- Hirdetés -

Új trend a rendezvényszervezésben

|

- Hirdetés -

A rendezvényeknek már nincsenek határai térben és időben, történetek születnek, amiket megosztanak az emberek – állítja Végh Tamás, a Bo – Live Branding Agency operatív igazgatója. A cég most azon dolgozik, hogy itthon is meghonosítsa a rendezvényszervezés új szemléletét.

– Július közepén új márkanévre váltott a Bo, amivel az új szemléletmódot is hangsúlyozni akarjátok. Miben más a ti megközelítésetek a kommunikációs célú rendezvényszervezés esetében, mint a többi hazai ügynökségnek?

– A rendezvényszervezés, különösen a kommunikációs célú rendezvényszervezés, két szorosan összefüggő, mégis jól elkülöníthető részből áll. Van egy hardveres része, amihez kell a rendezvényszervezési tudás, tapasztalat. Ismerni kell a helyszíneket, a technikai lehetőségeket, a beszállítókat, a jogszabályi környezetet, tisztában kell lenni például a vendéglátás sajátosságaival, és még nagyon sok mindennel, ami a rendezvény típusú projektekhez elengedhetetlen. Emellett azonban van egy szoftveres része is, a márka központú szemlélet. Az ilyen jellegű munkák minden esetben egy márka céljainak elősegítésére jönnek létre. Így nem elég a hardveres részhez érteni. Ismernünk kell a márkastratégiát, tudnunk kell, hogy az hogyan és miként valósul meg, ismernünk kell az egyes touch point-okat, és azt is, hogy ezeket hogyan tudjuk kiszolgálni / támogatni az eseménnyel vagy esemény alapú márkaaktivitással. Egyik elem sincs meg a másik a nélkül. Amiben mi a Bo-nál most egy kicsit másképp gondolkozunk, az az, hogy sokkal nagyobb hangsúlyt fektetünk az integrált kommunikációs szemléletre. Arra, hogy a munkánk hogyan illeszkedik, hogyan kapcsolódik a márkastratégiához, és hol van abban a helye. A Bo múltja a biztosíték, hogy emellett a szervezés rendben lesz, ehhez megvan nálunk a tudás és a tapasztalat.

A mi alapvető megközelítésünk az, hogy egy esemény, rendezvény, vagy bármilyen rendezvényes tudást igénylő munka (például promóció, vagy szponzorációs megjelenés) a márka élő kommunikációs megnyilvánulása. Ha úgy tetszik, ez az eszköz a márka fizikai megvalósulása, aminek segítségével a márka személyesen találkozik a célcsoportjával, ahol a márkaélmény személyesen átélhetővé válik. Mi azt mondjuk, ennek vagyunk a szakértői.

Éppen ezért mi nem is egyszeri projektként tekintünk a munkáinkra, hanem egy-egy lehetőségként, hogy kommunikáljunk. A rendezvények (és rendezvényes munkák) határai, már nem állnak meg térben és időben. A mi munkánknak köszönhetően születnek a történetek, amiket megosztanak az emberek a social médiában, a mi munkáink jelentik az apropót, ami miatt az ügyfeleket fel lehet hívni. Nem csak eszköz vagyunk a kommunikációra, hanem ok is.

Ha röviden kellene megfogalmaznom, akkor azt mondanám, hogy elsőként váltottunk arra a nemzetközi koncepcióra, ami nevén nevezi és újrapozícionálja a szakmánkat a kommunikációs piacon, kiemeli a vonal alól és összekapcsolja a többi kommunikációs elemmel.

– Nemzetközi szinten ezt a koncepciót Live Communication-nek hívják, ahogy azt több megszólalásban is kiemeltétek. Mik a specialitásai ennek a műfajnak és külföldön milyen tapasztalatokat hozott ez a megközelítés?

– Az egyik legszembetűnőbb változás külföldön, hogy az ügynökségek tevékenységük alapján jobban elkülönültek egymástól. Mára az „event” inkább jelenti a hardveres részt. Azok az ügynökségek, akik „event”-el foglalkoznak, megoldják a logisztikát, szállást foglalnak, cateringet biztosítanak, utaztatnak, megteremtik egy-egy rendezvény infrastrukturális hátterét, használja bármire is az ügyfél az eseményt. Azok az ügynökségek, akik pedig Live Communication szemlélettel rendelkeznek, ma már sokkal komplexebb és inkább kommunikációs feladatokat látnak el. Az események sajátosságait ismerve, eseményközpontúan gondolkodva segítik egy márka kommunikációját, akár együtt dolgozva lead ügynökségekkel, akár önállóan, de mindenképp hosszabb távú egymással szorosan összefüggő kommunikációs projekteket valósítanak meg.

De talán a mi szempontunkból fontosabb változás, hogy a Live Communication szemléletmód az ügyfeleknek is segített elhelyezni a hozzánk hasonló ügynökségeket a kommunikációs piacon. A rendezvényszervezés ezen része fel tudott nőni a nagy ügynökségek mellé, ami ebben az olvasatban azt jelenti, hogy együtt tudnak velük gondolkodni, egy speciális terület szakértőjeként segítik a munkájukat, a márkastratégiát már Live Communication stratégiává is lefordítják. Ide szeretnénk mi is eljutni.

– Mire számítotok, a magyar piacon, a hazai ügyfeleknél mennyire jelent majd előnyt az új gondolkodásmód?

– Ha nem lennénk biztosak a sikerben, nem váltottunk volna. Ugyanakkor már most is jól látszik, hogy aktívan tennünk is kell érte. A magyar piac, mint ahogy mindenben, a rendezvényszervezés területén is sajátosságokkal bír. Itthon a szakma viszonylag „fiatal”, ráadásul autodidakta módon fejlődött ki. Nem voltak nagy nemzetközi hálózatok, akik know-how-t hoztak volna be és ma sincsenek. Ennek köszönhetően (és egyáltalán nem degradálóan), de jó pár évvel le vagyunk maradva a nemzetközi trendektől. Nem feltétlenül tudásban (hardwaresen), hiszen mindazt, amit a külföldön megcsinálnak, azokra itthon is képesek vagyunk, sőt sok rendezvényes megoldást lehetne exportálni is. Gondolkodásmódban vagyunk lemaradva. Például itthon sok helyen még mindig a vonalas megközelítés (ATL, BTL) az uralkodó, vagy például nincs átjárás a belső és külső kommunikáció között. Hiszünk a változásban és a változtatásra való képességünkben, de melós lesz.

– Vannak-e már példák ilyen koncepció alapján szervezett eseményekre, milyenek voltak a tapasztalatok?

– Maradjunk annyiban, hogy elindult pár beszélgetés az ügyfelekkel. Mint ahogy minden szemléletmódváltás, ez is hosszabb folyamat lesz, de elsőre biztatóak a jelek. Például épp tárgyalásban vagyunk egy projekt kapcsán, de erről addig nem árulhatok el többet, amíg le nem zárul az egyeztetés. Inkább egy külföldi példát hoznék, az elmúlt évekből a kedvencemet, a díjnyertes finn „az Év legszürkébb napja” kampányt. Ez egy italmárka bevezető rendezvényeként indult, amelyre egy Live Communication ügynökséget kértek fel, a végül pedig egy országos, több csatornás kampány lett, több ügynökség összefogásában. Ez jól mutatja, hogy egy egyszeri termékbemutató rendezvényből hova lehet eljutni.

– Csatlakozott az ügynökség a 27 Names nevű hálózathoz, róluk mit érdemes tudni?

