- Hirdetés -

Magyar siker a Pezsgő Világbajnokságon

|

- Hirdetés -

A Pezsgő Világbajnokságon a Pearl&Z új magyar tradicionális pezsgőt bronzéremmel jutalmazták kategóriájában. Több ezer pezsgő versenyzett a világ minden tájáról a pezsgők legnagyobb megmérettetésén. Itt minősítették bronzéremmel a Pearl&Z-t, amelyhez az alapbor egri furmintból készül. A siker azért is jelentős, mert július közepén, a világ legnagyobb borversenyén a Decanter World Wine Award-on szintén bronzérmes lett a Pearl&Z, 54 ország 18.500 nevezett itala közül. Egy új magyar tradicionális pezsgőnek - ami alig egy éve jelent meg a magyar piacon - sikerült az, ami eddig keveseknek a világon: a legjelentősebb két világversenyen is dobogón tudott végezni az első évjáratával.

A Champagne és Pezsgő Világbajnokság (eredeti nevén Champagne & Sparkling Wine World Championships) a legszigorúbb és legnagyobb presztizzsel bíró megmérettetés a buborékos borok számára.

Az eredményhirdetés Magyarországnak is komoly dicsőséget hozott: a Pearl&Z új magyar tradicionális pezsgővel a világ elitjébe kerültünk.

Az egész világon egyre nagyobb divatja és keletje van a pezsgőnek, egyre több pezsgő készül, ami alól nem kivétel Magyarország sem, ahol egyre több új magyar pezsgő készül. A sikerig, főleg a nagy nemzetközi világversenyek dobogójáig viszont keveseknek sikerül eljutni. Az pedig, hogy egy új pezsgő első évjárata a pezsgők számára legjelentősebb két világversenyen is dobogón tud végezni, még nemzetközi viszonylatban is egyedülálló. Ez sikerült most a Pearl&Z-nek.

A Pearl&Z nevét 2021-ben, a Winelovers 100 teszten ismerhette meg a közönség, amikor is a pincészet bemutatkozása igen jól sikerült, hiszen első forgalmi tételével 3. helyet szerzett a pezsgők versenyében.

„Pezsgő- és champagne-rajongóként pár éve elhatároztam, hogy megmutatom, lehet olyan magyar pezsgőt készíteni, ami nemzetközi összevetésben is megállja a helyét. Ehhez első lépésként Ausztriából vásároltuk a mai ismeretek szerint itthon őshonos furmint klónokat. Elmondtam több szakértőnek, hogy a legjobb pezsgőt szeretném készíteni, erre ők egyhangúlag az osztrák klónokat javasolták.” – emelte ki Závodszky Zoltán, a Pearl&Z márka megálmodója. Hozzátette: „A 2021-es évjáratba már 25 % chardonnay is került, ez az arány később 50 %-ig fog eljutni. Tisztán chardonnay pezsgőt sokan készítenek, egy furmint-chardonnay házasítás viszont nem szokványos, tehát mindenképpen figyelemfelhívó tud lenni a nemzetközi piacon is.”

Bálint László nemzetközi borakadémikus szakmai segítségével az egri terroir új telepítésű furmint szőlőjét az ausztriai szakemberek és technológiák adta lehetőségekkel ötvözték. A Varros & Co. a minőségi champagne-ok és burgundiai borok kereskedője pedig úgy gondolta, hogy eljött az idő, hogy egy magyar pezsgőt is felvegyen a kínálatába és bemutassa a legjobb magyar és külföldi éttermeknek. Így állt össze a csapat, akik úgy gondolják, hogy a dobogós bemutatkozások csak a kezdetet jelentik.

„A Pearl&Z elsősorban a pezsgők iránti rajongásról és a minőség iránti elkötelezettségről szól”- mondja Závodszky Zoltán. „A magyar pezsgőkről általában rögtön érezhető, hogy melyik borvidékről származik, milyen szőlőből készült. A mi célunk az volt, hogy ezek ne legyenek dominánsak, csakis a pezsgős jegyek legyenek jelen. Kompromisszum nélküli ital készült, bízva a hazai és a nemzetközi elismerésben is, leginkább abban, hogy a magyar borok után a magyar pezsgők is bizonyíthassanak világszerte”.

