A Business & Life, azaz a B&L Online Hír- és Cikkügynökség mostantól az egyre intenzívebb elvárások közepette dolgozó újságíróknak, intézményeknek és vállalatoknak egyaránt segít színvonalas tartalmak előállításában. A szolgáltatás a blonline.media oldalán érhető el, a hír- és cikkügynökséget az ArvaliCom működteti.
Az újságírók azért panaszkodnak, mert napi százas nagyságrendű sajtóanyagot kapnak, de ezek 95%-át reklámanyagnak minősítik. Sokan elvből nem dolgoznak sajtóanyagokból. A vállalatok pedig azért vannak nehéz helyzetben, mert egyre nehezebben találnak színvonalas tartalom előállítókat, egyre kevesebben képesek manapság minőségi írásos anyagokat készíteni. A média képviselői a legkülönfélébb cégektől és ügynökségektől érkező közleményeket hosszúnak és érdektelennek tartják, és már meg sem nyitják. A cégek pedig vagy a szakmai ismeretek vagy az íráskészség vagy mindkettő hiányától szenvednek. A B & L összehozza a két közönséget. Az újságíróknak jól előkészített tartalmakat nyújt, az intézményi felhasználóknak pedig az adott szervezet életében elmélyülni képes, színvonalasan író újságírókat, tartalomkészítőket közvetít.
Az újságírók ezentúl olyan anyagokat kapnak, amelyek szakértőktől származnak, nem csak egy cég szemszögéből mutatnak be történeteket, és amelyek már átmentek a hír-és cikkügynökség szigorú szerkesztőinek szűrőjén. Az intézmények számára pedig a blonline.media az adatbázisából ajánl szakírókat vagy célzottan „vadász le” olyan újságírókat, akik nyitottak meghatározott témákban írói-szerkesztői tevékenység ellátására az elsődleges szerkesztőségi munkáik keretein túl is.
Egy-egy témát több oldalról is megközelít majd a cikkügynökség, amely több szakértő véleményét próbálja egybegyúrni, akár ütköztetni. Az újságírók egy az egyben is át tudják venni az anyagokat, vagy alapanyagként használva továbbfejleszthetik azokat. A vállalatok és ügynökségek, akik a blonline.media-hoz fordulnak választhatnak: saját anyagukat juttatják el a hírügynökség csatornáin, vagy a hírügynökség szakembereivel együtt készítik el anyagaikat, amelyeket aztán vagy belső használatra szánnak vagy a sajtóban, közösségi médiában használnak fel. A B&L azonban csak olyan anyagokat fog eljuttatni a sajtónak, amelyben nem szerepel termék- és cégreklám, amely valódi értéket hordoz.
Korábban a HR, a logisztika, a lízing vagy a divat, újabban a koronavírus témakörében számos sikeres anyag született a B&L-nél, amit az újságírók előszeretettel használtak.
A rendszer fordítva is működik, a vállalatok belső kiadványaikhoz szívesen alkalmaznak néhány profit is, akik a vállalati szakemberekkel együtt színvonalas tartalmakat képesek előállítani.
A szolgáltatás az újságírók számára ingyenes, a kiadóknak sem kerül egyelőre semmibe, a vállalatok és intézmények pedig a munkaigény mennyiségétől és minőségi elvárásaitól függően fizetnek a szolgáltatásért.
Bender Krisztina, az ArvaliCom PR és operatív vezetője szerint a B & L új alapokra helyezi a szakmai információk eljuttatását a sajtó képviselői felé. „Végre lesz egy olyan platform és egy olyan brand, amelynek a híreit érdemes megnyitni, mert az újságíró biztos lehet benne, hogy nem reklámanyagot kap” – véli Bender, aki szerint a B & L filozófiája a „kevesebb néha több” elvét követi.