- Hirdetés -

Új kihívásokat hozott a hibrid munkavégzés

|

- Hirdetés -

A világjárvány természetessé tette a munkahelyeken azt, ami azelőtt ritkán fordult elő: a csapat egyik fele otthonról dolgozik, a másik az irodából. Ez az úgynevezett hibrid munkavégzés teljesen új kihívás a cégeknek. Akár külső segítségre is szüksége lehet a vezetőknek, hogy a vállalat alkalmazkodni tudjon az új helyzethez.

Az egyetemi képzéseken ma már egyre több a csoportmunka, de egy-egy munkahelyen összességében még mindig többségében vannak az idősebb generációk tagjai, akik nem ebben a tanulási közegben szocializálódtak, és már a munka során sajátították el azt, hogyan kell csapatban dolgozni. A világjárvány ezt a helyzetet csak rontotta: most sokkal több figyelmet kell fordítani arra, hogy a csapatok jól tudjanak együtt dolgozni.

Nehezebben megy az online csoportmunka

A hibrid munkavégzés több aspektusa is nehezíti az együttműködést. A munkavállalók időben aszinkronban vannak: az otthon dolgozók nem mindig tartják a megszokott munkaidőt, így lehet, hogy valaki este dolgozik, míg más reggel. Emellett – legalább részben – eltűntek az informális csatornák: az ötletek nem a folyosói beszélgetések során merülnek fel, a problémák pedig nem a kávégép mellett oldódnak meg.

„Csoportban dolgozni teljesen más, mint egyedül vagy párosával, és ez az online térre is igaz – mondja Sándor Jenő, a Budapesti Metropolitan Egyetem business és team coach képzésének szakvezetője. – A világjárvány teljesen átírta a munkahelyi csoportdinamika szabályait, hiszen a digitális felületeken teljesen másképp működik a szemkontaktus és a testbeszéd – ha egyáltalán be vannak kapcsolva a kamerák –, és ennek hiányában a meetingek sok esetben lassabbak és döcögősebbek. Míg az egyéni munka sokszor gyorsabban zajlik home office-ban, a csoportmunkát máshogy kell kezelnie a vezetőknek az online vagy hibrid munkavégzés esetén, mint ahogy azt korábban az irodában tették.”

Online és offline is jelen leszünk

Sok cég is felismerte a hibrid munkavégzés tagadhatatlan előnyeit, - a mobilitást, a rugalmas munkavégzést, az összetettebb feladatokban való nyugodt elmélyülés lehetőségét - így várhatóan hosszú távon is velünk marad ez a munkavégzési forma. Éppen ezért érdemes kétféle csoportmunka-metódusra készülnünk a következő években: fel kell vérteznünk magunkat egy online és egy offline kommunikációs eszköztárral is, hiszen a különböző helyzetekben eltérő módszerek vezetnek majd sikerre.

A hibrid munkavégzésben a felsőoktatásban általában megszerezhető skilleken túl olyan készségek is szükségessé válnak, mint a kamerán keresztüli meggyőzés vagy a digitális csapatmunka – mondta Papp-Váry Árpád, a Metropolitan Egyetem Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Karának dékánja. – A Metropolitan Egyetemen ezért a kommunikáció, az érzelmi intelligencia vagy a konfliktuskezelés mellett a digitális készségekkel is foglalkozunk, hogy a pályakezdők már úgy lépjenek a munkaerőpiacra, hogy tisztában vannak a különböző felületeken alkalmazható eltérő kommunikációs módszerekkel.”

Külső segítségre is szükség lehet

A hibrid munkavégzés olyan változást idézhet elő egy korábban gördülékenyen működő vállalat életében, ami lassan, de biztosan ronthatja a csoport teljesítményét. Ennek megelőzésében vagy megoldásában segíthet egy team coach, akinek a feladata az, hogy az adott csoport tudatossága javuljon és elérje azt az optimumot, ahogyan a legjobban tud működni. Ehhez tisztában kell legyen azzal, mi miért és hogyan zajlik a közös munka során. A jellemzően hónapokon át tartó, néhány hetente lefolytatott beszélgetések nyomán kirajzolódnak az együttműködés kérdéses, illetve jól működő területei, miközben a coaching folyamat az egyének soft skilljeit is támogatja, fejleszti.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA