- Hirdetés -

Új trendek a csapatépítésben

|

- Hirdetés -

Sosem volt ennyire fontos a csapatépítés, mint most: a gazdasági körülmények megváltoztak, a jó munkaerő megtartása elsőrendű feladat egy vezető számára, amihez – bár az is nagyon lényeges – de a megfelelő mértékű fizetés ma már kevés. Figyelmet kell fordítani a munkatársak jóllétére, jó közérzetére is, mert az az alapja annak, hogy mind mentálisan, mind fizikai értelemben egészségesek maradjanak.

A Covid időszak lecsengése után újra kezd teret nyerni a személyes csapatépítés, aminek a home office elterjedése miatt a korábbinál is nagyobb jelentősége van. Ma már a közös kocsmázáson túl számos más lehetőség áll rendelkezésre ahhoz, hogy a munkatársak egymás társaságában tudjanak kikapcsolódni, élményeket szerezni, magánemberként is megismerni azt, akivel nap mint nap együtt dolgoznak.

Az elmúlt tíz évben egyértelműen a szabadulószoba volt a csapatépítő programok csúcsa, mára azonban bővült a kör, többek között olyan újdonságokkal, mint a pörgős, interaktív nyomógombos kvízjátékok vagy éppen városi nyomozás Budapest utcáin.

„Azt tapasztaljuk, hogy iszonyatosan vágytak rá az emberek, hogy kiléphessenek a kényszerű védőburokból, amibe az elmúlt két év beleerőltette őket. Bár a technika fejlettsége lehetővé tette a kapcsolattartást az elzárás időszakában is az online térben való csapatépítésre (online és digitális szabadulószoba, online kvíz), az mégsem tudta teljes mértékben pótolni egy élő, személyes program élményét” – elevenítette fel Pattantyús Ádám, a vetelkedoszoba.hu vezetője, akitől azt is megtudtuk, hogy a szervezők újult erővel vágtak bele, hogy izgalmas, innovatív megoldásokkal felhőtlen szórakozást biztosítsanak mindenki számára.

Vetélkedőszoba az új favorit

A hagyományos kocsmakvízek és a népszerű televíziós kvízműsorok mintájára jelent meg Magyarországon elsőként a Sweet Escape Kft. által üzemeltetett szabadulószoba kínálatában a vetélkedőszoba, amelyben egy igazi nyomógombos, hangeffektes, humoros kérdésekkel megtűzdelt vetélkedőbe csöppennek a résztvevők, és annyit nevetnek, mint még soha.

„A kvízműsorokról az a kép él bennünk, hogy tudást, műveltséget igényelnek és roppant kínos, ha valaki nem jól szerepel. Nálunk a jókedven, a nevetésen van a hangsúly, ennek megfelelően olyan témakörökből állítottuk össze a kérdéseket, amelyekre bárki tudhatja a választ, mégis kihívást jelentenek. Például különböző orrokat ábrázoló képek közül kell kiválasztani, melyik tartozik a tevéhez. És egyben izgalmas is, hiszen aki előbb nyomja meg a rádiófrekvenciás nyomógombot, az oldhatja meg a feladványt” – avatott be a részletekbe Pattantyús Ádám.

Az Orczy-kert szomszédságában lévő stúdióban harminc ember játszhat egyszerre, de lehetőség van országosan külső helyszínre is telepíteni a vetélkedőt akár 40-50 főre.

„Bejártuk már vele az egész országot, voltunk legénybúcsún, lánybúcsún, esküvőn, de baráti társaságok és munkahelyi kollektívák is hívtak már meg bennünket saját terepükre. Mi, animátorok is roppantul élvezzük azt az órát vagy másfél órát, amíg egy-egy kvíz tart. És a visszajelzések szerint a játékosok is, hiszen jelenleg 160 értékelésnél tartunk, amelyek mindegyike ötcsillagos” – jegyezte meg a vetélkedőszoba ötletgazdája.

Nyomozás Budapest utcáin

Szintén nagy népszerűségnek örvend a városi nyomkereső játék, amely Budapest utcáin zajlik. 4-6 fős csapatok egy közös pontról indulnak útnak a szervezőktől kapott nyomkereső csomagjukkal, hogy rejtvényeket, kódokat megfejtve, egy térkép iránymutatásait követve jussanak el a végső megoldásig. A játék egyfajta kulturális csemege is, hiszen 2,5 órás időtartama alatt nagyjából egy metrómegállónyi területet bejárva a feladványok olyan rejtett építészeti kincsekre, motívumokra, elemekre hívják fel a figyelmet, amelyek jelenlétét korábban talán nem is realizáltuk.

„Jelenleg négy zónánk van kialakítva a fővárosban, akár több mint 100 fő tud egyszerre játszani. Saját innovációnk, hogy mindezek mellett a csapatok egy linket is kapnak induláskor, amelyen keresztül mobiltelefonjukkal követni tudják két jelentős figura, a bérgyilkos és az informátor mozgását. Míg a bérgyilkost kerülniük kell, hiszen, ha egymásba botlanak, és a bérgyilkos által találat éri a csapat bármely tagját, azaz fényképet tud készíteni róluk, az súlyos mínuszpontokat jelent játék végén a csapatnak. Ezzel szemben az informátortól lényeges információkat gyűjthetnek be, ami segítheti őket a nyomozás eredményességében. Olyan, mint egy stratégiai társasjáték, csak élőben, a városban” – fejtette ki Pattantyús Ádám.

