- Hirdetés -

Újabb rekordok az AutoWallisnál

|

Minden üzletágában rekordot döntött az AutoWallis Csoport, ráadásul a tavalyi teljes évi gépjármű-értékesítés 60 százalékát már az idei év első hat hónapjában teljesítette. A régió 14 országában jelenlévő csoport az autóipart sújtó sorozatos nehézségek ellenére 32 százalékkal több, összesen 15.379 gépjárművet értékesített az első félévben. A legnagyobb, 44 százalékos növekedést a nagykereskedelmi üzletág érte el, de a kiskereskedelmi autóértékesítés is 10 százalék felett bővült, miközben a szerviz órák száma 24 százalékkal nőtt. A csoport gépjárműkölcsönzési területe már a nyári csúcsszezont megelőzően is jól teljesített: a bérleti események száma több mint duplázódott, miközben a bérleti napok száma a negyedével emelkedett.

Sikeresen halad növekedési stratégiája mentén az AutoWallis Csoport, miután nem csak a magyar, hanem az európai piac átlagát meghaladó teljesítményt mutat fel negyedévről-negyedévre. Az értékesítési számok folyamatos bővülése tranzakciós hatások mellett organikus is, hiszen az áprilisban zárt szlovén Avto Aktiv felvásárlás nélkül is érdemi a növekedés. Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója szerint az erős teljesítmény mögött a korábban lefektetett, majd 2021-ben frissített növekedési stratégia megvalósítása áll, melynek egyik kulcseleme a régiós, jelenleg 14 országban való jelenlét, valamint a nagykereskedelmi és kiskereskedelmi tevékenység párhuzamos fejlesztése, bővítése áll. Kiemelte, hogy ez a diverzifikált portfólió az alapja annak, hogy egy-egy ország esetleges gazdasági visszaesése, vagy márka, illetve tevékenység gyengébb teljesítménye ellenére is kiegyensúlyozott lehet a Csoport teljesítménye. Az AutoWallis által lefedett régió autós piaca továbbra is az európai átlag feletti növekedés mutathat fel, annak ellenére, hogy az inflációs és gazdasági kilátások jelenleg sehol sem kedvezőek. Ormosy Gábor elmondta, hogy egyes márkák, típusok esetén továbbra is tapasztalhatóak szállítási zavarok, hosszabb gyártási idő, de ezekhez lényegében hozzászokott mind az értékesítői, mind pedig a vevői oldal. A koronavírus után elhalasztott vásárlások még növelhetik a rendelésállományt, és az autóárak folyamatos emelkedésétől való félelem is fokozhatja átmenetileg a keresletet. A növekvő infláció, az esetleges gazdasági visszaesés ugyanakkor óvatosságra inti az iparág szereplőit, és hosszú távon katalizálhatja az iparágban már elindult konszolidációt, amit az AutoWallis Csoport további növekedésének támogatására kíván kihasználni.

Az AutoWallis Csoport által értékesített gépjárművek száma az első negyedévesnél is nagyobb ütemben, 32 százalékkal 15.379 darabra ugrott az első félévben. A társaság két üzletága közül a Nagykereskedelmi üzletág értékesítése ebben az időszakban kizárólag organikusan bővült: 44,3 százalékkal 10.659 darabra. A kiugró növekedés a SsangYong és az Opel márkáknak volt köszönhető. A Kiskereskedelmi üzletág teljesítményét a második negyedévben már a szlovén Avto Aktiv is erősítette, de anélkül is minden téren erős növekedés volt. Az üzletágban 3.783 új (+10,4%) és 937 használt (+11,3%) gépjármű talált gazdára. A növekedés jelentőségét mutatja, hogy ehhez képest a magyar személyautó-piac 13,4 százalékkal csökkent. A Kiskereskedelmi üzletág szolgáltatási területén is további bővülés volt megfigyelhető: 77.983-ra nőtt (+24,4%) a szerviz órák száma, miközben az AutoWallis Csoport által képviselt Sixt több mint a kétszeresére (+113,4%) növelte a bérleti események számát. A bérleti napok száma ennél kisebb ütemben, 26 százalékkal bővült 83.410-re. A számok alapján továbbra is a rövidebb időtartamú, jellemzően magasabb fedezettartalmú turisztikai célú bérlések száma növekedett a nyári csúcsidőszakot megelőző negyedévben is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...