- Hirdetés -

Új szempont szerint osztályozza a weboldalakat a Google

|

A jövőben egy új mutató, az Oldal-élmény (Page Experience) alapján is értékeli a honlapokat a Google. A cég hivatalos blogján bejelentett, de 2021-ben induló új algoritmus adott honlap sebességét méri a felhasználói élmények tekintetében. A Google Page Experience frissítés a már meglévő rendszerbe fog bekapcsolódni, ugyanakkor továbbra is az oldal tartalma marad a leglényegesebb szempont.

Elsősorban a koronavírus járvány miatt döntött úgy a Google, hogy felhívja a figyelmet a jövőbeni algoritmusfrissítésre és annak hasznosságára. Így bőven lesz idő áttervezni a weboldalak szerkezetét, hogy előnyös legyen a látogatottság szempontjából. Mindezek mellett többször is hangsúlyozták, hogy egy kreatív és igényes honlapnak nemcsak alapvető információt, hanem „élményt” is kell nyújtania. Teljes útmutató a kulcsszo.hu oldalon olvasható.

Page Experience – hogyan készülhetnek fel a weboldalt üzemeltetők?

A Google egyszerűen csak Oldal-élménynek nevezi ezt a mutatót. Amely azt jelzi, hogy a felhasználók hogyan érzékelik a weboldalakkal való együttműködés élményét. Ezen tényezők optimalizálása az internetet – minden böngészőben és minden felületen – hatékonnyá teszi, és segít a webhelyeknek a felhasználói igények felé történő fejlődésében. Ezáltal az interneten megvalósuló üzletek eredményesebbek és hitelesebbek lehetnek. Más szóval élve, azt keresik, mennyire használható az adott site. A Google tehát azt a webhelyet akarja kiemelni, amelyet a felhasználók a legjobban kedvelnek, vagyis látogatnak.

A múltban a webhelynek a felhasználói élmény és a sebesség tökéletesítése nem volt hatékony. Nem volt igazán jó betekintése arról, hogy mi gyorsítja a webhelyet. Az évek folyamán a Google felfedezte a megfelelő mutatók szükségességét, és visszajelzést kapott olyan ügyfelektől, akiknek szükségük volt a megfelelő, biztonságos és a villámgyors weboldalakra. Ezeknek a paramétereknek a bejelentésével – és rangsorolási tényezőként történő megoldásával – a keresőóriás mérhetővé teheti az oldalélményt, és elég hasznosnak tartja a webhelyek megítélését.

A Core Web Vital egy olyan valós, felhasználó-központú mutatókészlet, amely a felhasználói élmény legfontosabb eszközeit vizsgálja. Figyelik a web használhatóságának dimenzióit, például a betöltési időt és az interaktivitást. Ezeket felhasználva az új algoritmus tartalmazza a következő rangsorolásokat:

biztonságos weboldal,

mobil kompatibilis weboldal,

zavaró pop-up ablakok,

weboldal titkosítást (https)

A legtöbb algoritmusfrissítéshez hasonlóan, – amelyet a Google végez – , az idő múlásával előreláthatólag több változatot fog tartalmazni. Ami azonban különleges ebben a frissítésben, az előzetes értesítés, ami igen hasznos. Nagyon jó lehetőség, hogy a weblap tulajdonosok időben felkészülhetnek a változásra és még idén kijavíthatják a használhatósággal kapcsolatos hibákat.

Nagyon fontos továbbá, hogy a Google rangsorolásában a jövőben is a tartalom lesz a legfontosabb, akárcsak jelenleg. Abban az esetben is, ha adott site oldal-élménye negatív.

Az ügyfeleknek a minőségi tartalomgyártást kell hosszabb távon szem előtt tartaniuk. Ennek érdekében leginkább a következőkre kell majd odafigyelniük:

(a) megérteni, hogy az oldalélmény hogyan befolyásolja a rangsorolást,

(b) az oldalélmény tapasztalatainak jeleire és

(c) az oldalélmény optimalizálására.

Mindezek mellett jelenleg egyre népszerűbb a mobilon történő oldalkeresések száma is. Sokan használjuk üzleti célra és szórakozásra is okostelefonunkat. Természetesen a weboldalak mobilra való optimalizálása manapság szinte már alap. Ezért is fontos, hogy adott site betöltése gyorsan történjen és vonzza az oldalra látogatókat, tehát az információ áramlás folyamata hamar megtörténjen és ezáltal az oldallal kapcsolatos visszajelzések is. Ebben tökéletesen közreműködik és hosszabb távon eredményes a Google új „fejlesztése”.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...