Két évnyi folyamatos csökkenés után változott a trend az okostelefonok piacán, a Strategy Analytics adatai szerint a harmadik negyedévben több eszközt adtak el világszerte, mint egy évvel korábban. Az időszak nagy nyertese a Huawei volt, a cég piaci részesedése már megközelíti a Samsungét.
A harmadik negyedévben 366,3 millió okostelefont értékesítettek globális szinten, ez két százalékos bővülést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A Strategy Analytics elemzése szerint a gyártók közötti kemény árverseny, valamint a nagyobb kijelzőjű és 5G-képes eszközök iránti növekvő kereslet állhat a pozitív változás hátterében.
A piacot továbbra is a Samsung uralja, a dél-koreai társaság éves összevetésben 8 százalékkal tudta növelni értékesítését, piaci részesedése pedig 21,3 százalék volt a harmadik negyedévben. A Huawei az amerikai kereskedelmi megszorítások ellenére is jó időszakot produkált, a kínai vállalat forgalma 29 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest. Ez egyben azt is jelenti, hogy már nem a második helyért küzd, hanem egyértelműen célbavette az első pozíciót, hiszen a piac 18,2 százalékát tudhatta magáénak.
A Strategy Analytics adatai alapján az okostelefon-piac harmadik számú szereplője az Apple, aminek ugyanakkor 3 százalékkal esett az értékesítése. A kutatócégnél arra számítanak, hogy az amerikai társaságnál is megáll a negatív trend, köszönhetően a szeptemberben bemutatott új modelleknek, és főként a kedvező árú iPhone-oknak.
Az Apple kapcsán érdemes megemlíteni, hogy a korábbi években a karácsonyi időszak hagyományosan rendkívül erős volt a cég számára, legalábbis a mobiltelefonok értékesítését vizsgálva, még arra is volt példa, hogy a Samsungot megelőzze. Kérdés, hogy idén mennyire tudják megismételni a korábbi jó teljesítményt, amihez nagyon kellenének a kínai eladások.
A 4. és 5. pozícióban a Xiaomi és az OPPO található, a két kínai gyártó viszont nem zárt túl jó periódust, előbbi értékesítése 2, utóbbié 6 százalékkal esett vissza.