- Hirdetés -

Újabb rekordok az online vásárlásban

|

A múlt heti Black Friday és a most hétfői Cyber Monday is újabb rekordokat hozott az online vásárlásban az Egyesült Államokban, azonban a költés elmaradt az előzetes várakozásoktól. A teljes ünnepi szezonban elérheti a 190 milliárd dollárt az amerikaiak online költése.

Magyarországon már nem nagyon lehet beszélni Black Friday-ről az online kereskedelemben, hiszen sok webshop több akciós napot is tart az év végi időszakban, illetve akadnak olyanok is, amelyek egy hétre, vagy még hosszabb időre hirdetik meg a kedvezményeket. Az Egyesült Államokban jóval egyértelműbb a helyzet, idén november 27-e volt a Black Friday és ahogyan az elmúlt években, ezúttal is megdőlt a napi rekord.

Az Adobe elemzése szerint valamivel több, mint 9 milliárd dollárt költöttek a webshopokban aznap az amerikaiak, ez éves összevetésben. 21,6 százalékos bővülést jelent. Eredetileg 8,9 és 9,6 milliárd dollár közötti forgalmat vártak arra a napra a szakértők. Az okostelefonok voltak a legnépszerűbb termékek, a teljes forgalom több mint harmadát adták, 3,6 milliárd dollár értékben vettek ilyen készülékeket a tengerentúlon egy nap alatt, ez 2019-hez képest 25,3 százalékos bővülést jelentett.

A november 30-ig Cyber Monday pedig még nagyobb, 10,8 milliárd dolláros online forgalmat hozott, míg az Adobe előzetesen 10,8 és 12,7 milliárd dollár közötti költést prognosztizált. Ez az összeg egyébként 15 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit és abszolút rekordot jelent az Egyesült Államokban az egy nap alatt a webshopokban elköltött összeget vizsgálva.

Az Adobe elemzése szerint november végére az ünnepi szezon költése elérte a 100 milliárd dollárt. Ez többnyire csak december közepe felé szokott bekövetkezni, ami jól mutatja, hogy a járványhelyzetben még tovább erősödött az e-kereskedelem szerepe. A cégnél egyébként a november eleje és karácsony közötti periódusban 189 milliárd dolláros online költéssel számolnak. Hasonló prognózist adott az eMarketer is, a piackutató szerint 190,47 milliárd dollárt hagyhatnak az amerikaiak a webáruházakban az ünnepi szezonban, ez éves összevetésben meglehetősen komoly, 35,8 százalékos bővülést jelentene.

Az eMarketer prognózisában kitért arra is, hogy bár a hagyományos üzletek ünnepi forgalma 4,7 százalékkal visszaesik, az online csatorna erősödése képes lesz ellensúlyozni a veszteséget és összességében ha minimális, 0,9 százalékos mértékben is, de nőhet az offline és online kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban az ünnepi időszakban és átlépheti az ezermilliárd dollárt.

Érdemes ugyanakkor azt is megjegyezni, hogy a kínai Szinglik napja, amit november 11-én tartottak jóval nagyobb online forgalmat hozott, mint az amerikai kiemelt akciós napok. A távol-keleti ország fogyasztói egyetlen nap alatt, mintegy 75 milliárd dollárnyi összeget költöttek el az interneten.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...