- Hirdetés -

Tippek a pénztárcabarát tanévkezdéshez

|

- Hirdetés -

Pár nap és kezdődik az iskola – ami évről évre tetemes kiadást jelent a szülők számára. Azonban vannak olyan lehetőségek, apró trükkök, amelyekkel nemcsak a családi kiadások csökkenhetők, hanem természeti értékeinket is óvjuk. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szakértői összegyűjtöttek 5+1 tippet, amik követésével pénztárca- és környezetkímélő is lehet a tanévkezdés. Érdemes ezeket a szempontokat a gyerekekkel is átbeszélni!

A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő egy egész tanéven át okos pénzkezelést tanít az általános és középiskolásoknak – ennek része a nem pazarló, tudatos fogyasztás is, amellyel környezetünk védelméhez, bolygónk fenntarthatóságához is hozzájárulhatunk. Vajon mit tehet a szülő, hogy zölden kezdje az iskolát a gyerek miközben pénzügyileg is tudatos döntéseket hozhat?

Leltározzunk! Mielőtt őrült vásárlásokba kezdenénk nézzük át, mi maradt tavalyról – jó-e még az iskolatáska, van-e még vízfesték, radír és ragasztó? Maradt-e füzet, csomagolóanyag. Gondoljuk át, hogy mire lesz szükség: ha csak 3 radírra, felesleges megvenni a 10 darabos készletet. Ezzel nemcsak a pénztárcánkat fogjuk megkímélni, hanem a felhalmozást is elkerüljük.

Kölcsönözzünk! Számos iskolában adnak a gyerekeknek úgynevezett tartóskönyveket, amelyeket több éven át több gyerek használhat. Az év végén a kukába (jobb esetben a szelektív gyűjtőbe) kerülő tankönyvek mennyiségét jócskán csökkenti ez a módszer. Tájékozódjunk az iskolában, hiszen amellett, hogy sokat spórolhatunk, a fák védelméért, a papírfelhasználás csökkentéséért is sokat tehetünk.

Válasszuk az újrahasznosított iskolatáskát, tolltartót! ha van nagyobb testvér, barát, rokon, akkor igazán környezetkímélő megoldás lehet, ha a táska több gyereket is kiszolgál. A gyerekek nagy része persze iskolakezdésre szeret új táskát kapni: ha emellett döntünk, van lehetőség arra is, hogy petpalackokból újrahasznosított, strapabíró táskát és tolltartót vegyünk. A PVC-t mindenképp kerüljük!

Szerezzünk be uzsonnásdobozt! Már az iskolakezdés előtt gondoskodjunk arról, hogy miben viszi majd gyermekünk uzsonnáját. Kerüljük a nejlonzazskót, és arra sem árt figyelni, hogy BPA-mentes dobozt válasszunk, hiszen ez a műanyag tiltólistás több országban. Engedjük, hogy az újrahasznosított uzsonnás dobozt gyermekünk válassza ki, így biztos lelkesen viszi majd az iskolába.

Újrahasznosított füzetek, környezetbarát ceruza! Nézzük meg, hogy a füzet újrahasznosított papírból készült-e, illetve ne legyen műanyag bevonata, csakis papír. Egyes termékek fekete-fehér újságpapírból készülnek, amihez negyedannyi víz szükséges, mint a fehér papír előállításához. A tolltartót pedig töltsük meg FSC fából készült ceruzákkal, amelyek alapanyaga felelős erdőgazdaságból és egyéb ellenőrzött forrásból származik.

+1 Válasszunk magyar terméket! Különösen jó, ha találunk újrahasznosított, károsanyag-mentes magyar terméket, hiszen az import árukat rengeteget kell utaztatni, míg elérnek hozzánk. Ezzel nemcsak a hazai gazdaságot támogatjuk, de környezetünk terhelésének csökkentésért is teszünk.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...

Online nézhetjük a nemzetközi táncfesztivált

Online rendezik meg a SzólóDuó Nemzetközi Táncfesztivált: az Orkesztika Alapítvány a fesztivál produkcióit YouTube-csatornáján közvetíti január 19. és 22. között esténként 7 órától.A SzólóDuó Fesztivál célja, hogy a szárnyaikat bontogató és a tapasztalt alkotók,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA