- Hirdetés -

Magyar siker a Pezsgő Világbajnokságon

|

- Hirdetés -

A Pezsgő Világbajnokságon a Pearl&Z új magyar tradicionális pezsgőt bronzéremmel jutalmazták kategóriájában. Több ezer pezsgő versenyzett a világ minden tájáról a pezsgők legnagyobb megmérettetésén. Itt minősítették bronzéremmel a Pearl&Z-t, amelyhez az alapbor egri furmintból készül. A siker azért is jelentős, mert július közepén, a világ legnagyobb borversenyén a Decanter World Wine Award-on szintén bronzérmes lett a Pearl&Z, 54 ország 18.500 nevezett itala közül. Egy új magyar tradicionális pezsgőnek - ami alig egy éve jelent meg a magyar piacon - sikerült az, ami eddig keveseknek a világon: a legjelentősebb két világversenyen is dobogón tudott végezni az első évjáratával.

A Champagne és Pezsgő Világbajnokság (eredeti nevén Champagne & Sparkling Wine World Championships) a legszigorúbb és legnagyobb presztizzsel bíró megmérettetés a buborékos borok számára.

Az eredményhirdetés Magyarországnak is komoly dicsőséget hozott: a Pearl&Z új magyar tradicionális pezsgővel a világ elitjébe kerültünk.

Az egész világon egyre nagyobb divatja és keletje van a pezsgőnek, egyre több pezsgő készül, ami alól nem kivétel Magyarország sem, ahol egyre több új magyar pezsgő készül. A sikerig, főleg a nagy nemzetközi világversenyek dobogójáig viszont keveseknek sikerül eljutni. Az pedig, hogy egy új pezsgő első évjárata a pezsgők számára legjelentősebb két világversenyen is dobogón tud végezni, még nemzetközi viszonylatban is egyedülálló. Ez sikerült most a Pearl&Z-nek.

A Pearl&Z nevét 2021-ben, a Winelovers 100 teszten ismerhette meg a közönség, amikor is a pincészet bemutatkozása igen jól sikerült, hiszen első forgalmi tételével 3. helyet szerzett a pezsgők versenyében.

„Pezsgő- és champagne-rajongóként pár éve elhatároztam, hogy megmutatom, lehet olyan magyar pezsgőt készíteni, ami nemzetközi összevetésben is megállja a helyét. Ehhez első lépésként Ausztriából vásároltuk a mai ismeretek szerint itthon őshonos furmint klónokat. Elmondtam több szakértőnek, hogy a legjobb pezsgőt szeretném készíteni, erre ők egyhangúlag az osztrák klónokat javasolták.” – emelte ki Závodszky Zoltán, a Pearl&Z márka megálmodója. Hozzátette: „A 2021-es évjáratba már 25 % chardonnay is került, ez az arány később 50 %-ig fog eljutni. Tisztán chardonnay pezsgőt sokan készítenek, egy furmint-chardonnay házasítás viszont nem szokványos, tehát mindenképpen figyelemfelhívó tud lenni a nemzetközi piacon is.”

Bálint László nemzetközi borakadémikus szakmai segítségével az egri terroir új telepítésű furmint szőlőjét az ausztriai szakemberek és technológiák adta lehetőségekkel ötvözték. A Varros & Co. a minőségi champagne-ok és burgundiai borok kereskedője pedig úgy gondolta, hogy eljött az idő, hogy egy magyar pezsgőt is felvegyen a kínálatába és bemutassa a legjobb magyar és külföldi éttermeknek. Így állt össze a csapat, akik úgy gondolják, hogy a dobogós bemutatkozások csak a kezdetet jelentik.

„A Pearl&Z elsősorban a pezsgők iránti rajongásról és a minőség iránti elkötelezettségről szól”- mondja Závodszky Zoltán. „A magyar pezsgőkről általában rögtön érezhető, hogy melyik borvidékről származik, milyen szőlőből készült. A mi célunk az volt, hogy ezek ne legyenek dominánsak, csakis a pezsgős jegyek legyenek jelen. Kompromisszum nélküli ital készült, bízva a hazai és a nemzetközi elismerésben is, leginkább abban, hogy a magyar borok után a magyar pezsgők is bizonyíthassanak világszerte”.

Závodszky Zoltán több évtizede otthonosan mozog a borok és a borászkodás világában, egri és tokaji pincészeteivel is ért már el szép nemzetközi eredményeket. Egri szőlőiből készített már korábban is kifejezetten jó pezsgőt, de Ausztriában, a Szigetinél tett látogatása után nem volt kérdés, hogy szeretnének együtt dolgozni. „Világszínvonalú pezsgőüzembe érkeztünk” – emlékszik vissza a közgazdász-üzletember. Szerinte a „pezsgőkészítés technikai sport”, a megfelelő eszközök, technológia saját erőből történő biztosítása hatalmas befektetést igényel. Burgenlandban pedig mindez már a legprofibb szinten adott volt, miután a Szigetinél Európa 350 borászatának készítenek pezsgőt. Már a szőlőművelés és a szüret is az osztrákok útmutatásával zajlott, és az Egerben készült alapbort Golsba szállították pezsgősítésre.

