A Huawei Technologies közvetlenül Magyarországról is elérhetővé tette több, a kiberbiztonságot növelő támogatását, illetve védelmi szolgáltatását, amelyek menedzsment és technológiai szinten is segítik a kormányzati, a távközlési és a vállalati szektor intézményeit. A hálózatbiztonságot tesztelő szolgáltatás (NSHS) a legújabb kiber- és információs fenyegetéseket is figyelembe véve teszteli a távközlési rendszerek biztonsági megfelelőségét, míg a vállalat kiberbiztonsági intelligencia rendszere (CIS) a Big Data-t és a gépi tanulást (machine learning) is felhasználva nyújt védelmet az összetettebb, APT-jellegű támadások ellen. Magyarországon a lakosság 80 százalékának internetezése és telefonálása zajlik valamilyen Huawei eszközön.
A Huawei mint a világ egyik vezető távközlési és infokommunikációs megoldás szállítója a világ 50 legnagyobb telekommunikációs szolgáltatója közül 45-öt tudhat jelenleg ügyfelei között, évente közel két millió új, a távközlési hálózatok alapjául szolgáló bázisállomást telepít világszerte. A vállalat magyarországi jelenlététét jól érzékelteti, hogy a hazai a felhasználók 80 százaléka valamilyen Huawei eszközt használ, amikor internet alapú vagy telefonos szolgáltatást vesz igénybe – hívást fogad, indít, vagy éppen böngészik az interneten. A vállalat széleskörű globális tapasztalatokat halmozott fel a telekommunikációs infrastruktúrák biztonságáról, és többek között erre alapozva indítja el távközlési és infokommunikációs ügyfelei számára Magyarországon is a hálózatbiztonságot tesztelő szolgáltatását (Network Security Hardening Service, NSHS).
Az NSHS-szolgáltatás a legújabb kiber- és információs fenyegetéseket, illetve gyengeségeket is figyelembe véve teszteli a távközlési rendszerek – így a modern és kevésbé modern eszközöket használó rendszerek biztonsági megfelelőségét egyaránt. A NSHS-t a Huawei a nemzetközi sztenderdek és ajánlások alapján indította el, a szolgáltatás célja, hogy megelőzze a lehetséges biztonsági incidenseket és sérülékenységeket. A rendszer az egyes szolgáltatók távközlési hálózatainak saját biztonsági előírásait is monitorozza, valamint optimalizálja a meglévő telekommunikációs infrastruktúra topológiáját, architektúrájukat. A szolgáltatás emellett javaslatokat is tesz a különböző tűzfalak használatára, valamint a legjobb iparági megoldások, nemzetközi ‘’best practice’’-ek alkalmazására.
A Huawei emellett Magyarországon is bemutatta új kiberbiztonsági intelligencia rendszerét (Cybersecurity Intelligence System- CIS), amely az APT (Advance Persistent Threat) jellegű, összetett, internet alapú támadásokkal szemben nyújt védelmet. Az intelligens rendszer a támadások kivédéséhez többek közt olyan technológiákat használ, mint a nagy mennyiségű adat elemzését biztosító Big Data, vagy a mesterséges intelligencia egyik ágaként ismert, gépi tanulás (machine learning). A CIS a legfontosabb infokommunikációs eszközök védelme érdekében pontosan azonosítja és kivédi az APT veszélyeket: a rendszer a kulcsadatok tömegadatokból történő kivonásával visszaállíthatja az APT megölési láncát (kill chain) és a több dimenzióban méri fel a kockázatokat, illetve a Big Data elemzése alapján izolált anomáliákat kapcsol össze.
A Huawei a kiberbiztonságot nem csupán adat- és eszközvédelemnek vagy információbiztonságnak tekinti, hanem egy teljes ökoszisztémának, amely mindezeket magában foglalja. A vállalat szerint a kibervédelemben a legfontosabb az átláthatóság, és az ABC stratégia (Assume nothing, Believe no one, Check everything, azaz Ne feltételezz semmit, ne higgy senkinek és mindent ellenőrizz!). A Huawei ezt a stratégiát alkalmazza saját, teljes körű kibervédelmében, illetve segít ügyfeleinek ennek megvalósításában. A Huawei kibervédelem iránti elkötelezettségét jelzi, hogy a vállalat összes munkavállalójának 1,6 százaléka teljes munkaidőben kiberbiztonsággal foglalkozik, a cég globális K+F kiadásainak pedig mintegy 5 százalékát fordítja erre a célra.
- Hirdetés -
Új lehetőségek a Huawei-től
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Ilyen autóra elég a munkáshitel
A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány
Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
Új tablettel erősít a Honor
December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
Minden tizedik magyar állást keres
Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez
Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n
Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
Átalakuló streamingvilág
A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
Újabb díjat nyert a K&H
Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi
A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -