- Hirdetés -

Új megoldásokkal lehet hatékonyabb a kibervédelem

|

- Hirdetés -

Egyre jelentősebb a digitalizáció a vállalatoknál, ezzel együtt azonban a kiberbiztonsági támadásoknak is jobban ki vannak szolgáltatva. A Micro Focus friss felmérése szerint a cégek biztonsági csapatai számára az jelenti a legnagyobb nehézséget, hogy a megnövekedett támadási felületen is képesek legyenek megfelelően monitorozni az eseményeket. A technológia nyújtotta új kihívásokra szintén a technológia adja meg a választ: fejlett megoldások, mesterséges intelligencia és gépi tanulás segítik a szervezetek rendszereinek védelmét.

A Micro Focus kiadta a legfrissebb State of Security Operations kutatását, amelyben évről évre összegzi a vállalatok biztonsági központjainak (SOC) tapasztalatait az IT-biztonságért felelős döntéshozók meglátásai, visszajelzései alapján. A felmérésben jól láthatóan kirajzolódnak a legfontosabb trendek, illetve feltérképezhetők az aktuális kihívások és azok lehetséges megoldásai.

Új szelek fújnak

A legfrissebb jelentés megállapításai szerint tavaly új időszak kezdődött a vállalati biztonság életében: beléptünk a felgyorsult digitális növekedés korszakába, és ennek megfelelően változtak a prioritások és a kihívások a vállalatoknál is. Ezt megelőzően, 2014-től kezdődően az adatközponti átalakítások határozták meg leginkább ezt a területet, míg a 2008-2014-ig terjedő periódus volt a fenyegetések kezelésének korszaka, 2001 és 2008 között pedig a compliance feltételek teljesítése okozta a legtöbb nehézséget.

A vállalatok most a digitalizációs folyamatok felgyorsítására fókuszálnak, hogy lépést tudjanak tartani a technológiai fejlődéssel és a gyorsan változó piaci igényekkel. Ez azonban a kiberbűnözők számára egyre nagyobb támadási felületet jelent, hiszen ha több a digitalizált megoldás és szolgáltatás, az a rosszindulatú támadóknak több lehetőséget nyújt arra, hogy betörhessenek a cég rendszerébe.

A vállalati biztonsági szakemberek számára ezért napjainkban az jelenti a legnagyobb kihívást, hogy ezen a folyamatosan növekvő támadási felületen is képesek legyenek monitorozni a fenyegetéseket – a Micro Focus kutatásában részt vevők 40 százaléka jelezte, hogy ez komoly problémát jelent a vállalatánál. 37 százalék jelölte meg fontos kihívásként, hogy kiterjesszék a folyamatokat a felhő- és hibrid környezetekbe. A toplista harmadik helyére pedig a kitettség csökkentése és a fenyegetések megelőző jellegű észlelése került 32 százalékkal.

Sok a fenyegetés, kevés az ember

Mindez a pandémia egyéb hatásaival együtt arra sarkallta a vállalatokat az elmúlt időszakban, hogy kiemelt figyelmet fordítsanak a biztonsági központok fejlesztésére. A válaszadók 85 százalékánál bővítették a költségkeretet, és ugyanekkora arányban mondták azt, hogy szigorúbban monitorozzák és auditálják a távoli munkavégzéssel járó hozzáféréseket és jogosultságokat.

A válaszadók 73 százalékánál a személyzeti állomány is növekedett a biztonsági csapatokban, ugyanakkor szinte mindenhol problémát okoz a szakemberhiány: a válaszadók 97 százalékánál szükség lenne még több kollégára a biztonsági központban. A legnagyobb igény a fenyegetések észlelése és az elemzések terén érezhető. A szakemberhiányon és a biztonsági kihívásokon modern megoldásokkal igyekeznek enyhíteni a cégeknél: a válaszadók 79 százalékánál tovább folytatták a fejlett technológiák bevezetését és alkalmazását a folyamatosan változó és fejlődő fenyegetések monitorozására és elhárítására.

Az igényekre természetesen a Micro Focus is nagy figyelmet fordít, ezért is fejleszti tovább folyamatosan az új elvárásoknak megfelelően a piacvezetők közé tartozó SIEM megoldását, az ArcSight-ot. A megoldás mesterséges intelligenciát és gépi tanulást is használ a fenyegetések észleléséhez és kivédéséhez. Rendkívül kevés fals pozitív találatot ad, ezért a szakembereknek csak azokkal az incidensekkel kell foglalkozniuk, amelyek valóban nagy figyelmet érdemelnek. Az azonosított támadások kezelését és elhárítását pedig beépített SOAR-képességekkel és automatizált, előre meghatározott válaszlépésekkel segíti a rendszer.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar okosotthon-megoldás hódít Kanadában

A Chameleon Smart Home Nyrt., a vezető magyar okosotthon-startup és az UpHome Canada Ltd. megállapodást kötött, amelyek keretében a kanadai vállalat kizárólagos jogot kapott a Chameleon Smart Home rendszereinek forgalmazására Kanadában és az észak-amerikai...