– A 27names hálózat több, mint 20 országban van jelen, kisebb-nagyobb ügynökségeket tömörítve. Tagjai között a több száz főt foglalkoztató cégcsoport, a saját országában piacvezető többszöri kreatív díjas ügynökség mellett, kisebb kelet-európai országok ügynökségei is megtalálhatóak. A szervezet több, mint 10 évvel ezelőtt azért jött létre, hogy ne csak a klasszikus reklámügynökségeknek legyenek országhatárokon átívelő megbízásaik. Ez a cél a rendezvényszervezési piacok lokális mivolta miatt mára megváltozott. Ma az együttműködés elsősorban a tudásmegosztásról, a problémák megbeszéléséről, best practice-ekről és közös gondolkodásról szól. A legújabb hír az ügynökség tájáról, hogy a BEA World (Best Of Event Award) éves top 30 listáján 5 tagügynökség is helyet kapott (3, 17, 19, 22, 24). Ez nagyon nagy megtiszteltetés. Jó érzés, hogy mi ezekkel az ügynökségekkel napi szintű szakmai és baráti kapcsolatot ápolunk.

– Mit vártok ettől az együttműködéstől?

– Üzleti vállalkozásként természetesen bízunk benne, hogy részt vehetünk egy-két határon átívelő projektben. Erre egyébként volt már példa, például a spanyol partnerünknek köszönhetően a budapesti női labdarúgó BL döntőn a Barcelona FC-nek dolgozhattunk. De talán sokkal fontosabb, hogy rengeteget tanulhatunk a hálózati partnereinktől a Live Communicationről. Az átalakulásban is sokat segítenek tapasztalataikkal. Mindemellett nagyon sok átfedés van az ügyfelek között a partnerügynökségeknél, így előbb eljuthatnak hozzánk márkaspecifikus megoldások, amiket a helyi viszonyokhoz adaptálhatunk. A hálózatban egyébként rengeteg lehetőség rejlik a kollégák számára is. Még csak most kezdtünk el beszélgetni róla, de elképzelhető, hogy a kollégáknak lesz lehetőségük kimenni külföldre és megnézni, hogy máshol hogyan dolgoznak. Ezt a tudást hazahozva pedig mindenki profitálni tud. Az ügynökség és az ügyfelek is.

Kicsit arra is számítunk, hogy Magyarország ezzel az együttműködéssel felkerül a nemzetközi térképre és néhány éven belül a fent említett BEA-n díjazottként mi is kint lehetünk.

– Hogyan látod a hazai rendezvényszervező szakma helyzetét, mik jelentik a főbb kihívásokat és melyek lehetnek a meghatározó trendek a következő években?

– Pár évvel ezelőtt a MARESZ-ban tartottam előadást, a kommunikációs rendezvényszervező szakma kihívásairól. Akkor a legnagyobb kihívások között azt fogalmaztam meg, hogy már nem szexi a szakmánk, nem jönnek a fiatalok, amit csak tetéz a hazai munkaerőhiány. Magas a pályaelhagyók száma, ennek is köszönhetően nincs tudásátadás a generációk között. Az állandó egyszeri projekt alapú tenderezés megöli a kreativitást, rengeteg felesleges munkát eredményez, ami demotiváló, ráadásul a márkákkal nehéz hosszú távon együtt dolgozni. Mégis a legnagyobb kihívásnak a szakma presztízsét, vagyis inkább annak hiányát tekintem. Nagyon érdekes például, hogy egy grafikus, vagy account munkadíja kevesebb, ha rendezvényügynökségnél ül, mint egy fullservice ügynökségnél. Pedig ugyanazt a munkát végzi, a tudása (tapasztalata, iskolája) ugyanaz, a munkakörülmények ugyanazok, sőt a fizetése is. Mégis azáltal, hogy nem reklámügynökségnek hívnak minket, kevesebbért lehet eladni a munkájukat. Ezeket továbbra is fenntartom, annak ellenére, hogy van egy pár jó kezdeményezés, például a fair tender.

Hiszek, hiszünk abban, hogy a Live Communication megérkezésével az ügyfelek számára is közelebb kerül a munkánk a kommunikációs ügynökségekéhez és egy pár fenti dologban előre tudunk mozdulni. Azt gondolom a jövőben az lesz majd az igazi kérdés, hogy melyik ügynökség lesz valóban a kommunikációs piac szereplője, a Live Communication szakértője, és melyik ügynökség marad meg az „event”-nél, vagyis a hardware összeszerelésnél.