Ez a program szintén erős csapatépítő jelleggel bír, hiszen a siker csakis együtt érhető el, az egyes részfeladatokat taktikusan kell felosztani a csapattagok között a hatékonyság érdekében.

Egyéni igényekre szabva

A Covid időszakban felerősödött az online térben is megvalósítható programok iránti igény, és bár szerencsére ma már a kényszerűség nem hajt ebbe az irányba, a lehetőség továbbra is adott. Ezek nagy előnye, hogy mindenki akár saját otthonából is bekapcsolódhat, mégis része lehet a közös játék adta élményben. Az online vagy digitális szabadulószobákban helyszíni animátorokat irányítva juthatnak el a játékosok a megoldásig.

„Természetesen a családok sem maradnak ki a közös programlehetőségből, a kisebbekre is gondolva alakítottuk ki szabadtéri kincskereső játékainkat, Budapesten már 4 helyszínen. A Tolvaj a Varázserdőben nevet viselő programnak például a mesésen felújított Orczy-kert ad otthont és a növényzet, valamint a tereptárgyak kínálta lehetőségeket kihasználva izgalmas állomásokon keresztül vezetjük el a résztvevőket a kincsesládáig. Ezt a programot minden korosztály nagyon kedveli, kellemes kikapcsolódást nyújt egy igazán szép környezetben” – ismertette a szabaduloszoba.hu vezetője, hozzátéve, hogy mindegyik programtípus esetében egyéni kívánságok teljesítésére is lehetőség nyílik, a kreatív energiákkal bőven megáldott csapat a tervezéstől a megvalósításig igyekszik életre kelteni az elképzeléseket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...

Így lehet sikeres a digitális átállás

Az ipari vállalkozások 94 százaléka szerint a digitális átalakulás nagy hatással lesz a működésükre a következő 2-3 évben, ugyanakkor 55 százalékuk még mindig csak részben felkészült a hatékony digitalizációra – derül ki a Schneider...

Egyre népszerűbb a telekocsizás

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és...

Újabb GLAMOUR Bookazine érkezik

A szerkesztőség hitvallása szerint olyan „időtálló” kiadványt készítettek ismét, amit a kávézóasztalra majd a könyvespolcra szánnak. A címlapot – melyen Pataki Ági filmproducer és green_of_daisy, azaz Bukovicsné Békefi Daisy go green nagykövet szerepelnek –...

A Stevie Awards for Women döntőjében Samu Tímea

A The Stevie Awards for Women in Business díjon shortlistes lett a Samu Tímea, a JCDecaux Hungary Zrt. vezérigazgatója által vezetett és megvalósított „keresdagalambot” projekt, a Communication&Marketing (developed for/by women) kategóriában. A The Stevie...

Tovább erősít játék-fronton a Netflix

Új videojáték-stúdiót hoz létre a Netflix, ez már a negyedik műhely lesz, ahol a streaming-óriás számára készítenek majd játékokat. A cég egyelőre nagyon kezdőnek számít a játékpiacon, a múlt hónapban napi szinten csak 1,6...

Jövőre sem lesz könnyebb az életünk

Recesszió, gyorsuló infláció, vészesen romló külső egyensúly - a GKI Gazdaságkutató Zrt. előrejelzése 2022-re és 2023-ra.A GKI jelenlegi előrejelzése a szokásosnál is nagyobb bizonytalanság közepette készült, ráadásul a tendenciák megértését nehezíti a gazdasági folyamatok...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ösztöndíjprogramot indít a Central Médiacsoport

Central Digitális Akadémia néven egy képzéssel egybekötött gyakornoki programot indít a Central Médiacsoport. A kiadóvállalat számára a hiteles és független tájékoztatás mellett nagyon fontos az utánpótlásnevelés, a fiatalok képzése és a tudásmegosztás is. A...

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...
- Hirdetés -

Don't Miss

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Busásan megtérül a fenntartható terméktervezés

Bár még csak a vállalatok 22 százaléka tette a terméktervezési stratégiája kulcsfontosságú elemévé a fenntarthatóságot, annak beemelése egyre sürgetőbbé válik nemcsak a környezettudatosság, de annak egyéb hosszútávú pozitív hatásai miatt is.A szervezeteknek be kell...

Tudatosságra tanítanak Ördög Nóráék

Tapasztalatok, személyes történetek, sikerek és kudarcok – Ördög Nóra előtt megnyíltak a PlanAll Day – A Tudatosság Napja előadói. A Corinthia Hotel Budapestben november 11-én tartandó egész napos rendezvényen Almási Kitti, Csufor Lilla, Gangel...

Élelmiszervásárlásnál nem nézzük a fenntarthatóságot

Ár, íz, egészségesség – egy friss hazai kutatás szerint ezek a legfontosabb szempontok, amelyek meghatározzák a hazai fogyasztók élelmiszervásárlásait, miközben sem a hazai eredet, sem pedig a fenntarthatóság nem számít lényegesnek. Ez utóbbi azért...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....