszik szerepet, hogy személyre szabva, azokról az aktuális kereskedelmi ajánlatokról küld információt, amelyek éppen relevánsak lehetnek nekünk. Viszont mindezt csak akkor, amikor azt szeretnénk, a beleegyezésünket bármikor visszavonhatjuk. A megoldás a mobilalkalmazásokba beépített GDPR szabályzatok alapján dolgozik, így megfelel az adatfeldolgozással kapcsolatos legmagasabb elvárásoknak.
Könnyebbség az előre tervezésben
A fejlesztés lényege a geotargeting, vagyis a földrajzi hely alapú célzás, ami lehetővé teszi, hogy a vásárlók a tartózkodási helyük meghatározása alapján kapjanak online hirdetéseket. A Justtag Group Magyarországon elindított geolokációs újítása - a Publicis Groupe Hungary-hez tartozó Zenith partnerségében - pontosabb, perszonalizált reklámokat tesz lehetővé, ezzel úttörő lehetőséget ad a hirdetők kezébe. Ezzel a megoldással nemcsak a hirdetések célzása, hanem a digitális kampányok offline konverziómérése is egyszerűsödött.
Az egész rendszer zárt és anonim, azt szolgálja, hogy a vásárlókhoz csak a valóban releváns hirdetések jussanak el, amik segítik a vásárlás előtti tájékozódást és kizárólag akkor kapják meg azokat, amikor szükségük van rá. “Ezzel a technológiával a vásárlók rendkívül pontos, rájuk szabott kampányokat kapnak, nincsenek többé rosszkor és rossz helyre célzott hirdetések. A jövő egyrészt a felhasználóbarát, másrészt az egyre pontosabban célzott hirdetési lehetőségeké. A cél az, hogy összekapcsoljuk a további médiaformátumokat és a fogyasztók hamarosan ugyanilyen célzott kampányok között böngészhessenek otthon a laptop, a mobil vagy a tablet előtt ülve. A rendszer a kampánymegtekintések és a fizikai üzletekben tett látogatások között végez elemzést - ebben rejlik az innováció igazi értéke az omnichannel hirdetők számára" - mondta el Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary média üzletágának vezetője.
Hol az újdonságfaktor?
A rendszer annyira pontos, hogy egy bevásárlóközponton belül lévő üzletet az adott emeleten is képes konkrétan bemérni. Ilyen precíziós geotargeting lehetőség eddig nem állt rendelkezésre, azaz a hirdetők a kampányaikat korábban nem tudták ilyen pontossággal célozni. A Justtag Group az első vállalat, amely megoldást hozott arra, hogyan lehet összekötni az offline boltok látogatottságát az üzletek által online végzett reklámtevékenységgel a közép- és kelet-európai régióban. “2019 óta dinamikusan fejlődünk, és gyorsan vezető szerepbe kerültünk ebben a szegmensben Lengyelországban. A Publicig Groupé Hungary-vel való együttműködésünk az első aktivitásunk a magyar piacon. A megoldásunk magában rejti a lehetőséget, hogy a cégek új módon vizsgálják meg a médiaköltéseket, optimalizálják azokat és a fizikai üzletekben is új ismereteket szerezzenek a fogyasztóikról" - mondta Tomasz Chłodecki, a Justtag Group vezérigazgatója.