Hosszabbít a nyárnyitó fesztivál

A tervezettnél is hosszabb lesz, öt napig tart Magyarország legújabb fesztiválja, az Örvényesvölgy Fesztivál! A Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program támogatásával megvalósuló, már eddig is izgalmas gyerekprogramokban bővelkedő eseménysorozatot a szervezők egy további...

Kiderült, mennyit költünk egészségügyre

A magyarok elsősorban az ellátáshoz való gyorsabb hozzájutás és a nagyobb odafigyelés miatt hajlandóak fizetni a magánorvosi ellátásért, ám érthető módon sokak számára jelent visszatartó erőt ezzel kapcsolatban, hogy nincs pénzük a fizetős ellátásra,...
Szerencsekerék Kasza Demcsák

A Szerencsekerék nyerte a hetet

Tovább erősödött a TV2, főként a hétköznap esti műsoraiknak köszönhetően. A heti műsoros toplista élén a Szerencsekerék végzett, az RTL-es produkciók közül A mi kis falunk vonzotta a legtöbb nézőt és ott volt az...

Gigamagazinnal ünnepel a Street Kitchen

Extra mellékletekkel, megújult magazindizájnnal és egy brutális nyereményjátékkal örvendeztetik meg az olvasókat.Tizedik születésnapját ünnepli a Street Kitchen, amelynek csapata az elmúlt egy évtizedben közel 9000 receptet és 7760 percnyi videós tartalmat készített a sütés-főzés...

A Well PR-ral újít a Gránit Pólus

Az ország több ikonikus ingatlanát üzemeltető Gránit Pólus csoport nemcsak arculatában, de teljes kommunikációjában is megújul. Ingatlanpiaci szerepén túl azzal is értéket kíván teremteni, hogy segít eligazodni a jövő társadalmi, környezeti és technológiai trendjeinek...

Új vezetővel erősít a Kulcs-Soft

2023. májusától Szabó Márton tölti be a magyar piac egyik jelentős szoftvercége, a KKV-k számára ügyviteli, könyvelési és bérszámfejtési szoftvermegoldásokra specializálódott Kulcs-Soft termékfejlesztési vezetői pozícióját. Márton neve összekapcsolódik a leglátogatottabb magyar fejlesztésű közösségi oldallal,...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Idén Veszprém lesz a kiemelt helyszín a Múzeumok éjszakáján

Június 24-én, szombaton rendezik meg a Múzeumok éjszakáját, amelynek kiemelt helyszíne az idén Veszprém lesz. A tavalyihoz hasonlóan idén is több száz helyszínen több ezer programmal készülnek a múzeumok és kiállítóterek, koncertekkel, tárlatvezetésekkel, interaktív...

Messze még a streaming-láz vége

Bár a piac legnagyobb szolgáltatói már lassabban nőnek, egy friss előrejelzés szerint messze még a streaming-láz vége. A Digital TV Research prognózisa alapján az SVOD-előfizetések száma 2022 és 2028 között 400 millióval nő majd...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre több programmal csábít a balatoni fesztivál

A nyár kellős közepén, július 27-én másodszor indul el Zamárdiban a ZamJam fesztivál, amelynek kínálata mostanra sok-sok újdonsággal bővült. 20 helyszínen közel 100 programmal várja a látogatókat a teraszokon, utcákon és tereken, szárazföldön és...

Magyar okosotthon-megoldás hódít Kanadában

A Chameleon Smart Home Nyrt., a vezető magyar okosotthon-startup és az UpHome Canada Ltd. megállapodást kötött, amelyek keretében a kanadai vállalat kizárólagos jogot kapott a Chameleon Smart Home rendszereinek forgalmazására Kanadában és az észak-amerikai...

Hosszabbít a nyárnyitó fesztivál

A tervezettnél is hosszabb lesz, öt napig tart Magyarország legújabb fesztiválja, az Örvényesvölgy Fesztivál! A Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program támogatásával megvalósuló, már eddig is izgalmas gyerekprogramokban bővelkedő eseménysorozatot a szervezők egy további...

Kiderült, mennyit költünk egészségügyre

A magyarok elsősorban az ellátáshoz való gyorsabb hozzájutás és a nagyobb odafigyelés miatt hajlandóak fizetni a magánorvosi ellátásért, ám érthető módon sokak számára jelent visszatartó erőt ezzel kapcsolatban, hogy nincs pénzük a fizetős ellátásra,...
Szerencsekerék Kasza Demcsák

A Szerencsekerék nyerte a hetet

Tovább erősödött a TV2, főként a hétköznap esti műsoraiknak köszönhetően. A heti műsoros toplista élén a Szerencsekerék végzett, az RTL-es produkciók közül A mi kis falunk vonzotta a legtöbb nézőt és ott volt az...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....