Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel és válogatott hirdetői körrel készülnek az új konstrukcióra.
A Variety és a The Wall Street Journal is beszámolt a Disney+ hirdetésekkel támogatott változatával kapcsolatos új hírekről. A két lapnál úgy tudják, hogy óránként mintegy négy percnyi reklámmal lehet majd számolni. Azt ugyanakkor egyelőre nem közölték, hogy a hirdetések elviseléséért cserébe mennyivel lesz majd olcsóbb a szolgáltatás.
A Disney egy másik streaming megoldás, a Hulu kapcsán már jelentős tapasztalatokkal rendelkezik a reklámmal támogatott SVOD szolgáltatások kapcsán, mivel annál a megoldásnál ez a fő üzleti modell. A MediaRadar elemzése szerint a riválisok közül a Paramount+ közli a legtöbb hirdetést, óránként átlagosan 23,8 reklám jelenik meg náluk, míg a spektrum másik végén az NBCUniversal Peacock szolgáltatása található, 8,7 hirdetéssel óránként, átlagosan. Illetve természetesen van rengeteg olyan szolgáltatás, ahol egyelőre nincs reklám.
A közelmúltban az mmonline.hu is beszámolt arról, hogy a hirdetések megjelenítésétől eddig elzárkózó Netflix is kész lépni ebbe az irányba és előfordulhat, hogy már idén megjelenik a kínálatukban olyan csomag, amely reklámokért cserébe kedvezményes áron vehető igénybe.