- Hirdetés -

Élesben működik az ország első élő ipari 5G magánhálózata

|

- Hirdetés -

A Foxconn komáromi gyárában 6 hónapnyi tesztidőszak után folytatódik a legújabb generációs mobilhálózatra épülő megoldások bevezetése, jelenleg már 5G privát hálózaton keresztül működik a PC tesztelés. Az 5G felhasználása a közeljövőben érkező 5G-re optimalizált hardverek és szoftverek segítségével új távlatokat nyit az ipar számára, hiszen ezekkel jóval hatékonyabb, gyorsabb és biztonságosabb folyamatokat lehet kialakítani. A Foxconn igényeire szabott megoldásokat és az 5G infrastruktúra kiépítését az Ericsson és a Vodafone Magyarország segítségével valósították meg, az 5G-re épülő ipari megoldások tesztelése már a tavaly ősszel elindult a komáromi gyárban.

2020 október elején kezdődött meg annak a rendszernek a tesztüzeme, amely a Foxconn komáromi gyárában ma már élő 5G támogatás mellett élesben üzemel – ami egyben új mérföldkő a hazai 5G történelmében.

„Az egész magyar hírközlési ágazat érdeke, hogy az 5G-fejlesztések minél több területen a mindennapok részeivé váljanak, hiszen az újgenerációs hálózatok a fenntarthatóságot, növekedést, hatékonyságot szolgálják. A hatékonyabb megoldások pedig energiát, időt, erőforrásokat szabadítanak fel, így minden új megoldás teret ad a további fejlesztéseknek is. Itt, Komáromban ez szó szerint valósul meg: a tesztelő teremben eltűnik a többezer méteres kábelrengeteg, ez pedig helyet szabadít fel az újabb kreatív megoldásoknak, a rugalmasságnak, a változásnak. Bízom benne, hogy a Komáromban elsők között megvalósuló privát hálózatnak minél hamarabb több hasonló, színvonalas 5G-s társa lesz országszerte.” – mondta el Dr. Vári Péter, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság főigazgató-helyettese.

A 2019 nyarán megkötött partneri megállapodásban a fejlesztéshez szükséges hálózati eszközöket az Ericsson biztosította, míg az eszközök közötti kommunikációhoz szükséges 5G kapcsolat a Vodafone Magyarország hálózatán jött létre. A sikeren felbuzdulva, a felek elkötelezettek a jövőbeli közös munka iránt, amely további lendületet adhat Magyarországon az 5G ipari fejlődésének.

„A Foxconn-nál hiszünk benne, hogy az 5G a jövő technológiája, egy platform, melynek alapjain teljesen új, innovatív gyártási megoldások látnak majd napvilágot. Lehetővé válik kábelnélküli, „wireless” gyárak kialakítása, az épületek sosem látott hatékonyságú kihasználása, a kapacitások eddig nem ismert mértékű rugalmassága. Bár a kliens oldali eszközök szűkös kínálata miatt az 5G ipari felhasználása még gyerekcipőben jár, vannak területek, ahol már most is gyakorlati hasznát látjuk. Cégünk esetében ilyenek a helyhez nem kötött, 5G alapon működő tesztkocsik, melyeken a frissen gyártott PC-k csomagolás előtti tesztelése zajlik. Az 5G hálózaton alapuló wireless megoldás nagyban megnövelte a tesztelés rugalmasságát, optimalizálva az idő- és helykihasználást.” – tette hozzá Dr. Tálos Péter, a Foxconn alelnöke.

A magánhálózat legnagyobb előnyeit az információ-biztonság, az ipari igényeket kielégítő hálózati kapacitás, valamint annak testreszabhatósága jelenti. A mobilszolgáltatók partnereik egyedi igényei szerint építik ki a működésükhöz szükséges hálózatot, amelyet egyedi szerződésben vállalt, szigorú paraméterekkel üzemeltetnek. A működés közben felhasznált adatok, továbbá a termelés analitikái és statisztikái minden esetben a hálózaton belül marad – az 5G technológia segítségével biztonságosabb, adatforgalom szempontjából garantálható paraméterekkel bíró kommunikációs csatorna alakítható ki, mint a jelenleg elterjedt WiFi alapú megoldások segítségével. Ezek a privát hálózatok rendkívül magas kapacitást és eszközkiszolgálást tesznek lehetővé, igen alacsony késleltetés mellett – ezzel kielégítve az ipar 4.0 megoldások igényeit is.

