Új digitális termékeket indítanánk – interjú Király Máriával

Egyik nyomtatott termékünk sem veszteséges, és a nyereségünk döntő részét még ma is a printlapok hozzák – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak dr. Király Mária, a Ringier Axel Springer operatív ügyvezetője. A szakember beszélt arról is, hogy terveznek-e az idén terjeszkedést.

 

– Milyen volt a Ringier Axel Springer (RAS) magyarországi cégeinek tavalyi éve?

 

– Nagyon jól alakult a 2016-os évünk, büszkék lehetünk rá. Az egyszeri hatások kiszűrésével körülbelül 20 milliárd forint körül alakult a cégcsoport összesített árbevétele, ami nagyjából tízszázalékos növekedést jelent a korábbi évhez képest. Az EBITDA is jelentősen, közel 31 százalékkal nőtt.

 

– Pesszimistán, vagy optimistán tekint az idei évre?

 

– Mindenki tudja, hogy nem lesz könnyű a 2017-es év, ettől függetlenül optimisták vagyunk. A korábbi esztendőkben meghozott üzleti döntések alapot adnak ehhez, hiszen hatékonyan működik a portfóliónk. Természetesen lesznek piaci kihívások, de szerencsére erős printmárkáink vannak és nagyon sokat fejlődtünk az online piacon is. Új termékeket is szeretnénk indítani a digitális területen, ennek első eleme, hogy a közelmúltban megvásároltuk az Egészségkalauz.hu-t.

 

– Az említett idei kihívások között szerepel az is, hogy valószínűleg az áruházláncokra különféle extra kötelezettségeket vetnek ki, illetve maximalizálnák a reklámköltésüket?

 

– Igen, ez nagyon kemény kihívás. Ez hasonló lehet a vasárnapi boltzárhoz, ami teljesen átalakította a vasárnapi lappiacot. Alkalmazkodni fogunk ehhez, de biztos, hogy ezt valamennyi kiadó megérzi.

 

– Említette, hogy a digitális piacon terjeszkednének. Vannak-e hasonló terveik a nyomtatott médiában?

 

– Kisebb változtatásokat, átalakításokat folyamatosan végrehajtunk a lapjainknál. Az új nyomtatott termékek terén az idén elsősorban márkakiterjesztésekben, extra kiadványok, különszámok megjelentetésében gondolkodunk.

 

– A bevételeik mekkora részét hozzák a nyomtatott lapok?

 

– Körülbelül a kétharmadát.

 

– A nyereséghez mennyire járulnak hozzá ezek a lapok?

 

– Ebből a szempontból a többi kiadóhoz képest nagy előnyünk, hogy a Profession.hu nagyon jó profittal működik. Viszont ha csak a RAS Kft.-t és a Blikk Kft.-t nézzük, akkor az eredményt döntően a printlapok hozzák. Azok a médiacégek, amelyek csak az online piacon vannak jelen, és nincs printhátterük, nagyon nehezen élnek meg. Tehát az továbbra is igaz, hogy a kiadók esetén a nyomtatott kiadványok finanszírozzák az online tevékenységet.

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

 

Heszler Róbert