A múlt év végére átlépte a 19 milliót a legalább egy SVOD szolgáltatáshoz hozzáférő brit háztartások száma. A tavalyi utolsó negyedévben a Disney+ vonzotta a legtöbb új felhasználót a szigetországban.
A Broadcasters’ Audience Research Board (BARB), az Egyesült Királyság közönségméréssel és televíziós minősítéssel foglalkozó szervezete által készített, 2021 negyedik negyedévére vonatkozó Establishment Survey adatai nyújtanak betekintést abba, hogyan alakultak a brit háztartások videófogyasztási szokásai. A jelentésből kiderül, hogy az SVOD-szolgáltatáshoz hozzáférő brit háztartások száma először emelkedett 19 millió fölé, egészen pontosan 19,1 millió ilyen otthont regisztráltak. Ez az összes háztartás 66,9 százaléka. Ez egyben azt is jelenti, hogy egy negyedév alatt 400 ezerrel bővült a SVOD szolgáltatást használó brit otthonok száma.
A tavalyi utolsó negyedév legnagyobb növekedését a Disney+ produkálta, a szolgáltatásához hozzáférő háztartások száma az október-decemberi időszak során közel 5%-kal, 5,5 millióra emelkedett. Ezzel szemben a Netflix, az Amazon Prime Video és a Now is kismértékű negyedéves növekedést produkált. A Netflix, a Prime és a Now tábora mindössze 100 000 brit előfizetővel bővült a negyedévben, 16,8 millióra, 12,6 millióra, illetve 2,1 millióra.
A két vagy több SVOD-szolgáltatásra előfizető háztartások száma 12,4 millióra (43,3%) emelkedett 2021 negyedik negyedévében, szemben a harmadik negyedévi 12,3 millióval (43,1%).