– Mik az idei évre vonatkozó tervei a Bo-nak és középtávon milyen célokat tűztetek ki magatok elé?

– Az idei évünk természetesen a Live Communication körül forog. Mind házon belül, mind házon kívül rengeteg feladat vár még ránk. Az idei évben akkor leszünk elégedettek, ha ezt a fogalmat sikerül meghonosítani, átadni az ügyfeleknek és a piacnak. Rövidtávon szeretnénk a kommunikációs ügynökségek mellé felnőni, az ügyfelek szemében mind szakmailag, mind árszínvonalban, mert hisszük, hogy csak így lehet fenntarthatóvá tenni a szakmát. Középhosszú távon pedig jó lenne a BEA 30-as listájára első magyarként felkerülni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...

Lezárult a Citromail eladása

A Central Médiacsoport és a norvég Fjordmail International AS teljesítette a nemrégiben aláírt szerződésben az értékesítéshez szükséges feltételeket, így lezárult a Citromail eladásáról szóló üzlet a két fél között.Ahogy arról szakmai berkekben már olvasni...

TOP3-ban a Vodafone

A nemzetközi Pride hónap alkalmából közzétett új kampánya keretében végzett országos felmérést a Nyitottak vagyunk társadalmi vállalkozás, amely eredményeként a Vodafone ezüst minősítéssel bekerült a három legnyitottabb hazai vállalkozás közé. A kérdőíves felmérés a...

Megvannak a legnépszerűbb munkáltatók

A Zyntern.com éves felmérése szerint a legnépszerűbb munkáltatók versenyét idén a Magyar Telekom Nyrt. nyerte a pályakezdők szemében. A dobogó második fokán a OTP Bank Nyrt., harmadikon pedig a Robert Bosch Kft. végzett. A...

Mattheisen távozik a Microsofttól, Szabó Péter váltja

Szabó Pétert nevezték ki a Microsoft Magyarország új vezetőjének, aki 2022. július 1-től tölti be a pozíciót és irányítja a Microsoft Magyarország tevékenységét. Chris Mattheisen, korábbi ügyvezető igazgató elhagyja a vállalatot, július végéig támogatja...

Kiosztott frekvencia és büntetés a Kossuth rádiónak

Heti ülésén kétszázezer forintra bírságolta a Kossuth rádió médiaszolgáltatóját a Médiatanács egy mese miatt. A mezőtúri telephelyre meghirdetett kisközösségi rádiós pályázat nyertese az egyedüliként pályázó Actor Média Kft. lett. A Kéklótusz apáca kalandjai című tibeti...

Új kommunikációs vezető a BMW-nél

2022. július 1-től dr. Jenei Réka látja el a BMW Group debreceni gyárának kommunikációs feladatait.A kommunikációs vezetői posztot betöltő szakember a Debreceni Egyetem Jogi Karán szerzett diplomát, angolul és németül beszél. Az elmúlt tizennyolc...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hiányoztak a magyaroknak a zenei fesztiválok

Visszatért a magyarok kedve a fesztiválokhoz, koncertekhez: egy májusi online kutatás válaszadóinak 54 százaléka nyilatkozott úgy, hogy idén már mindenképpen részt vesz valamilyen zenés eseményen. A Visual Europe Group kutatásából kiderül: óriási a várakozás...

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Igazán zöld lesz az idei EFOTT

A környezettudatosság napjaink egyik kiemelt közéleti témája – kifejezetten az EFOTT célközönségét jelentő fiatalok életében –, így a fesztivál szervezői arra vállalkoztak, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) segítségével egy igazán zöld...

Együttműködik a Diageo és a PET Kupa

Évente kb. 10.000 tonna hulladék érkezik Ukrajnából és Romániából a Tiszán, amelynek fő oka a megfelelő hulladékkezelési rendszerek hiánya a felvízi országokban. A hulladékmentesítésben élen járó Tiszai PET Kupa és a Diageo, a világ...

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....