„Újgenerációs telekommunikációs szolgáltatóként mi a Vodafone-nál azon dolgozunk, hogy a digitalizációt és a technológiánkat a vállalatok szolgálatába állítsuk. Büszkék vagyunk arra, hogy több mint másfél évvel azután, hogy az 5G kereskedelmi felhasználását elsőként tettük elérhetővé Magyarországon, most annak ipari felhasználásában is letehetjük az első mérföldköveket. Folyamatosan keressük azokat a termékeket és szolgáltatásokat, melyek a vállalkozások digitalizációját, ennek következtében pedig hatékonyságuk és versenyképességük növelését szolgálják. Nagy öröm számunkra, hogy a Foxconn-ban olyan partnerre leltünk, aki nyitott a technológia adta új megoldásokra és velünk együtt mer is kísérletezni – örülök, hogy a jövőben folytatódhat a megkezdett közös munka velük és az Ericssonnal – mondta Dobó Mátyás, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatások üzletág vezérigazgató-helyettese.

Az elmúlt néhány évben az Ericsson úttörő szerepet vállalt az 5G technológia iparágakban történő bevezetésében. A digitalizáció és a vezeték nélküli technológia használatának igénye számos iparágban folyamatosan növekszik az üzleti folyamatok javítása és a termelékenység növelése érdekében. Nagy teljesítményű és stabil egyedi hálózatra van szükség, hogy biztosítani lehessen az iparági szereplők rugalmas gyártási és egyedi testreszabhatóságának igényét.

A privát 5G lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy kiterjesszék lehetőségeiket, dinamikusan alkalmazkodjanak a változó piaci igényekhez, és biztosítsák, hogy az üzleti folyamatok mindig optimalizáltak legyenek. Az iparágak olyan innovatív alkalmazásokat aknázhatnak ki, mint például a szenzortechnológia, az automatizált irányított járművek (AGV-k), a drónok, a nehézgépek automatizálása vagy a robotika fejlődése, amelyhez elengedhetetlen a privát 5G hálózatok megléte.

„Nagyon örülünk, hogy két ilyen innovatív partnerrel dolgozhatunk együtt, mint a Foxconn és a Vodafone, közösen elősegítve az 5G iparban történő elterjedését. Az Ericssonnál folyamatosan azon dolgozunk, hogy innovációinkkal az összekapcsolhatóság minden értékét kiaknázzuk, elősegítsük a különböző iparágak és a gazdaság fejlődését. Ez az együttműködés jól példázza a vezeték nélküli megoldásokban rejlő egyedülálló lehetőségeket, valamint az általuk nyújtott magas szintű megbízhatóságot és információ biztonságot. Büszkék vagyunk arra, hogy a Vodafone-nal közösen kialakított 5G magánhálózat segítségével a Foxconn alkalmazkodni tud a gyorsan változó piaci igényekhez és elsők között alkalmazva a legújabb technológiát tör az innováció élére.” – mondta Rádi Szabolcs, az Ericsson Magyarország Kiemelt Ügyfél Igazgatója.

A Foxconn az 5G infrastruktúra kiépítése mellett más innovatív megoldások terén is úttörőnek számít Magyarországon, hiszen a HoloLens ipari felhasználását és 5G-s környezetbe való integrálását is számos ponton tesztelik a tesztcsarnokukban és az összeszerelő üzemben egyaránt. A megoldásnak köszönhetően a korábban időigényes szervertesztelést a kiterjesztett valósággal kiegészítve gyorsan és hatékonyan tudják végrehajtani, akár anélkül, hogy a tesztet vezető munkatársnak fizikailag érintkeznie kellene a szerverrel. Emellett az általuk kifejlesztett virtuális tréning applikáció segítségével jóval rövidebb idő alatt tudnak betanítani bizonyos munkafolyamatokra új jelentkezőket, mivel a rendszer az aktuális munkafolyamathoz tartozó szöveges instrukciók kivetítése mellett a szükséges alkatrészek helyét és az összeszerelés folyamatát is mutatja virtuálisan a betanulási folyamatban részt vevő operátoroknak a HoloLens segítségével.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA