- Hirdetés -

Új megoldásokkal lehet hatékonyabb a kibervédelem

|

- Hirdetés -

Egyre jelentősebb a digitalizáció a vállalatoknál, ezzel együtt azonban a kiberbiztonsági támadásoknak is jobban ki vannak szolgáltatva. A Micro Focus friss felmérése szerint a cégek biztonsági csapatai számára az jelenti a legnagyobb nehézséget, hogy a megnövekedett támadási felületen is képesek legyenek megfelelően monitorozni az eseményeket. A technológia nyújtotta új kihívásokra szintén a technológia adja meg a választ: fejlett megoldások, mesterséges intelligencia és gépi tanulás segítik a szervezetek rendszereinek védelmét.

A Micro Focus kiadta a legfrissebb State of Security Operations kutatását, amelyben évről évre összegzi a vállalatok biztonsági központjainak (SOC) tapasztalatait az IT-biztonságért felelős döntéshozók meglátásai, visszajelzései alapján. A felmérésben jól láthatóan kirajzolódnak a legfontosabb trendek, illetve feltérképezhetők az aktuális kihívások és azok lehetséges megoldásai.

Új szelek fújnak

A legfrissebb jelentés megállapításai szerint tavaly új időszak kezdődött a vállalati biztonság életében: beléptünk a felgyorsult digitális növekedés korszakába, és ennek megfelelően változtak a prioritások és a kihívások a vállalatoknál is. Ezt megelőzően, 2014-től kezdődően az adatközponti átalakítások határozták meg leginkább ezt a területet, míg a 2008-2014-ig terjedő periódus volt a fenyegetések kezelésének korszaka, 2001 és 2008 között pedig a compliance feltételek teljesítése okozta a legtöbb nehézséget.

A vállalatok most a digitalizációs folyamatok felgyorsítására fókuszálnak, hogy lépést tudjanak tartani a technológiai fejlődéssel és a gyorsan változó piaci igényekkel. Ez azonban a kiberbűnözők számára egyre nagyobb támadási felületet jelent, hiszen ha több a digitalizált megoldás és szolgáltatás, az a rosszindulatú támadóknak több lehetőséget nyújt arra, hogy betörhessenek a cég rendszerébe.

A vállalati biztonsági szakemberek számára ezért napjainkban az jelenti a legnagyobb kihívást, hogy ezen a folyamatosan növekvő támadási felületen is képesek legyenek monitorozni a fenyegetéseket – a Micro Focus kutatásában részt vevők 40 százaléka jelezte, hogy ez komoly problémát jelent a vállalatánál. 37 százalék jelölte meg fontos kihívásként, hogy kiterjesszék a folyamatokat a felhő- és hibrid környezetekbe. A toplista harmadik helyére pedig a kitettség csökkentése és a fenyegetések megelőző jellegű észlelése került 32 százalékkal.

Sok a fenyegetés, kevés az ember

Mindez a pandémia egyéb hatásaival együtt arra sarkallta a vállalatokat az elmúlt időszakban, hogy kiemelt figyelmet fordítsanak a biztonsági központok fejlesztésére. A válaszadók 85 százalékánál bővítették a költségkeretet, és ugyanekkora arányban mondták azt, hogy szigorúbban monitorozzák és auditálják a távoli munkavégzéssel járó hozzáféréseket és jogosultságokat.

A válaszadók 73 százalékánál a személyzeti állomány is növekedett a biztonsági csapatokban, ugyanakkor szinte mindenhol problémát okoz a szakemberhiány: a válaszadók 97 százalékánál szükség lenne még több kollégára a biztonsági központban. A legnagyobb igény a fenyegetések észlelése és az elemzések terén érezhető. A szakemberhiányon és a biztonsági kihívásokon modern megoldásokkal igyekeznek enyhíteni a cégeknél: a válaszadók 79 százalékánál tovább folytatták a fejlett technológiák bevezetését és alkalmazását a folyamatosan változó és fejlődő fenyegetések monitorozására és elhárítására.

