- Hirdetés -

Új innováció a biztonságosabb közlekedésért

|

- Hirdetés -

Új innovációt vezet be a Vodafone az európai közlekedésbiztonság javítása érdekében, a megoldás gyorsabb és hatékonyabb információcserét tesz lehetővé a közlekedésben résztvevők között.

Új platformot vezetett be a Vodafone, amelynek célja, hogy a közlekedőket közvetlenül összekapcsolja a közlekedési hatóságokkal és egymással, lehetővé téve ezáltal a biztonsági információk, veszélyjelzések és friss forgalmi információk valós idejű megosztását, függetlenül attól, hogy milyen rendszert vagy járműbe épített eszközt használnak. A felület minden harmadik féltől származó alkalmazással és járműbe épített navigációs rendszerrel kompatibilis. A Vodafone több partnerrel is együttműködik azért, hogy a technológiát eljuttathassa a közlekedőkhöz, és még idén tervezi a felület bevezetését a saját, Vodafone Automotive alkalmazásába.

Az új, STEP (Safer Transport for Europe Platform – ’Biztonságosabb Közlekedés Európáért Platform’) elnevezésű felület célja az adatok széttöredezettségének és az elkülönítve tárolt információk problémájának kiküszöbölése, amelyek most megakadályozzák azoknak a közlekedésbiztonsági előnyöknek a kiaknázását, amelyet az összekapcsoltság kínál. A közlekedési hatóságok gyakran csak a közúti infrastruktúrán (például autópálya-hidakon, változó üzeneteket megjelenítő vagy mátrix-rendszerű táblákon) vagy a független gyártók által kifejlesztett, korlátozott számú technológiai megoldásokon (például járműbe épített navigációs rendszereken) keresztül képesek friss közlekedésbiztonsági híreket megosztani.

A STEP megoldást kínál ezekre a kihívásokra. Nyitott, iparági szabványokra épülő, felhőalapú felületként lehetővé teszi a szereplők – szabályozószervek, közlekedési hatóságok, járműgyártók, mobilitási szolgáltatók és egyéb mobilhálózat-üzemeltetők – kiterjedt rendszerének együttműködését a közúti biztonság további javítása érdekében, egész Európában.

„A gyorsabb és hatékonyabb adatmegosztást lehetővé tevő nyílt felületek lehetővé teszik, hogy a legfontosabb biztonsági információk minden közlekedőhöz eljussanak, függetlenül attól, hogy milyen alkalmazást vagy rendszert használnak. A STEP ösztönzi a közlekedési hatóságok, az alkalmazásfejlesztők és az autóipar között szükséges együttműködés létrejöttét, így biztosítva az adatok és az összekapcsoltság előnyeinek teljeskörű kiaknázását, ezzel hozzájárulva az európai utak biztonságosabbá tételéhez.” – mondta el Dobó Mátyás, a Vodafone Magyarország Vállalati Megoldások Üzletág vezérigazgató-helyettese.

Indulásakor a STEP arra lesz képes, hogy a járműbe épített különböző rendszereken és navigációs alkalmazásokon keresztül megkönnyítse a biztonsági üzenetek és a közúti üzemeltetők által kiadott legfrissebb információk továbbítását a sávlezárásokról, sebességkorlátozásokról, valamint a még előttünk álló útszakaszon bekövetkezett közlekedési eseményekről. A STEP ezenfelül alkalmas lehet az úthálózat modellezésére is biztonságos, anonimizált és összesített járműpozíciós adatok felhasználásával. A Vodafone hosszútávú célja, hogy a felület biztonsági funkcióinak fejlesztése során azokba bekerüljenek a veszélyeztetett úthasználókra vonatkozó figyelmeztetések is (egy nagyméretű jármű vezetője például figyelmeztetést kaphatna a közelben tartózkodó, számára nem látható kerékpárosokról vagy gyalogosokról) csakúgy, mint a flottakezelési, vagy éppen a lopott járművek nyomkövetésére és a használat alapú biztosítások támogatására szolgáló funkciók.

A STEP elindítása a Vodafone sikeres kísérletére épül, melynek során a vállalat az Egyesült Királyság első „vehicle-to-everything” (a járműtől minden más csatorna felé információt küldő) közúti biztonsági rendszerét tesztelte. Ez egy olyan felhőalapú mobilitási platform, amely élő, a közvetlen környezetre fókuszáló, célzott, friss információkat biztosít az úthasználók számára sávlezárásokról, sebességkorlátozásokról és közlekedési balesetekről. A Vodafone németországi, aldenhoveni tesztközpontjában működő 5G Mobility Lab kísérletei azt is vizsgálták, hogy az 5G technológia és a rendkívül pontos helymeghatározás hogyan segíthet a közlekedésbiztonság javításában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Megéreztük az inflációt: ezen spórolnak a magyarok

Magyarországot is magába foglaló régiós felmérés készült a Publicis Groupe megbízásából arról, hogyan változnak az emberek fogyasztási szokásai az erősödő inflációs környezet hatására az egyik leggyakrabban vásárolt kategóriában, a fogyasztói csomagolt áruk (CPG) kategóriájában....

Hosszabbít a Hypewriter, még várják a sorozatötleteket

Július 20-ig meghosszabbítja a jelentkezési időszakot a Hypewriter – nemzetközi sorozatötlet pályázat. Az immár negyedik alkalommal megvalósuló verseny célja, hogy felkutassa a legeredetibb, vadonatúj tévésorozat-ötleteket és tehetséges alkotóikat. A nyertes díjazása 10000 euró, valamint...

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max. A streaming szolgáltató tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD) egy nagyobb átszervezés részeként döntött így, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább nőtt az informatikusok bére

Továbbra is tarolnak a fizetések az informatikai szektorban hazánkban és nemzetközi szinten egyaránt. A COVID-19 hatása az IT munkaerőpiacot is elérte, munkaerőhiány és bérnövekedések figyelhetők meg világszerte. A Bluebird piaci körképe.Az elmúlt két év...

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...
- Hirdetés -

Don't Miss

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Egyre több vállalat keres fenntarthatósági szakértőt

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság vállalati szinten is, ami már a munkaerőpiacon is mutatkozik. Itthon is keresnek fenntarthatósági szakértőket és tanácsadókat, a jövőben pedig még több ilyen állás várható. Ez két kihívást is...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....