Új megoldással növelhető a márkabiztonság

Árvízről szóló hír mellé ásványvíz hirdetés, ittas vezetés okozta baleset mellé sörreklám vagy épp bundagyanú mellé sportfogadás – jókora baklövések, amiket elkövethetnek a márkák, azonban a hasonló esetek automatikusan elkerülhetők egy új szolgáltatásnak köszönhetően.

A brand safety-t, azaz a márkabiztonságot helyezte középpontba a hirdetések elhelyezésének szakértője, a Gemius Hungary Kft., amikor a Neticle Zrt.-vel összefogva új szolgáltatást fejlesztett ki. A Neticle emberi pontosságú, automatikus szöveg- és médiaelemző eszközei segítségével ki tudja számolni bármilyen tartalomra vonatkozóan, hogy mellette a szóban forgó márka számára kockázatos-e hirdetést elhelyezni, és ha igen, mennyire.

A másodperc törtrésze alatt automatikusan lezajló – így a hirdetési ökoszisztémába könnyedén beilleszthető – folyamatban minden tartalom pontszámot kap: az adott helyre hirdetést elhelyezni csak egy bizonyos pontszám alatt lesz javasolt, azaz brand safe. Ezt teszi lehetővé a Gemius hirdetési keretrendszere.

A pontszám kalkulálásakor a Neticle rovatok szerinti médiakategorizálást és általános sentiment elemzést is készít, valamint külön figyelmet kap az erőszakos, a gyűlöletkeltő és a felnőtt tartalom szűrése. A rendszer sok ezer, magyar nyelvű médiatartalom alapján létrehozott, rengeteg kifejezésből álló könyvtárral dolgozik, ami folyamatosan tanul, frissül. A hirdetés elhelyezése így maximálisan megfelel majd a márkapolitikának és -stratégiának.

„A folyamat végén a márkafelelősök, márkamenedzserek kezében van a döntés, hogy a hirdetéseiket hogyan helyezik el. A fejlesztés során azoknak a marketingszakembereknek szerettünk volna új, hatékony eszközt készíteni, akik ezeket a szakértői döntéseket sok ezer, naponta frissülő adattal is szeretnék megtámogatni” – emelte ki Szekeres Péter, a Neticle Zrt. társalapítója és ügyvezetője.

„Így a hirdetők a célcsoport elérés (on target reach), a láthatóság (viewability) és a hirdetési csalások (fraud) mellett egy újabb fontos problémájukat tudják a Gemius támogatásával megoldani a szokásosan magas szintű, rugalmas keretek közt.” – tette hozzá Ambruszter Géza, a Gemius Hungary Kft. cégvezetője.

A szolgáltatás Magyarországon április 1-től érhető el, a későbbiekben pedig megjelenik azokban a külföldi országokban is, ahol a Gemius már most is jelen van.