- Hirdetés -

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

|

- Hirdetés -

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi Samsung Galaxy készülékek átalakítása az e-hulladék csökkentése érdekében.

A Samsung 2021 augusztusában az Unpacked eseményen bemutatta a Galaxy a bolygóért (Galaxy for the Planet) programját. A bejelentés óta a vállalat még inkább azon dolgozik, hogy új módszereket alakítson ki az erőforrások újrahasznosítására és újrafelhasználására, hogy minimalizálja környezeti lábnyomát, és megóvja a bolygót.

„A Samsung elkötelezett az emberek és a bolygó védelme mellett. Minden tevékenységünkben igyekszünk összekötni a fenntarthatóságot az innovációval – mondta TM Roh, a Samsung Electronics elnöke és a mobilkommunikációs üzletág vezetője. – Büszke vagyok az eddig elért eredményeinkre, hiszen a megszerzett tapasztalataink lehetővé teszik, hogy fejlődjünk és folytassuk utunkat fenntarthatósági elképzeléseink megvalósítása felé.”

Még több újrahasznosított anyag a Galaxy Z Fold4 és Galaxy Z Flip4 modellekben

A Galaxy a bolygóért kezdeményezés egyik fő célja, hogy olyan újrahasznosított anyagokat fejlesszen ki, melyekkel még több erőforrást lehet megóvni. A Galaxy készülékeknél ez a folyamat számos kihívást tartogat, de a bolygó védelme érdekében a vállalat folyamatos újításokon dolgozik. Éppen ezért a Samsung az új Galaxy Z sorozat és a Galaxy Buds2 Pro tervezésekor olyan újrahasznosított halászhálókat használt fel, amelyek egyébként az óceánban végezhették volna.

Először a 2022 februárjában bemutatott Galaxy S22 sorozat gyártásánál használt a vállalat újrahasznosított halászhálókat, mára már tizenegy Galaxy készüléknél alkalmazza ezt a megoldást, köztük például a Galaxy Tab S8 sorozatnál is. Azzal, hogy a Samsung az elhagyott halászhálókat újrahasznosítja, hozzájárul a műanyagszennyezés hatásainak csökkentéséhez, ami különösen fontos annak fényében, hogy évente 640 000 tonna elhasznált halászháló kerül a világ óceánjaiba.

A leselejtezett halászhálók újrahasznosítása csak egy példa arra, hogy a Samsung egyre több újrahasznosított anyagot használ fel termékeiben.

A vállalat az elmúlt évben piacra dobott Galaxy készülékek 90%-ába olyan környezettudatos anyagokat épített be, mint az újrahasznosított halászhálók, a használatból visszakerült, újrahasznosított anyagok (PCM) vagy a biogyanta. A Galaxy Buds2 Pro több mint 90%-a újrahasznosított anyagokból készült.

Ahhoz, hogy a Samsung innovatív technológiájához szükséges anyagok minősége, biztonsága és megbízhatósága megfelelő legyen, összetett mérnöki és műszaki ismeretekre van szükség. A vállalat további beruházásokat tervez a kutatás-fejlesztés területén annak érdekében, hogy különböző új anyagokat fejlesszen ki és használjon fel a Galaxy termékek előállításához. Mindemellett pedig tovább növeli az újrahasznosított anyagok használatát az egyes készülékekben.

A Galaxy termékek csomagolási módszerei megváltoznak

A Samsung azt a célt tűzte ki, hogy 2025-ig minden egyszer használatos műanyag felhasználását megszünteti a mobiltermékek csomagolásában, éppen ezért jelentős mértékben csökkentette ezeknek a mennyiségét a Galaxy okostelefonok jelenlegi csomagolásában, beleértve az új Galaxy összehajtható készülékeket is. A cél elérése érdekében a vállalat folyamatosan újabb megoldásokat keres, és újratervezi a csomagolásokat, egészen a legapróbb részletekig.

A Galaxy S22 sorozat bevezetésétől kezdődően a Samsung már 100%-ban újrahasznosított papírt használ csúcstermékeinek csomagolásához.

A Samsung a Galaxy S22 sorozat és az új Galaxy Z sorozat új csomagolásával közel 51 000 fát tud megmenteni.

A Samsung a Galaxy Z Flip4 esetében 52,8%-kal, a Galaxy Z Fold4 esetében pedig 58,2%-kal csökkentette a csomagolás mennyiségét az első generációs összehajtható Galaxy telefonokhoz képest. Az egyes csomagolások mennyiségének csökkentésével a Samsung végső soron csökkenti azt a környezeti lábnyomot, amelyet a készülékek teherautókkal, repülőgépekkel és hajókkal történő szállítása jelent. A vállalat becslése szerint a csomagolási mennyiség csökkentése 2022 végére mintegy 10 000 tonnával csökkenti a szállításból származó szén-dioxid-kibocsátást. A Samsung a csúcsmodell okostelefonok csomagolásának folyamatos fejlesztése mellett a környezettudatos csomagolást más termékkategóriákra is kiterjeszti.

Az e-hulladékot csökkentő megoldások bővítése

Az e-hulladék csökkentése minden eddiginél fontosabb a bolygó véges erőforrásait megőrző és újrahasznosító körforgásos gazdaság előmozdításához. A Világgazdasági Fórum szerint 2021-ben 57 millió tonna e-hulladék keletkezett, és ez a mennyiség várhatóan évente 2 millió tonnával nő.

Ennek megoldására a Samsung kibővítette a Galaxy Upcycling programot, amelynek köszönhetően új helyzetekben lehet kipróbálni a régebbi Galaxy okostelefonokat. A Galaxy Upcycling at Home révén a Samsung egy egyszerű szoftverfrissítéssel újrahasznosítja az okostelefonokat, amelyek így olyan intelligens otthoni eszközökké válnak, amelyek támogatják a mindennapi igényeket, például a gyermekgondozást és a háziállatok gondozását.

A Galaxy Upcycling fontos célkitűzése, hogy biztosítsa, hogy ezek a fenntartható gyakorlatok ne csak a környezetet óvják, hanem az emberek életminőségét is javítsák. A vállalat a használt Galaxy készülékeket EYELIKE szemfenék kameráknak nevezett orvosi diagnosztikai berendezésként is használja, így szemészeti szolgáltatásokat nyújthatnak az elmaradott közösségekben. Ez a program már több száz Galaxy készüléket hasznosított újra, és több mint 13 000 beteg számára biztosított alapvető szemészeti ellátást Vietnamban, Marokkóban, Indiában és Pápua Új-Guineában.

A jövő útja

A Samsung egyértelmű fenntarthatósági célokat tűzött ki azáltal, hogy megoldásait az egész vállalatra kiterjeszti. Legyen szó akár a kidobott halászhálók újrahasznosításáról a Galaxy készülékekhez, akár a műanyagmentes csomagolás elérésére való törekvésről, akár a hulladéklerakókba kerülő hulladékmennyiség minimalizálásáról és az okostelefon-töltők készenléti energiájának nullára való csökkentéséről, a Samsung lépésről lépésre valósítja meg a Galaxy a bolygóért vízióját.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....