- Hirdetés -

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

|

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi Samsung Galaxy készülékek átalakítása az e-hulladék csökkentése érdekében.

A Samsung 2021 augusztusában az Unpacked eseményen bemutatta a Galaxy a bolygóért (Galaxy for the Planet) programját. A bejelentés óta a vállalat még inkább azon dolgozik, hogy új módszereket alakítson ki az erőforrások újrahasznosítására és újrafelhasználására, hogy minimalizálja környezeti lábnyomát, és megóvja a bolygót.

„A Samsung elkötelezett az emberek és a bolygó védelme mellett. Minden tevékenységünkben igyekszünk összekötni a fenntarthatóságot az innovációval – mondta TM Roh, a Samsung Electronics elnöke és a mobilkommunikációs üzletág vezetője. – Büszke vagyok az eddig elért eredményeinkre, hiszen a megszerzett tapasztalataink lehetővé teszik, hogy fejlődjünk és folytassuk utunkat fenntarthatósági elképzeléseink megvalósítása felé.”

Még több újrahasznosított anyag a Galaxy Z Fold4 és Galaxy Z Flip4 modellekben

A Galaxy a bolygóért kezdeményezés egyik fő célja, hogy olyan újrahasznosított anyagokat fejlesszen ki, melyekkel még több erőforrást lehet megóvni. A Galaxy készülékeknél ez a folyamat számos kihívást tartogat, de a bolygó védelme érdekében a vállalat folyamatos újításokon dolgozik. Éppen ezért a Samsung az új Galaxy Z sorozat és a Galaxy Buds2 Pro tervezésekor olyan újrahasznosított halászhálókat használt fel, amelyek egyébként az óceánban végezhették volna.

Először a 2022 februárjában bemutatott Galaxy S22 sorozat gyártásánál használt a vállalat újrahasznosított halászhálókat, mára már tizenegy Galaxy készüléknél alkalmazza ezt a megoldást, köztük például a Galaxy Tab S8 sorozatnál is. Azzal, hogy a Samsung az elhagyott halászhálókat újrahasznosítja, hozzájárul a műanyagszennyezés hatásainak csökkentéséhez, ami különösen fontos annak fényében, hogy évente 640 000 tonna elhasznált halászháló kerül a világ óceánjaiba.

A leselejtezett halászhálók újrahasznosítása csak egy példa arra, hogy a Samsung egyre több újrahasznosított anyagot használ fel termékeiben.

A vállalat az elmúlt évben piacra dobott Galaxy készülékek 90%-ába olyan környezettudatos anyagokat épített be, mint az újrahasznosított halászhálók, a használatból visszakerült, újrahasznosított anyagok (PCM) vagy a biogyanta. A Galaxy Buds2 Pro több mint 90%-a újrahasznosított anyagokból készült.

Ahhoz, hogy a Samsung innovatív technológiájához szükséges anyagok minősége, biztonsága és megbízhatósága megfelelő legyen, összetett mérnöki és műszaki ismeretekre van szükség. A vállalat további beruházásokat tervez a kutatás-fejlesztés területén annak érdekében, hogy különböző új anyagokat fejlesszen ki és használjon fel a Galaxy termékek előállításához. Mindemellett pedig tovább növeli az újrahasznosított anyagok használatát az egyes készülékekben.

A Galaxy termékek csomagolási módszerei megváltoznak

A Samsung azt a célt tűzte ki, hogy 2025-ig minden egyszer használatos műanyag felhasználását megszünteti a mobiltermékek csomagolásában, éppen ezért jelentős mértékben csökkentette ezeknek a mennyiségét a Galaxy okostelefonok jelenlegi csomagolásában, beleértve az új Galaxy összehajtható készülékeket is. A cél elérése érdekében a vállalat folyamatosan újabb megoldásokat keres, és újratervezi a csomagolásokat, egészen a legapróbb részletekig.

A Galaxy S22 sorozat bevezetésétől kezdődően a Samsung már 100%-ban újrahasznosított papírt használ csúcstermékeinek csomagolásához.

A Samsung a Galaxy S22 sorozat és az új Galaxy Z sorozat új csomagolásával közel 51 000 fát tud megmenteni.

A Samsung a Galaxy Z Flip4 esetében 52,8%-kal, a Galaxy Z Fold4 esetében pedig 58,2%-kal csökkentette a csomagolás mennyiségét az első generációs összehajtható Galaxy telefonokhoz képest. Az egyes csomagolások mennyiségének csökkentésével a Samsung végső soron csökkenti azt a környezeti lábnyomot, amelyet a készülékek teherautókkal, repülőgépekkel és hajókkal történő szállítása jelent. A vállalat becslése szerint a csomagolási mennyiség csökkentése 2022 végére mintegy 10 000 tonnával csökkenti a szállításból származó szén-dioxid-kibocsátást. A Samsung a csúcsmodell okostelefonok csomagolásának folyamatos fejlesztése mellett a környezettudatos csomagolást más termékkategóriákra is kiterjeszti.

Az e-hulladékot csökkentő megoldások bővítése

Az e-hulladék csökkentése minden eddiginél fontosabb a bolygó véges erőforrásait megőrző és újrahasznosító körforgásos gazdaság előmozdításához. A Világgazdasági Fórum szerint 2021-ben 57 millió tonna e-hulladék keletkezett, és ez a mennyiség várhatóan évente 2 millió tonnával nő.

Ennek megoldására a Samsung kibővítette a Galaxy Upcycling programot, amelynek köszönhetően új helyzetekben lehet kipróbálni a régebbi Galaxy okostelefonokat. A Galaxy Upcycling at Home révén a Samsung egy egyszerű szoftverfrissítéssel újrahasznosítja az okostelefonokat, amelyek így olyan intelligens otthoni eszközökké válnak, amelyek támogatják a mindennapi igényeket, például a gyermekgondozást és a háziállatok gondozását.

A Galaxy Upcycling fontos célkitűzése, hogy biztosítsa, hogy ezek a fenntartható gyakorlatok ne csak a környezetet óvják, hanem az emberek életminőségét is javítsák. A vállalat a használt Galaxy készülékeket EYELIKE szemfenék kameráknak nevezett orvosi diagnosztikai berendezésként is használja, így szemészeti szolgáltatásokat nyújthatnak az elmaradott közösségekben. Ez a program már több száz Galaxy készüléket hasznosított újra, és több mint 13 000 beteg számára biztosított alapvető szemészeti ellátást Vietnamban, Marokkóban, Indiában és Pápua Új-Guineában.

A jövő útja

A Samsung egyértelmű fenntarthatósági célokat tűzött ki azáltal, hogy megoldásait az egész vállalatra kiterjeszti. Legyen szó akár a kidobott halászhálók újrahasznosításáról a Galaxy készülékekhez, akár a műanyagmentes csomagolás elérésére való törekvésről, akár a hulladéklerakókba kerülő hulladékmennyiség minimalizálásáról és az okostelefon-töltők készenléti energiájának nullára való csökkentéséről, a Samsung lépésről lépésre valósítja meg a Galaxy a bolygóért vízióját.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...