Závodszky Zoltán több évtizede otthonosan mozog a borok és a borászkodás világában, egri és tokaji pincészeteivel is ért már el szép nemzetközi eredményeket. Egri szőlőiből készített már korábban is kifejezetten jó pezsgőt, de Ausztriában, a Szigetinél tett látogatása után nem volt kérdés, hogy szeretnének együtt dolgozni. „Világszínvonalú pezsgőüzembe érkeztünk” – emlékszik vissza a közgazdász-üzletember. Szerinte a „pezsgőkészítés technikai sport”, a megfelelő eszközök, technológia saját erőből történő biztosítása hatalmas befektetést igényel. Burgenlandban pedig mindez már a legprofibb szinten adott volt, miután a Szigetinél Európa 350 borászatának készítenek pezsgőt. Már a szőlőművelés és a szüret is az osztrákok útmutatásával zajlott, és az Egerben készült alapbort Golsba szállították pezsgősítésre.

A Varros&Co., eddig kizárólag champagne-ok és burgundi borok magyarországi forgalmazásával foglalkozó cégnek annyira megtetszett a Pearl&Z víziója, hogy elvállalták, itthon és külföldön egyaránt képviselik a márkát.

Az üzletember nem letarolni, inkább lenyűgözni akarja a világot az új márkával. Az első évjáratból mindössze 3500 palack készült, éttermekbe és pár privát vásárlóhoz fognak eljutni, a mennyiség később is meg fog állni évi 10 ezer palacknál. „Nincs más célom vele, mint egy kicsivel hozzájárulni ahhoz, hogy az emberek megismerjék és elkezdjék fogyasztani a magyar pezsgőt. Hogy az is bejárhassa azt az utat, amit a sikeres magyar borok egy-két évtizeddel ezelőtt már bejártak, és amire szerintem a magyar pezsgők is képesek lesznek” – mondta Závodszky Zoltán.

Magyarországon a világon másodikként indult a pezsgőkészítés

Gróf Széchenyi István nevezte első ízben a franciák gyöngyöző italát pezsgőnek. Az első magyar pezsgőgyár 1825-ben kezdte meg működését Pozsonyban, ezzel hazánkban – Franciaország után – a világon másodikként indult el a professzionális pezsgőkészítés. 1896-ban már évente 1,75 millió palack készült az országban, 23 gyárban. Abban az időben mind a termelés mind az egy főre jutó fogyasztás tekintetében hazánk a franciák után a második volt a világon. Akkoriban az emberek mindig találtak alkalmat arra, hogy pezsgő kerüljön a poharakba. A Pearl&Z készítőinek célja, hogy élesszük fel ezt a szép tradíciót és ne felejtsük Sir Winston Churchill örök érvényű mondását: „Egy meghitt, kétszemélyes vacsorához a legjobb választás egy magnum pezsgő… főleg, ha az egyik fél nem iszik!”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar okosotthon-megoldás hódít Kanadában

A Chameleon Smart Home Nyrt., a vezető magyar okosotthon-startup és az UpHome Canada Ltd. megállapodást kötött, amelyek keretében a kanadai vállalat kizárólagos jogot kapott a Chameleon Smart Home rendszereinek forgalmazására Kanadában és az észak-amerikai...

Hosszabbít a nyárnyitó fesztivál

A tervezettnél is hosszabb lesz, öt napig tart Magyarország legújabb fesztiválja, az Örvényesvölgy Fesztivál! A Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program támogatásával megvalósuló, már eddig is izgalmas gyerekprogramokban bővelkedő eseménysorozatot a szervezők egy további...

