- Hirdetés -

Érkezik a legdrágább német sorozat új évada

|

- Hirdetés -

Hosszú kihagyás után folytatódik a valaha készült legdrágább német sorozat, amely az ország 20-as éveibe, a weimari köztársaság káoszába tesz fordulatos kirándulást. Az új évadban Rath felügyelő és Charlotte Ritter egy halott színésznő ügyében nyomoz, és miközben a háttérben a tőzsde összeomlik, a demokrácia pedig komoly veszélybe kerül, a páros rádöbben, hogy a filmipar is legalább annyira zűrös, mint az alvilág. A Babilon Berlin 3. évada január 28-án 21 órakor startol el az Epic Drama csatornán, addig is nézzünk be a kulisszákba!

Hogy lássuk, mekkora vállalkozásról is van szó, vissza kell mennünk az időben 2016-ba, amikor is Stefan Arndt, a veterán német producer (A fehér szalag, Felhőatlasz) megvalósította évek óta dédelgetett álmát: elindult az eredetileg 40M euró költségvetésű, végül azonban 55 milliót (azaz majdnem 20 mrd forintot!) kóstáló Babilon Berlin felvétele. A sorozat írója és rendezője Arndt régi alkotótársa, Tom Tykwer (A lé meg a Lola, Parfüm: Egy gyilkos története) lett, aki ragaszkodott a német nyelvű felvételekhez. Az egyszerre leforgatott, 8-8 részből álló két évad nyitánya 8,5M nézőt vonzott Németországban, és a német nyelv ellenére nemzetközileg is hatalmas karriert futott be: 100 további ország volt kíváncsi rá.

Műfaját tekintve a Babilon Berlin egy neo-noir: szex, drogok és bűn által vezérelt, köpönyegforgató karakterei, szövevényes története és pazar dialógusai ellenére a történet főszereplője maga Berlin, amely a 20-as években a világ egyik legmodernebb városának számított, hogy aztán igazi káosz elé nézzen, amelyből végül a kiemelkedett a Harmadik Birodalom. És hogy a széria milyen nagy hatással volt a publikumra, azt jól tükrözi, hogy a Charlotte Rittert alakító Liv Lisa Fries elmondása szerint rengeteg ismerőse kereste meg azzal, hogy karakteréhez hasonló frizurát akar magának, továbbá sok nőt inspirált az, ahogy Charlotte keresztülvágta magát egy férfiak által uralt világon. A Rath felügyelőt játszó Volker Bruch különösen annak örül, hogy azt a kort, amely az iskolában csak lábjegyzet volt, szakértők egész hada keltette életre – külön tánctanárt kaptak például arra is, hogy megtanulják a charleston technikáját.

A sorozat nem csupán alaposságában, megközelítésében és méreteiben egyéni – hiszen több mint 300 helyszínen forgott, 150-nél is több beszélő karaktert és körülbelül 5000 statisztát mozgat –, hanem rendezésében is: minden epizódját három rendező, Tykwer, Achim von Borries és Henk Handloegten közösen dirigálta. Mindhárman más és más helyszíneken dolgoztak, hogy aztán a végeredményt a vágás során egyesítsék.

A harmadik évad is ugyanebben a felfogásban készült, ám ezúttal a mozgóképalkotás világába kalauzol: ekkor jelent meg ugyanis a hangosfilm, amely jól megbolygatott mindent országon belül és kívül is. A kort jellemző társadalmi és politikai viszályokat pedig úgy ábrázolták, hogy azok a nem német nézők számára is átélhetők legyenek. És hogy a némafilm ideje mennyire lejárt, mutatja, hogy a Babilon Berlin 3. évadában már a holtak is beszélnek…

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...

Magasra tette a lécet a K&H

Magyarországon az első pénzintézetként idén eléri a karbonsemlegességet a K&H. Mindez összhangban van anyavállalatának, a belga KBC Csoport minden országra kiterjedő, csoportszintű fenntarthatósági stratégiájával. A következő lépés, hogy kialakítsák finanszírozási tevékenységük társadalmi és gazdasági...

Duplázott a lakáspiac

A lakóingatlan-piac számos meglepetést tartogatott az idei évben: míg januárban a legfőbb kérdés az volt, hogy meddig csökkenhetnek az árak, ősszel már ismét azt kellett latolgatni, hogy meddig drágulhatnak még az ingatlanok. A folyamat...

Díjazták a Lidl fenntarthatósági törekvéseit

Fenntarthatóság Szimbóluma díjjal jutalmazták a Lidl Magyarország környezeti és társadalmi fenntarthatósági törekvéseit, valamint fenntartható termékfejlesztéseit. A verseny célja, hogy minden évben bemutassák azokat a programokat, amelyek pozitív példaként állhatnak mind a piaci szereplők, mind...
rádió mikrofon

Újabb rádiós döntéseket hozott a Médiatanács

Székesfehérváron és Kiskőrösön is frekvenciát nyert a Katolikus Rádió, Nyíregyházán és Gyöngyösön pedig újabb pályázatok indulnak. A Médiatanács nyertest hirdetett a Székesfehérvár 96,1 MHz és a Kiskőrös 91,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára...

Idén Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa

Nyíregyháza nyerte el a Marketing Fővárosa 2021 címet a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által idén már hetedik alkalommal meghirdetett Városmarketing Gyémánt Díj pályázaton, amelynek díjátadóját a Marketing...

Rekordot döntött a Hypewriter

Minden eddiginél többen, 38 országból 450-en jelentkeztek az idén harmadik alkalommal meghirdetett Hypewriter nemzetközi sorozatötlet pályázatra. A nyolc legizgalmasabb pályamű alkotója október 5-én pitchfórumon mutathatja be sorozatötletét, a nyertes 10.000 euróval lesz gazdagabb, pályaművéből...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Reklámozás és korhatáros műsorok jelzése miatt vizsgálódik a Médiatanács

Az RTL Klub és a Duna televízió műsorait kifogásoló bejelentések alaptalannak bizonyultak, a Kölcsey TV, a Somony TV és a hatoscsatorna ellen viszont eljárást indított a Médiatanács. Nem indít eljárást a testület egy júliusban a...

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...