Az idei SMART konferencián a Cellum egy új megoldást mutatott be, amelynek célja, hogy olyan emberek is használhassanak digitális pénzügyi szolgáltatásokat, akik nem rendelkeznek bankszámlával. A Connected Card nevű megoldás feltöltéses (ún. prepaid) kártyákat használ, és segítségével a felhasználók gyorsan és biztonságosan vásárolhatnak internetes áruházakban, végezhetnek egyérintéses fizetést boltokban, valamint küldhetnek pénzt közvetlenül más felhasználóknak.
A Cellum operatív vezérigazgató-helyettese, Garamhegyi Ábel a SMART 2017 konferencián elhangzott előadásában kiemelte, hogy bár a hagyományos pénzügyi rendszerre épülő mobiltranzakciós megoldások nagy népszerűségre tettek szert, a világ népességének jelentős hányada továbbra se használhatja őket, mivel nem rendelkeznek bankszámlával. Különösen Ázsia és Afrika fejlődő országaiban a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés hiánya azokat sújtja leginkább, akiknek a legnagyobb szükségük lenne rá. A Connected Card pontosan ezt a problémát hivatott megoldani úgy, hogy gyors és egyszerű lehetőséget kínál a nyíltrendszerű (ún. open-loop) kártyahálózathoz való csatlakozásra.
A felhasználóknak mindössze egy okostelefonos alkalmazást kell telepíteniük, amin keresztül a csatlakozhatnak a szolgáltatáshoz és azonnal kapnak egy virtuális prepaid kártyát. Egy gyors aktivációt követően a kártyát rögtön lehet is használni minden szokásos bankkártyaműveletre. Így azok a felhasználók, akik korábban nem férhettek hozzá digitális tranzakciós szolgáltatásokhoz, a hagyományos, soklépcsős regisztrációs folyamat helyett csupán pár perc alatt élvezhetik a nyíltrendszerű kártyahálózat összes előnyét. A Connected Card lehetővé teszi az internetes vásárlást a MasterPass™ rendszer segítségével, az NFC-képes telefonnal való fizetést a boltokban, valamint a felhasználók közti azonnali pénzküldést.
„A prepaid kártyák jelenleg egy nagyjából 45 milliárd dolláros piacot jelentenek. A könnyű használatuk és alacsony belépési küszöbük miatt világszerte rengeteg ember találja őket hasznosnak. Úgy gondoljuk, ezeket a tulajdonságaikat ötvözve a mi mobiltranzakciós megoldásunkkal, elősegíthetjük a pénzügyi integrációt azon emberek számára, akiknek a legnagyobb szükségük van rá.” – mondta Garamhegyi Ábel, a Cellum operatív vezérigazgató-helyettese. „A Connected Carddal egy új, innovatív pénzügyi technológiát viszünk piacra.” – tette hozzá.
A Connected Card partnerek által márkázható megoldásként kerül bevezetésre. Az első ilyen partner a hazai alapítású és európai szinten is meghatározó készpénzmentes fizetési szolgáltató, a Festipay lesz. A többek között a Szigetet is kiszolgáló cég Trio Wallet néven fogja bevezetni a szolgáltatást az idei fesztiválszezonban.