- Hirdetés -

Új lehetőség a katásoknak

|

- Hirdetés -

Kiszámíthatóság, képzés, karrier. Kampányt indít az üzleti szolgáltatókat tömörítő szervezet, az ABSL Hungary, hogy enyhítse a szektor munkaerőhiányát. A csaknem 90 ezer főt foglalkoztató iparágban legalább 4 ezer betöltetlen álláshely van. Akinek van nyelvtudása, akár már holnap találhat magának állást. Az elmúlt években dinamikusan növekvő, egyre több iparágat kiszolgáló és egyre több szakembert felszívó szektor az ABSL Hungary elnöke szerint lehetőséget jelenthet a karrierváltáson gondolkodó eddigi KATA-s vállalkozóknak is.

Az eddig katás vállalkozóként szolgáltató szakemberek felé nyit a magyarországi üzleti szolgáltatókat tömörítő szervezet, az ABSL Hungary. A kampány célja, hogy enyhítse az iparágra ma jellemző és állandósult 5%-os szakemberhiányt. A fókuszban a nyelvtudással rendelkező, karrierváltásra nyitott szakemberek vannak. IT-sok, tolmácsok, fordítók, pénzügyi végzettségűek.

Az üzleti szolgáltatásokat jellemzően külföldi ügyfeleknek biztosító iparág egyik fontos jellemzője, hogy hosszútávon stabil és kiszámítható karriert biztosít. Az ABSL Hungary elnöke, Lenk István szerint a folyamatosan változó nemzetközi környezet az elmúlt években rákényszerítette a szektor képviselőit, hogy a versenyképességük megőrzése érdekében rendszeresen képezzék munkavállalóikat, ami munkaerő-piaci előnyt jelenthet az iparágban dolgozóknak a jövőben. Ezért azok számára, akik a megváltozott adózási környezetben karrierváltáson gondolkodnak, az üzleti szolgáltatói szektor jó lehetőségeket tartogathat.

Magyarország egyik legnagyobb pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó társasága, a Process Solutions ügyvezetője szerint a KATA kérdésnek két oldala van. Az egyik a vitathatatlanul kedvező adózás, ugyanakkor ott van a jövő szempontjából kockázatos másik oldal is, a tételes adófizetés eredményezte alacsonyabb ellátási alap, ha valaki állami nyugdíjellátásban is gondolkodik. Szalai András szerint az üzleti szolgáltatói szektorban a versenyképes bérek mellett a foglalkoztatás adta biztonságot is élvezheti, aki munkavállalóként folytatja a pályáját.

Katona István, a Celanese Hungary Kft. ügyvezetője szerint a biztonság és a kiszámíthatóság a szektor egyik munkaerő-piaci előnye a munkavállalók számára. Az elmúlt években a folyamatos bővülés jellemezte az üzleti szolgáltatói szektort. A legnagyobb kihívást is ez jelentette, vagyis az, hogy az egyre bővülő megrendelői állományt hogyan tudják humán erőforrással biztosítani. Emellett a munkavállalók megtartása is komoly feladat volt. Mindezek együtt azt jelentik, hogy az iparág munkavállalói más szektorokkal összehasonlítva nagyobb biztonságban voltak.

A szektorban dolgozóktól érkező visszajelzések alapján, az iparág egyik fontos jellemzője a közösségi élmény, ami az elmúlt években felértékelődött a munkavállalók számára. A bp magyarországi ügyvezetője Kulczycki Julianna szerint az üzleti szolgáltatói szektor ezt a munkavállalói értéket úgy tudja biztosítani, hogy közben rugalmas és a pandémia ideje alatt sokak körében jól bevált home office lehetőségét is megtartotta, ugyanakkor az irodában kivételes munkakörnyezetet biztosít.

