A Disney egyes tévécsatornáiról kitiltják a Netflix hirdetéseket a The Wall Street Journal beszámolója szerint. A lépés újabb jele annak, hogy kíméletlen küzdelem várható a néhány hét múlva induló új streaming videószolgáltatások és a piacot most uraló szereplők között.
A Netflix az Egyesült Államokban jelentős összeget költ szolgáltatása népszerűsítésére a lineáris tévés platformokon is, de hasonló a helyzet a többi streaming megoldással is, így például a múlt hónapban az Emmy-díjátadón szinte az összes jelentősebb szereplő reklámja megjelent. A The Wall Street Journal információi szerint az eredeti tervek szerint a Disney valamennyi streaming szolgáltatás hirdetését kitiltotta volna a szórakoztató csatornáiról, azonban megváltoztatták elképzelésüket és végül csak a Netflixet érinti a korlátozás.
Az ügy érdekessége, hogy bár az ABC-n és a Disney Channelen nem, az ESPN sportcsatornán és a hozzá kapcsolódó, sport tartalmakat közlő adókon befogadja majd a Netflix reklámjait a cég.
A Disney november 12-én indítja el Disney+ néven saját streaming szolgáltatását, ami 6,99 dollárba kerül majd az Egyesült Államokban, vagyis feleannyit kell fizetni érte, mint az HBO Now-ért és a Netflix 13 dolláros alapcsomagjánál is jóval kedvezőbb a díja. Ráadásul a kínálat rögtön az induláskor igen vonzó lesz, hiszen a Star Wars és Marvel filmek mellett a két nagy filmes univerzumban játszódó sorozatok is érkeznek majd a szolgáltatásra.
Persze a riválisok is gőzerővel készülnek a szintén novemberben rajtoló Apple streaming videószolgáltatás például hollywoodi sztárokkal erősített, míg a Netflix évről-évre dollármilliárdokat költ saját tartalmakra.