- Hirdetés -

Új karácsonyi trend az eMAG-nál

|

A klasszikus ajándékbeszerzés mellett egyre több ügyfél a karácsonyi élelmiszereket, ünnepi italokat, takarítószereket is online rendeli meg az eMAG-tól. Egy másik fontos karácsonyi trend, hogy idén jobban fogynak a drágább termékek (például a telefonok, tévék), ami vélhetően azt jelzi, hogy áremelkedésektől tartva sok ügyfél előrehozta fontos beszerzéseit.

Míg tavaly karácsonykor egy 32 colos, alapfunkciós televízió volt a legjobban fogyó termék az eMAG-nál a szórakoztatóelektronikai termékek között, idén egy jóval drágább, 43 colos UHD okostévéből fogyott a legtöbb a Black Friday és az advent utolsó hétvégéje közötti időszak értékesítési adatai szerint. A prémium termékek térhódítása azt sugallja, hogy sok vásárló hozta előre bizonyos termékek beszerzését attól tartva, hogy a chiphiány vagy az euróárfolyam kedvezőtlen alakulása miatt annak ára emelkedni fog.

“2022 első negyedévére várhatóan mérséklődik majd a chiphiány, és az ünnepi vásárlási szezon végével az árakat elsősorban a forint és az euró árfolyamának alakulása fogja befolyásolni ” - kommentálta a karácsonyi vásárlási trendeket Várkonyi Balázs, az eMAG és az Extreme Digital ügyvezetője.

Nemcsak ajándékot rendelnek, be is vásárolnak

Az idei karácsonyi szezon másik fontos trendje, hogy nemcsak klasszikus értelemben vett ajándékvásárlás folyik az eMAG.hu-n, hanem az ünnepi bevásárlás egy jelentős hányadát is online végzik a vásárlók. Sokan rendelnek különböző, főzéshez szükséges tartós élelmiszert, tésztát, olajat, lisztet, fűszereket is.

Jól fogynak az alkoholmentes és alkoholos italok is: utóbbiak közül a legtöbb vásárló (44,5 százalék) valamilyen bort rendel, de népszerűek a sörök (24,2 százalék), röviditalok (19,2 százalék), pezsgőt pedig a vásárlók 12 százaléka vásárolt. E termékeket előszeretettel kérik az ügyfelek eMAG easyboxban való átvételre.

A Black Friday és a negyedik adventi hétvége között csaknem másfélszer annyi állateledelt rendeltek az eMAG-tól, mint a tavalyi ünnepi szezonban, míg a kávék (kapszulás, őrölt és szemes), teák eladott darabszáma csaknem három és félszeresére emelkedett. Tavalyhoz képest nagyobb számban rendelnek a vásárlók a karácsonyi készülődéshez szükséges termékeket: többszörösére nőtt egyes mosogatókapszulák, öblítők online eladása, az egyik nagy kiszerelésű mosogatótablettából például tízszer annyit rendeltek az eMAG-tól, mint tavaly ilyenkor, de a mosószerek, felmosó, takarítóeszközök értékesítése is jelentősen emelkedett.

Idén is a játék és a háztartási gép a sláger

A november 19-i Black Friday és az advent utolsó hétvégéje értékesítési adatai szerint az idei karácsonyi szezonban is a gyermek- és felnőttjátékok, a háztartási kisgépek, illetve a baba-mama termékek forgalma a legnagyobb az eMAG-nál.

A karácsonyi dekorációk közül a legtöbben fényfüzért és egyéb karácsonyi világítási termékeket rendeltek az eMAG-tól, átlagosan bruttó 6800 forint körüli értékben. Hasonlóan népszerűek a műfenyők is (nagyjából harmadával fogyott ezekből a tavalyi karácsonyhoz képest), amelyek közül a 180 centiméter magas típusok a legnépszerűbbek. Egy tipikus vásárló idén mintegy 17 ezer forintot költött műfenyőre, míg ajándékkosárra, ajándékcsomagra átlagosan csaknem bruttó 8 ezer forintos összeget fordítottak.

A bútorok és az ágymatracok termékkategória vélhetően a pandémia hatására juthatott be a karácsonyi toplistába, hiszen a szokásosnál többet otthon tartózkodó családok közül sokan kezdték kicsinosítani vagy kényelmesebbé tenni otthonaikat.

A legnépszerűbb karácsonyi termékkategóriák az eMAG-nál és az Extreme Digitalnál

1. játékok

2. háztartási kisgépek

3. baba és kismama termékek

4. háztartási cikkek (tisztítószer, edények stb.)

5. számítógépes perifériák (például billentyűzet, webkamera)

6. okoseszközök (például wifis konnektor)

7. háztartási nagygépek

8. alkoholos és alkoholmentes italok

9. bútorok és matracok

10. mobiltelefonok

Felpörgött a ruhaeladás, de veszik a notebookokat is

Egyaránt jelentősen nőtt a karácsonyi szezonban a ruházati termékek eladása az eMAG-nál: a Black Friday és az advent utolsó hétvégéje között csaknem másfélszer annyi férfi ruha, és több mint kétszer annyi női ruha fogyott, mint tavaly ilyenkor. A lábbelik eladása csaknem 80 százalékkal, a gyermekruháké pedig több mint 120 százalékkal nőtt.

A szórakoztatóelektronikai szegmens további idei slágereinek a tévék mellett a különböző Bluetooth-fülhallgatók, tévéokosító eszközök számítanak, az IT kategóriában pedig az okostelefonokat, notebookokat, aktivitásmérőket és okosórákat vásárolták a legtöbben.

Bár a chiphiány miatt néhány műszaki termékkategória (új generációs konzolok, bizonyos vezeték nélküli hangfalak) karácsonyi kínálata korlátozott, a legfontosabb szórakoztatóelektronikai és IT termékkategóriákban – okostelefon, tablet, asztali számítógép, notebook, televízió – az aranyvasárnapot követően is stabil készletek állnak rendelkezésre az eMAG-nál és az Extreme Digitalnál.

A háztartási nagygépek közül tavaly és idén is a mikrohullámú sütő volt a legkeresettebb termék, e mellett hűtőszekrényt, mosógépet, mosogatógépet és szárítógépet rendeltek a legtöbben. Idén karácsony előtt egy páraelszívó is bejutott a tíz legnépszerűbb műszaki termék közé.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...