A Varros&Co., eddig kizárólag champagne-ok és burgundi borok magyarországi forgalmazásával foglalkozó cégnek annyira megtetszett a Pearl&Z víziója, hogy elvállalták, itthon és külföldön egyaránt képviselik a márkát.

Az üzletember nem letarolni, inkább lenyűgözni akarja a világot az új márkával. Az első évjáratból mindössze 3500 palack készült, éttermekbe és pár privát vásárlóhoz fognak eljutni, a mennyiség később is meg fog állni évi 10 ezer palacknál. „Nincs más célom vele, mint egy kicsivel hozzájárulni ahhoz, hogy az emberek megismerjék és elkezdjék fogyasztani a magyar pezsgőt. Hogy az is bejárhassa azt az utat, amit a sikeres magyar borok egy-két évtizeddel ezelőtt már bejártak, és amire szerintem a magyar pezsgők is képesek lesznek” – mondta Závodszky Zoltán.

Magyarországon a világon másodikként indult a pezsgőkészítés

Gróf Széchenyi István nevezte első ízben a franciák gyöngyöző italát pezsgőnek. Az első magyar pezsgőgyár 1825-ben kezdte meg működését Pozsonyban, ezzel hazánkban – Franciaország után – a világon másodikként indult el a professzionális pezsgőkészítés. 1896-ban már évente 1,75 millió palack készült az országban, 23 gyárban. Abban az időben mind a termelés mind az egy főre jutó fogyasztás tekintetében hazánk a franciák után a második volt a világon. Akkoriban az emberek mindig találtak alkalmat arra, hogy pezsgő kerüljön a poharakba. A Pearl&Z készítőinek célja, hogy élesszük fel ezt a szép tradíciót és ne felejtsük Sir Winston Churchill örök érvényű mondását: „Egy meghitt, kétszemélyes vacsorához a legjobb választás egy magnum pezsgő… főleg, ha az egyik fél nem iszik!”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...

Így lehet sikeres a digitális átállás

Az ipari vállalkozások 94 százaléka szerint a digitális átalakulás nagy hatással lesz a működésükre a következő 2-3 évben, ugyanakkor 55 százalékuk még mindig csak részben felkészült a hatékony digitalizációra – derül ki a Schneider...

Egyre népszerűbb a telekocsizás

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és...

Újabb GLAMOUR Bookazine érkezik

A szerkesztőség hitvallása szerint olyan „időtálló” kiadványt készítettek ismét, amit a kávézóasztalra majd a könyvespolcra szánnak. A címlapot – melyen Pataki Ági filmproducer és green_of_daisy, azaz Bukovicsné Békefi Daisy go green nagykövet szerepelnek –...

A Stevie Awards for Women döntőjében Samu Tímea

A The Stevie Awards for Women in Business díjon shortlistes lett a Samu Tímea, a JCDecaux Hungary Zrt. vezérigazgatója által vezetett és megvalósított „keresdagalambot” projekt, a Communication&Marketing (developed for/by women) kategóriában. A The Stevie...

Tovább erősít játék-fronton a Netflix

Új videojáték-stúdiót hoz létre a Netflix, ez már a negyedik műhely lesz, ahol a streaming-óriás számára készítenek majd játékokat. A cég egyelőre nagyon kezdőnek számít a játékpiacon, a múlt hónapban napi szinten csak 1,6...

Jövőre sem lesz könnyebb az életünk

Recesszió, gyorsuló infláció, vészesen romló külső egyensúly - a GKI Gazdaságkutató Zrt. előrejelzése 2022-re és 2023-ra.A GKI jelenlegi előrejelzése a szokásosnál is nagyobb bizonytalanság közepette készült, ráadásul a tendenciák megértését nehezíti a gazdasági folyamatok...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ösztöndíjprogramot indít a Central Médiacsoport

Central Digitális Akadémia néven egy képzéssel egybekötött gyakornoki programot indít a Central Médiacsoport. A kiadóvállalat számára a hiteles és független tájékoztatás mellett nagyon fontos az utánpótlásnevelés, a fiatalok képzése és a tudásmegosztás is. A...

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...
- Hirdetés -

Don't Miss

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Busásan megtérül a fenntartható terméktervezés

Bár még csak a vállalatok 22 százaléka tette a terméktervezési stratégiája kulcsfontosságú elemévé a fenntarthatóságot, annak beemelése egyre sürgetőbbé válik nemcsak a környezettudatosság, de annak egyéb hosszútávú pozitív hatásai miatt is.A szervezeteknek be kell...

Tudatosságra tanítanak Ördög Nóráék

Tapasztalatok, személyes történetek, sikerek és kudarcok – Ördög Nóra előtt megnyíltak a PlanAll Day – A Tudatosság Napja előadói. A Corinthia Hotel Budapestben november 11-én tartandó egész napos rendezvényen Almási Kitti, Csufor Lilla, Gangel...

Élelmiszervásárlásnál nem nézzük a fenntarthatóságot

Ár, íz, egészségesség – egy friss hazai kutatás szerint ezek a legfontosabb szempontok, amelyek meghatározzák a hazai fogyasztók élelmiszervásárlásait, miközben sem a hazai eredet, sem pedig a fenntarthatóság nem számít lényegesnek. Ez utóbbi azért...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....