Új funkció a Viberen

Újabb funkciót jelentett be a Viber a napokban: a csoportos beszélgetésekben és Community csatornákon belül használható szavazást, a Polls-t. Mindez lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a csoportokban felmerülő kérdésekről gyorsan és egyszerűen döntést hozzanak.

Az újításnak köszönhetően minden résztvevő egyszerűen követheti, hogy ki, mit gondol egy-egy témáról, anélkül, hogy elvesznének az üzenetek tengerében.

A csoportos chatek résztvevői, illetve a Community-k szerelmesei a chat menüsorban lévő Polls ikonra koppintással hozhatnak létre szavazást, amely már elérhető a Viber legújabb verziójában. A szavazást indító személynek egy kérdést kell feltennie, amelyre 10 válaszlehetőséget adhat meg. A beszélgetés résztvevői a lehetőségek mellett található szív alakú gombbal tudnak szavazni a nekik legszimpatikusabb opcióra. A tagok a szavazás eredményét azonnal láthatják: amint valaki kiválaszt egy lehetőséget, mindenki számára frissül a szavazás állása.

A csoportos beszélgetések és Community-k szavazásai között egy fontos különbség van. Míg a csoportos beszélgetéseknél a tagok láthatják egymás választásait, a Community-ben lévő felhasználók csak a végeredményt látják, egyébként a szavazás anonim módon történik.

Mostantól bármiről kezdeményezhetsz szavazást az alkalmazásban – legyen szó egy barátod ajándékáról, az esti buli helyszínéről, vagy egyéb témáról, ami felmerül a közösségen belül. Egy szavazás létrehozása nagyszerű módja annak, hogy minél több embert bevonjunk a beszélgetésbe, demokratikusan döntsünk a csoportot érdeklő kérdésekben és témákban, valamint másokat is arra bátorítsunk, hogy fejezzék ki véleményüket.

A Viber a szavazás funkciót először kelet-közép-európai Community csatornáin indította el, lehetőséget biztosítva a felhasználóknak arra, hogy teszteljék azt. Ehhez kapcsolódóan a vállalat arról kérdezte a felhasználókat, hogy milyen tartalomból szeretnének többet látni a Viberen 2019-ben. Mindez a Viber Community-ket tekintve az egyik legnagyobb tetszést kiváltó kezdeményezésnek bizonyult, amelyből a vállalat fontos tanulságokat vont le a közösségek igényeiről és preferenciáiról. Régiószerte a legnépszerűbb termék a lokalizált, ingyenes matricacsomag lett. A felhasználók szintén fontosnak tartják, hogy a jövőben még több alkalmazáson belüli lehetőség és eszköz álljon rendelkezésükre, valamint, hogy új embereket ismerhessenek meg a különböző Community-k követésével. Ezen túlmenően minden alkalmazáson belüli meglepetést örömmel fogadnak.