Az igényekre természetesen a Micro Focus is nagy figyelmet fordít, ezért is fejleszti tovább folyamatosan az új elvárásoknak megfelelően a piacvezetők közé tartozó SIEM megoldását, az ArcSight-ot. A megoldás mesterséges intelligenciát és gépi tanulást is használ a fenyegetések észleléséhez és kivédéséhez. Rendkívül kevés fals pozitív találatot ad, ezért a szakembereknek csak azokkal az incidensekkel kell foglalkozniuk, amelyek valóban nagy figyelmet érdemelnek. Az azonosított támadások kezelését és elhárítását pedig beépített SOAR-képességekkel és automatizált, előre meghatározott válaszlépésekkel segíti a rendszer.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...

Így lehet sikeres a digitális átállás

Az ipari vállalkozások 94 százaléka szerint a digitális átalakulás nagy hatással lesz a működésükre a következő 2-3 évben, ugyanakkor 55 százalékuk még mindig csak részben felkészült a hatékony digitalizációra – derül ki a Schneider...

Egyre népszerűbb a telekocsizás

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és...

Újabb GLAMOUR Bookazine érkezik

A szerkesztőség hitvallása szerint olyan „időtálló” kiadványt készítettek ismét, amit a kávézóasztalra majd a könyvespolcra szánnak. A címlapot – melyen Pataki Ági filmproducer és green_of_daisy, azaz Bukovicsné Békefi Daisy go green nagykövet szerepelnek –...

A Stevie Awards for Women döntőjében Samu Tímea

A The Stevie Awards for Women in Business díjon shortlistes lett a Samu Tímea, a JCDecaux Hungary Zrt. vezérigazgatója által vezetett és megvalósított „keresdagalambot” projekt, a Communication&Marketing (developed for/by women) kategóriában. A The Stevie...

Tovább erősít játék-fronton a Netflix

Új videojáték-stúdiót hoz létre a Netflix, ez már a negyedik műhely lesz, ahol a streaming-óriás számára készítenek majd játékokat. A cég egyelőre nagyon kezdőnek számít a játékpiacon, a múlt hónapban napi szinten csak 1,6...

Jövőre sem lesz könnyebb az életünk

Recesszió, gyorsuló infláció, vészesen romló külső egyensúly - a GKI Gazdaságkutató Zrt. előrejelzése 2022-re és 2023-ra.A GKI jelenlegi előrejelzése a szokásosnál is nagyobb bizonytalanság közepette készült, ráadásul a tendenciák megértését nehezíti a gazdasági folyamatok...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ösztöndíjprogramot indít a Central Médiacsoport

Central Digitális Akadémia néven egy képzéssel egybekötött gyakornoki programot indít a Central Médiacsoport. A kiadóvállalat számára a hiteles és független tájékoztatás mellett nagyon fontos az utánpótlásnevelés, a fiatalok képzése és a tudásmegosztás is. A...

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...
- Hirdetés -

Don't Miss

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Busásan megtérül a fenntartható terméktervezés

Bár még csak a vállalatok 22 százaléka tette a terméktervezési stratégiája kulcsfontosságú elemévé a fenntarthatóságot, annak beemelése egyre sürgetőbbé válik nemcsak a környezettudatosság, de annak egyéb hosszútávú pozitív hatásai miatt is.A szervezeteknek be kell...

Tudatosságra tanítanak Ördög Nóráék

Tapasztalatok, személyes történetek, sikerek és kudarcok – Ördög Nóra előtt megnyíltak a PlanAll Day – A Tudatosság Napja előadói. A Corinthia Hotel Budapestben november 11-én tartandó egész napos rendezvényen Almási Kitti, Csufor Lilla, Gangel...

Élelmiszervásárlásnál nem nézzük a fenntarthatóságot

Ár, íz, egészségesség – egy friss hazai kutatás szerint ezek a legfontosabb szempontok, amelyek meghatározzák a hazai fogyasztók élelmiszervásárlásait, miközben sem a hazai eredet, sem pedig a fenntarthatóság nem számít lényegesnek. Ez utóbbi azért...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....