- Hirdetés -

Újabb adathalász támadás

|

- Hirdetés -

A különböző alkalmazásokhoz kapcsolódó áruházak (Google, Apple, Amazon) tulajdonosainak ugyanolyan napi küzdelem a kártékony programok elleni harc, mint a szoftvergyártó cégeknek. Mint oly sok minden az életben, ez is egy soha véget nem érő folyamat: a kiberbűnözők olyan rosszindulatú programokat írnak, amelyek bekerülnek az internetes áruházakba és ott pusztítanak mindaddig, amíg a kiberbiztonsági csapatok meg nem találják és törlik őket.

A Kaspersky Lab szakértői mindig azt javasolják, hogy csak megbízható és hivatalos forrásból származó alkalmazásokat telepítsünk, de ez nem jelenti azt, hogy ezek az áruházak mentesek lennének a kártékony programoktól. Csupán az a biztos, hogy itt kevesebbet találunk, mint máshol. Habár a Google Play kellően biztonságos, a Chrome Internetes Áruházáról ez nem mindig mondható el.

Trójai a böngészőben

Jelen esetben a tettes egy „Desbloquear Conteúdo” (portugál: „A tartalom feloldása”) nevű bővítmény, amely valójában MitM (Man-in-the-Middle – közbeékelődéses támadás) támadásokat hajtott végre. Amikor egy felhasználó egy bank honlapjára látogatott, egy rosszindulatú script átirányította a forgalmat a kiberbűnözőkhöz tartozó proxy szerveren keresztül, amely lehetővé tette a bűnözőknek, hogy elemezzék és visszaéljenek a szerveren keresztül küldött adatokkal.

A bővítmény tartalmazott egy olyan scriptet, amely lehetővé tette, hogy a felhasználók bizonyos adatait „kicsomagolja”. Például, ha egy felhasználó meglátogatta a bank bejelentkező felületét, akkor a malware egy olyan képernyőt jelenített meg, amely pontosan ugyanúgy nézett ki, mint az adott banké. Az itt megosztott adatok – felhasználónév, jelszó, megerősítő kódok stb. – végül a kiberbűnözőkhöz kerültek.

A domain, amely a csaló C&C szerveren volt, ugyanazt az IP-címet használta, mint korábbi kártékony programok és ennek köszönhetően vonta magára a szakértők figyelmét. Miután a vizsgálatok megerősítették a kutatók gyanúját, jelezték a Google-nek a problémát, akik gyorsan el is távolították azt az áruházból.

Ne feledje, hogy a telepítés során a Chrome bővítmények számos olyan hozzáférési jogosultságot kérnek, amelyek sokszor közel korlátlan lehetőséget adnak a számítógépünkhöz. A legtöbb rosszindulatú programnak csupán egy engedélyre van szüksége: „Olvassa és változtassa meg az összes adatot a meglátogatott webhelyeken”. Ez egy igencsak erőteljes engedély és jogosultság, legyünk gyanakvók vele.

Kellő óvatossággal és körültekintéssel kezeljék a bővítményeket – jóllehet, könnyen és egyszerűen telepíthető némely, de egyáltalán nem biztos, hogy nem kártékony.

A rosszindulatú bővítmények elleni védelem érdekében a Kaspersky Lab szakértői az alábbiakat javasolják:

Csak olyan bővítményt telepítsen, amelyben teljesen megbízik. Sajnos nincs tökéletes forma a megbízható bővítményekre, de az ismert és nemzetközi hírű fejlesztők kiegészítéseitől kevésbé kell tartanunk.
Ne telepítsen és használjon olyan bővítményt, amelyre valójában nincs szüksége.

Ha egy bővítményt már nem használ, törölje. Ha mégis szüksége van rá, bármikor újra telepítheti.

Használjon egy megbízható és eredményes biztonsági megoldást, mint például a Kaspersky Internet Security-t. Az összes Chrome bővítményt automatikusan elemzi és jelenti a kártékony programokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nemzetközi tulajdonoshoz kerülhet a Foxpost

Nemzetközi tulajdonossal folytathatja a további dinamikus növekedést a Foxpost, miután a csomagautomata vállalatot értékesítette a Wallis Csoport és a Trueway. A vevő a cseh Packetát is tulajdonló befektetői konzorcium, amely minden zárási feltétel teljesülése...

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...