A munkaerő-piaci tartalékok felkutatása folyamatos feladatot jelent a HR szolgáltató cégek számára. A Trenkwalder, mint Magyarország egyik legnagyobb munkaerő-piaci szolgáltatója a saját adatbázisa alapján azt látja, hogy csaknem 40 ezer szakképzett, úgynevezett fehérgalléros munkavállaló hiányzik a piacról. G. Nagy Balázs a Trenkwalder Magyarország ügyvezetője szerint ma az egyik legjobb lehetőség a karrierváltásra kész, eddig magánvállalkozóként szolgáltató munkavállalók számára az üzleti szolgáltatói szektor. A Trenkwalder mint közvetítő és outsourcing szolgáltató több száz, magasan képzett szakember számára kínál nyitott pozíciókat Magyarország egész területén.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Többet gondolkozunk a karácsony ajándékok beszerzése előtt

Benne vagyunk az adventi időszakban, de ez a korábbi években nem jelentette azt, hogy el is kezdik az emberek a karácsonyi ajándékok beszerzését – mégis úgy tűnik, hogy ebben az évben többen vannak azok,...

11 országban látható a Paprika Studios dokumentumfilm-sorozata

Múlt hét csütörtöktől nem csak Lengyelországban, de a Viaplay platformján keresztül további 10 országban is elérhető az „Embertől emberig” című, ukrajnai menekültek életét bemutató mini dokumentumfilm-sorozat. Amióta Oroszország megszállta Ukrajnát egyetlen ország sem fogadott...

Ingyen nézhetünk kisfilmeket és animációkat

Január 6-ig a Cinemira Gyerek-és Ifjúsági Filmfesztivál 45, fiataloknak szóló kisfilmet és animációt tesz elérhetővé ingyenesen, korosztály szerinti keresési lehetőséggel a Cinemira Stream szolgáltatás keretében. A fesztivál keddtől egy hónapon át az eddigi legjobb versenyfilmjeiből...

Ezekkel a kihívásokkal küzdenek a webáruházak

A webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp. A szereplők már a kereslet visszaesését is érzékelik. A legtöbben a szállítási nehézségeket és az inflációt jelölték...

A 24.hu-n mutatják be a Compact TV új dokumentumfilm-sorozatát

A sorozat hét szereplőn és hét történeten keresztül mutatja be, hogyan látják a világot a mai huszonévesek. Mind más háttérrel és életfelfogással rendelkeznek, ám sok szempontból nagyon hasonló kérdésekkel találják szembe magukat a felnőtté...

Saját stúdiót épített a Ringier

Dinamikusan bővíti videós tartalomkínálatát a Ringier Hungary, ehhez pedig egy saját, a televíziós stúdiók technikai tudásával konkuráló technikai teret épített székházában a médiavállalat. A november közepi indulás óta napi két-három felvétel készül elsősorban a...

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erősödött tavaly a régió reklámpiaca

Tavaly a közép-kelet-európai régióban összesen 9,5 milliárd eurós volt a reklámköltés, ami éves összevetésben 14 százalékos bővülést jelentett – derül ki a CANnual Report idei kiadásából. Rácáfolva a korábbi pesszimista várakozásokra a magyar reklámpiac...

Többet gondolkozunk a karácsony ajándékok beszerzése előtt

Benne vagyunk az adventi időszakban, de ez a korábbi években nem jelentette azt, hogy el is kezdik az emberek a karácsonyi ajándékok beszerzését – mégis úgy tűnik, hogy ebben az évben többen vannak azok,...

11 országban látható a Paprika Studios dokumentumfilm-sorozata

Múlt hét csütörtöktől nem csak Lengyelországban, de a Viaplay platformján keresztül további 10 országban is elérhető az „Embertől emberig” című, ukrajnai menekültek életét bemutató mini dokumentumfilm-sorozat. Amióta Oroszország megszállta Ukrajnát egyetlen ország sem fogadott...

Ingyen nézhetünk kisfilmeket és animációkat

Január 6-ig a Cinemira Gyerek-és Ifjúsági Filmfesztivál 45, fiataloknak szóló kisfilmet és animációt tesz elérhetővé ingyenesen, korosztály szerinti keresési lehetőséggel a Cinemira Stream szolgáltatás keretében. A fesztivál keddtől egy hónapon át az eddigi legjobb versenyfilmjeiből...

Ezekkel a kihívásokkal küzdenek a webáruházak

A webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp. A szereplők már a kereslet visszaesését is érzékelik. A legtöbben a szállítási nehézségeket és az inflációt jelölték...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....