- Hirdetés -

Új kiberbiztonsági központot nyitott a Huawei

|

- Hirdetés -

Az eddigi legnagyobb Globális Kiberbiztonsági és Adatvédelmi Átláthatósági Központját nyitotta meg a Huawei Technologies Kínában. A központ nyitva áll a szabályozók, a független tesztelő és a szabványügyi szervezetek, valamint a vállalat ügyfelei, partnerei és beszállítói számára is. A központ célja a biztonságtechnológiai megoldások bemutatása, a tapasztalat-megosztás, a kommunikáció és a közös innováció megkönnyítése, valamint a biztonsági tesztelés és ellenőrzés támogatása. A Huawei az intézmény megnyitásával egy időben elérhetővé tette az egész iparág számára saját termékeire vonatkozó, belső kiberbiztonsági követelményrendszerét és gyakorlatát.

„A kiberbiztonság fontosabb, mint valaha” – mondta Ken Hu, a Huawei Technologies elnöke a vállalat hatodik, egyben legnagyobb Globális Kiberbiztonsági és Adatvédelmi Átláthatósági Központjának megnyitóján, amelyen a GSMA, a SUSE és a British Standards Institution képviselői is részt vettek. “Iparágként kell együttműködnünk, meg kell osztanunk a bevált gyakorlatokat, és kollektív képességeket kell kiépítenünk az irányítás, a szabványok, a technológia és az ellenőrzés terén. Mind a nagyközönségnek, mind a törvényhozóknak okot kell adnunk arra, hogy bízzanak a termékek biztonságában és az általuk naponta használt szolgáltatásokban. Együtt meg tudjuk találni a megfelelő egyensúlyt a biztonság és a fejlődés között az egyre digitálisabb világban” – hangsúlyozta Ken Hu.

Új kiberbiztonsági kockázatok

Az elmúlt évek során az ipar digitalizációja és az olyan új technológiák, mint az 5G és a mesterséges intelligencia az eddiginél is bonyolultabbá tették a kiberteret, az emberek pedig életük nagyobb részét online töltötték a COVID-19 járvány alatt. Ezek a tendenciák az új kiberbiztonsági kockázatok növekedéséhez vezettek.

A Huawei annak érdekében nyitotta meg az új kiberbiztonsági központját, hogy megoldást találjon ezekre az új problémákra, emellett fórumot biztosítson az iparági érdekeltek számára, hogy megosszák egymással tapasztalataikat a kiberirányítás terén, és együtt dolgozhassanak a technikai megoldásokon. A központ célja a megoldások bemutatása és a tapasztalatok megosztása, a kommunikáció és a közös innováció megkönnyítése, valamint a biztonsági tesztelés és ellenőrzés könnyebbé tétele. Nyitott lesz a szabályozók, független tesztelő és szabványügyi szervezetek, valamint a Huawei ügyfelei, partnerei és beszállítói számára.

„A bizalomnak és a bizalmatlanságnak egyaránt tényeken kell alapulnia, nem érzéseken, nem spekulációkon és nem alaptalan híreszteléseken. Úgy gondoljuk, hogy a tényeknek ellenőrizhetőnek kell lenniük, és az ellenőrzésnek szabványokon kell alapulnia. Ezzel vezérelvként az elmúlt 10 évben hat kiberbiztonsági és átláthatósági központot hoztunk létre Európában, a Közel-Keleten és Észak-Amerikában” – mondta Ken Hu.

Még biztonságosabb 5G hálózatok

A kiberbiztonság egységes megközelítésének elősegítése érdekében a távközlési iparban az olyan szervezetek, mint a GSMA és a 3GPP, együttműködtek az iparágban érdekelt felekkel a NESAS biztonsági specifikációinak és független tanúsításainak népszerűsítésében. Ezeket az alapelveket széles körben elfogadják az iparágban, és fontos szerepet játszanak a biztonságos hálózatok fejlesztésében és ellenőrzésében.

“A meglévő és új szolgáltatások az 5G-korszakában nagymértékben támaszkodnak a mobilhálózatok által biztosított kapcsolódási lehetőségekre, és nagyban függnek attól, hogy az ezek alapjául szolgáló technológia mennyire biztonságos és megbízható” – mondta Mats Granryd, a GSMA főigazgatója. “Az olyan kezdeményezések, mint a GSMA 5G kiberbiztonsági tudásbázisa – amelynek célja, hogy segítse az érdekelt feleket a hálózati kockázatok megértésében és mérséklésében – valamint a NESAS (az egész iparágra kiterjedő biztonsági garancia keretrendszer) célja, hogy javítsák a hálózati berendezések biztonsági szintjét az egész ágazatban”.

Nyilvános biztonsági előírások

Az eseményen a Huawei közzétette termékbiztonsági keretrendszerét, amely összefoglalja annak menedzselésében szerzett több mint egy évtizedes vállalati tapasztalatát és számos külső szabályozást, műszaki szabványt és szabályozási követelményt tartalmaz. Az évek során a Huawei több mint 1500 távközlési hálózatot épített, amelyek több mint hárommilliárd embert kapcsolnak össze 170 országban és régióban. A vállalat ezeknek a hálózatoknak az egyikén sem tapasztalt nagyobb biztonsági incidenst.

“Ez az első alkalom, hogy megosztottuk a biztonsági előírásainkat a teljes iparággal, nemcsak a főbb beszállítóinkkal és ügyfeleinkkel” – mondta Sean Yang, a Huawei globális kiberbiztonsági és adatvédelmi részlegének igazgatója. “Szeretnénk felhívni minden érdekelt figyelmét arra – ideértve az ügyfelekét, a szabályozókét, a szabványügyi szervezetekét, a technológiai szolgáltatókét és a tesztelő szervezetekét – hogy csatlakozzanak hozzánk a kiberbiztonsági alapelvek megvitatásában és kidolgozásában. Együtt javíthatjuk a termékbiztonságot az iparágban”.

Az iparágból jelenleg is hiányzik egy szabványalapú, összehangolt megközelítés, különösen az irányítás, a technikai képességek, a tanúsítás és az együttműködés terén.

“A kiberbiztonsági kockázat megosztott felelősség” – zárta beszédét Ken Hu. “A kormányoknak, a szabványügyi szervezeteknek és a technológiai szolgáltatóknak szorosabban kell együttműködniük, hogy egységes választ tudjunk adni a kiberbiztonsági kihívásokra. Ennek nemzetközi erőfeszítésnek kell lennie. Közös célokat kell kitűznünk, össze kell hangolnunk a felelősségeket és együtt kell működnünk egy megbízható digitális környezet kialakításában, amely megfelel a ma és a holnap kihívásainak”.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

Magyar szakemberek forradalmasítják a bankolást

Pénzügyi szolgáltatói engedélyt kapott az Európai Unió területén Európa első blokklánc alapú neobankja, a BENKER. A Litván Nemzeti Bank által felügyelt, magyar szakemberek által létrehozott neobank, a BENKER új világrendet hoz a pénzügyek világában:...

Consumer spending in TikTok grew 77% last year

https://www.warc.com/content/feed/consumer-spending-in-tiktok-grew-77-last-year/en-GB/5173

Disney is putting a Disney Plus exec in charge of Hulu

https://www.theverge.com/2022/1/19/22892271/disney-plus-hulu-reorganization-joe-earley-michael-paull-rebecca-campbell

Bank of America profit beats estimates on loan growth, M&A boost

https://www.reuters.com/markets/europe/bank-america-profit-beats-estimates-loan-growth-ma-boost-2022-01-19/

Tovább növelte eladásait a SEAT

Összesen 470 500 eladott járművel zárta a 2021-es évet a SEAT S.A., ami 10,3 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (426 600 darab). A félvezetőhiány jelentős hatásaival 2021 a teljes iparág számára kihívásokkal teli évnek...

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentős változások előtt a bankrendszer

Mintegy 10-50 évnyi lemaradást kell behoznia a bankszektor szereplőinek, hogy felállítsák a modern, digitális banki modelljüket. A folyamatot felgyorsította a COVID-19 okozta globális változások, lassítják a szabályozások és megkavarja a fintech vállalkozások felbukkanása.A Liferay...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

Magyar szakemberek forradalmasítják a bankolást

Pénzügyi szolgáltatói engedélyt kapott az Európai Unió területén Európa első blokklánc alapú neobankja, a BENKER. A Litván Nemzeti Bank által felügyelt, magyar szakemberek által létrehozott neobank, a BENKER új világrendet hoz a pénzügyek világában:...

Consumer spending in TikTok grew 77% last year

https://www.warc.com/content/feed/consumer-spending-in-tiktok-grew-77-last-year/en-GB/5173

Disney is putting a Disney Plus exec in charge of Hulu

https://www.theverge.com/2022/1/19/22892271/disney-plus-hulu-reorganization-joe-earley-michael-paull-rebecca-campbell
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

DATA