- Hirdetés -

Újabb együttműködési megállapodást kötött az ÖRT

|

- Hirdetés -

Együttműködési megállapodást írt alá a Magyarországi Étrend-kiegészítő Gyártók és Forgalmazók Egyesülete (MÉKISZ) az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), amelyben magasabb szintre emelte az elmúlt években operatív szinten zajló kooperációját, egyben megerősítette az etikus és felelős reklámtevékenység területén végzendő együttműködést. A megállapodás legfontosabb elemeként a saját etikai kódexszel rendelkező szakmai szervezet jövőben az étrend-kiegészítő reklámok tartalmával kapcsolatos etikai eljárásokat az ÖRT-re, mint független szervezetre bízza.

A MÉKISZ számára kiemelten fontos, hogy az étrend-kiegészítő kategória szereplői megfelelő támogatást kapjanak a jogszerű és etikus reklámozási gyakorlatról akár már a reklámkészítés folyamata során. Az étrend-kiegészítő kategória különös érzékenysége miatt mind a fogyasztók részéről érkező panaszok mind pedig a versenytársak között panaszügyek gyors, szakszerű rendezése is nagy hangsúlyt igényel. A MÉKISZ saját etikai kódex tartalmát kellő szakmai gondossággal - az ÖRT feladatkörével kiegészítve -, a fentiek figyelembevételével aktualizálta, frissítette.

 

„Az ÖRT tevékenységében rendkívül fontos, történelmi pillanat a jelenlegi megállapodás. A Sörszövetség, a Szeszipari, valamint a Kozmetikai szövetség mellett egy elismert, nagy tagsági bázissal rendelkező szakmai szervezettel lépünk stratégiai együttműködésre. A testület kategóriában érintett tagjai már eddig is vállalták, hogy a jogi előírásokon túlmutató Magyar Reklámetikai Kódex előírásait is betartják, és döntéseinket figyelembe is veszik, elfogadják. Az a tény, hogy a MÉKISZ a saját belső kódexének reklámozással kapcsolatos pontjaiban az ÖRT-t -ismeri el szakmai partnerként, valamint az eljárások során annak eljárásrendjét, döntését elfogadja az önszabályozás hazai gyakorlatában kiemelt jelentőségűnek mondható. Az ÖRT független szakértői munkájának elismeréseként tekintek erre a megállapodásra, és büszke vagyok arra, hogy egy komoly hagyományokkal rendelkező szakmai szervezet, mint a MÉKISZ példát mutat az iparági szereplők számára” - fogalmazott dr. Molnár Kálmán az ÖRT elnöke.

„Felelős szakmai szervezetként és az etikus reklámozás iránt elkötelezett tagságunk számára nagyon fontos, hogy az étrend-kiegészítő kategória szereplőinek reklámozási gyakorlata során felmerülő kérdéseikre naprakész és gyors segítséget kapjanak, illetve, hogy a jogsértő és etikátlan reklámozást a lehető legnagyobb hatékonysággal tudjuk kezelni, megszüntetni, hiszen egy a magyar gazdaság számára is fontos termékkategória hírneve megérdemli a védelmet. Ehhez a küldetéshez a piacon elérhető, hiteles és mindenki számára elfogatott szakmai szervezet támogató munkájára van szükségünk és a partnert a korábbi együttműködéseink tapasztalatai alapján az ÖRT személyében találtuk meg. Bízom abban, hogy az ÖRT-vel kötött megállapodás nagyban segíteni fogja tagjaink napi munkáját és védi a kategória hírnevét a jogszerűtlen és etikátlan reklámozókkal szemben. Nagyon sok közös feladat vár ránk, de hiszünk abban, hogy a két szakmai szervezet összefogásával látható eredményeket fogunk elérni a pozitív reklámozási gyakorlat területén. Felelős szervezetként ezért is döntöttünk arról, hogy magasabb szintre emeljük az együttműködést a reklámszakmai partnerünkkel” – hangsúlyozta Dr. Bérci István, a MÉKISZ elnöke.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...

Az egész országban elérhető lesz a Telekom programja

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen...

Több mint 100 milliárd dollár a Binance kriptotőzsdéjén

Március első hetében 100 milliárd dollár fölé emelkedett azoknak a kripto-pénzeszközöknek az értéke, amelyeket a Binance kriptotőzsdéjén tartanak a platform felhasználói. A rekordmértékű tőkebeáramlással egyidőben nagyot nőtt a tőzsdén elérhető digitális eszközök hozama is....

A Toyotának végig igaza volt?

A Toyota vajon végig helyesen hitt a hibrid autókban? – ezzel a címmel jelent meg egy érdekes írás a Financial Times holnapján amely rámutat arra, hogy a piaci fejlemények afelé mutatnak, hogy helyes lehet...

Erre spórolnak a fiatalok

A fiatalok felének, 51 százalékának volt megtakarítása a múlt év végén, ez stagnálást, minimális csökkenést jelent a korábbi negyedévekhez képest - derül ki a K&H ifjúsági indexből. A fiatalok átlagosan 549 ezer forint megtakarítással...

Növelte szabadalmai számát Európában a Huawei

Tavaly ismét a Huawei nyújtotta be a legtöbb szabadalmi kérelmet az Európai Szabadalmi Hivatalhoz (EPO), 12 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A vállalat 5071 találmányt jegyeztetett be, és a harmadik egymást követő évben...

Külföldön terjeszkedett a magyar ételmentő startup

A magyar ételmentő startup márciustól már Romániában is harcba száll az ételpazarlás ellen, így tovább erősítve a régiós jelenlétét. A Munch jelenleg a román fővárosban, Bukarestben érhető el, de az idei tervek között szerepel...
- Hirdetés -