Kiderült, mennyit költünk egészségügyre

A magyarok elsősorban az ellátáshoz való gyorsabb hozzájutás és a nagyobb odafigyelés miatt hajlandóak fizetni a magánorvosi ellátásért, ám érthető módon sokak számára jelent visszatartó erőt ezzel kapcsolatban, hogy nincs pénzük a fizetős ellátásra,...
Szerencsekerék Kasza Demcsák

A Szerencsekerék nyerte a hetet

Tovább erősödött a TV2, főként a hétköznap esti műsoraiknak köszönhetően. A heti műsoros toplista élén a Szerencsekerék végzett, az RTL-es produkciók közül A mi kis falunk vonzotta a legtöbb nézőt és ott volt az...

Gigamagazinnal ünnepel a Street Kitchen

Extra mellékletekkel, megújult magazindizájnnal és egy brutális nyereményjátékkal örvendeztetik meg az olvasókat.Tizedik születésnapját ünnepli a Street Kitchen, amelynek csapata az elmúlt egy évtizedben közel 9000 receptet és 7760 percnyi videós tartalmat készített a sütés-főzés...

A Well PR-ral újít a Gránit Pólus

Az ország több ikonikus ingatlanát üzemeltető Gránit Pólus csoport nemcsak arculatában, de teljes kommunikációjában is megújul. Ingatlanpiaci szerepén túl azzal is értéket kíván teremteni, hogy segít eligazodni a jövő társadalmi, környezeti és technológiai trendjeinek...

Új vezetővel erősít a Kulcs-Soft

2023. májusától Szabó Márton tölti be a magyar piac egyik jelentős szoftvercége, a KKV-k számára ügyviteli, könyvelési és bérszámfejtési szoftvermegoldásokra specializálódott Kulcs-Soft termékfejlesztési vezetői pozícióját. Márton neve összekapcsolódik a leglátogatottabb magyar fejlesztésű közösségi oldallal,...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Idén Veszprém lesz a kiemelt helyszín a Múzeumok éjszakáján

Június 24-én, szombaton rendezik meg a Múzeumok éjszakáját, amelynek kiemelt helyszíne az idén Veszprém lesz. A tavalyihoz hasonlóan idén is több száz helyszínen több ezer programmal készülnek a múzeumok és kiállítóterek, koncertekkel, tárlatvezetésekkel, interaktív...

Messze még a streaming-láz vége

Bár a piac legnagyobb szolgáltatói már lassabban nőnek, egy friss előrejelzés szerint messze még a streaming-láz vége. A Digital TV Research prognózisa alapján az SVOD-előfizetések száma 2022 és 2028 között 400 millióval nő majd...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre több programmal csábít a balatoni fesztivál

A nyár kellős közepén, július 27-én másodszor indul el Zamárdiban a ZamJam fesztivál, amelynek kínálata mostanra sok-sok újdonsággal bővült. 20 helyszínen közel 100 programmal várja a látogatókat a teraszokon, utcákon és tereken, szárazföldön és...

Magyar okosotthon-megoldás hódít Kanadában

A Chameleon Smart Home Nyrt., a vezető magyar okosotthon-startup és az UpHome Canada Ltd. megállapodást kötött, amelyek keretében a kanadai vállalat kizárólagos jogot kapott a Chameleon Smart Home rendszereinek forgalmazására Kanadában és az észak-amerikai...

Hosszabbít a nyárnyitó fesztivál

A tervezettnél is hosszabb lesz, öt napig tart Magyarország legújabb fesztiválja, az Örvényesvölgy Fesztivál! A Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program támogatásával megvalósuló, már eddig is izgalmas gyerekprogramokban bővelkedő eseménysorozatot a szervezők egy további...

Kiderült, mennyit költünk egészségügyre

A magyarok elsősorban az ellátáshoz való gyorsabb hozzájutás és a nagyobb odafigyelés miatt hajlandóak fizetni a magánorvosi ellátásért, ám érthető módon sokak számára jelent visszatartó erőt ezzel kapcsolatban, hogy nincs pénzük a fizetős ellátásra,...
Szerencsekerék Kasza Demcsák

A Szerencsekerék nyerte a hetet

Tovább erősödött a TV2, főként a hétköznap esti műsoraiknak köszönhetően. A heti műsoros toplista élén a Szerencsekerék végzett, az RTL-es produkciók közül A mi kis falunk vonzotta a legtöbb nézőt és ott volt az...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....